Søndags – Solfrid

 

 

Solfrid? Hvem er så det liksom?
Ja…for deg som ikke vet det, det er navnet mitt. På ekte! Jeg HETER ikke Frodith! Jeg valgte det som bloggnavn for å holde meg LITT anonym. Ikke veldig anonym, for bilder har jeg jo. Men et navn som ikke er mitt, på bloggen, har vært greit mens jeg har bygget opp bloggen. 

Frodith er et navn som noen småbarn landet på når de prøvde å uttale navnet mitt en gang for mange år siden. Jeg liker det.

Jeg liker Solfrid også. Mitt eget navn.
Jeg likte det IKKE da jeg vokste opp. INGEN het Solfrid. Alle het Anne, Mette og Kristin. Skulle SÅ gjerne hett det på barneskolen. I voksen alder har jeg derimot vært VELDIG glad i navnet mitt. Jeg føler det speiler hvem jeg er. Eller har blitt. Det er mye sol i meg 🙂 

 

 

 

 

Søndags-Solfrid

 

Skyer, striregn  og sølepytter
Sydvester, støvler og takrenner som spytter
Slentrende søndag- stille og snill
Samtaler, samvær og stimulerende spill

 

Sakte senkes skuldrene – Stresset svinner
Speilingen fra sølepytten- solen skinner
Smilene i strålene som sildrer og seiler
Solen som skinner inne meg  sinnet speiler

 

Søndags-Solfrid- skyfri og sorgløs

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg hatet også navnet mitt opp igjennom oppveksten! Nå har jeg imidlertid aldri kommet dithen hvor jeg er blitt glad i det, men jeg har iallfall forsonet meg med det *hehe*

    2. Solfrid er et vakkert navn, men jeg forstår hvordan du følte deg på skolen. Det var nemlig ingen som het Vera heller, bare gamle damer og ingen på min alder 😳

    3. Kjært barn har mange navn. Som regel har folk et bloggnavn; Ladyaugust, pittbullgjedda og annebe + flere enn det. Det er en slags mur for sitt private og det er jo frivillig hvor mye private ting man skriver om. Nå ringer kirkeklokkene her – men jeg blir her. Dagen har vært fin tross mye regn. Var en tur på Kongsberg, ellers gikk jeg en tur, har sett på litt div på nette. Så må jeg ikke glemme at jeg vasa kjøkkenet grundig. Først vaska jeg opp, satte inn, vaska benken med Jif før jeg sopte, støvsugde og vaska gulvet. Så nå kan kvelden komme. I morgen starer en ny uke med mye bedre vær håper jeg. Ha en fin kveld.

    4. Alle navn som inneholder “sol” er fantastisk flotte, også Solfrid!
      Solfint dikt!
      Solklem fra solrike Costa del Sol 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg