“Søvnene er dødens bror”

 

“Søvnen er dødens bror.” (Sitat: Homer)

Det er en fantastisk sammenlikning, at det å sove er som en mini-variant av å “dø” bittelitt. Akkurat nå har jeg litt problemer med den “broren”. Han er slett ikke interessert i besøke meg i alle fall. Vet ikke hva jeg har gjort “han”….. for å si det sånn. Men jeg begynner å “likne” litt på døden selv etter et par elendige netter…

 

 

 

 

Våkner midt på natta hver natt, etter en 4 timers søvn… Og så er jeg FERDIG med sovinga. Funker dårlig på hjemmekontoret til og med…Jeg skal jo læe meg masse nye digitale ting hver dag, ikke lett når hjernen kjennes som bomull liksom. Og sånn har jeg holdt på et par netter altså…

 

Men gjett hvem som står og banker KNALLHARDT på døren tidlig på kvelden hver dag da?? Jo, det er den berømte “broren”.. Prøver å presse seg inn døren her, for å ta “livet av meg” før klokka 20….

 

 

 

 

Nå tror du kanskje jeg synes dette er litt STAS, siden jeg snakker så høyt om det her på bloggen? Visstnok er det noen som tror søvnløse folk LIKER det litt …i alle fall fant jeg et sitat om dette også 😉

 

“Folk som har fått for lite søvn om natten, virker alltid så forunderlig stolte over det.” (Sitat: Ukjent)

 

VEL…jeg er IKKE stolt!! Bare SNABLA trøtt! på kvelden Og jeg “dør” gjerne litt jeg…men helst ikke før i 23-tida, for da er det større mulighet for å slippe å våkne midt i “ulvetimen” liksom …

 

 

 

 

(I går ble det stille herfra, pga brukte MASSE tid på to spinnville rotter som skulle filmes….. 😉 I natt våknet jeg kl 3, så nå får vi se hvordan denne dagen blir )

 

 

#søvnløshet #ordtak

7 kommentarer
    1. Uff – det er så kjipt å ikke sove! Har merka det sjøl forresten at om jeg ikke sover, så er det garantert noen som har sovi enda mindre og som hyler det ut, hihi…… håper du får sove kjempegodt i natt iallfall! God klem <3

    2. Grusomt å ikke få sove lenge nok, og det å våkne så tidlig er ubehagelig. For da er jo livet aldeles skremmende! Håper det er forbigående. Det sitatet om å være stolt av det lo jeg litt av, for jeg jobber med flere som litt stolt forkynner at de ikke har sovet NOE i hele natt! Veldig ofte 😀

    3. Uff, kjenner igjen dette med å være trøtt om kvelden og våkne tiiidlig på morgenen, og særlig når det er mye å tenke på (mye nytt digitalt nå som man bare MÅ lære seg). Hos meg funker det å se på TV når jeg våkner, – da kan jeg sovne igjen pga. at hjernen får noe annet å tenke på. Her går det i Ullared og Rik på rabatt på TVNorge på morgenkvisten, og har faktisk klart å sovne igjen, hehe. 😀

    4. Håper du snart finner tilbake til gode søvnrytmer! 🙂 God søvn er oppbyggende for immunforsvaret også, og grublerier på natta er lite fruktbart. Ønsker deg søte drømmer til natta! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg