Søvngjenger…

 

 

Ja…nå er det ikke akkurat sånn at jeg har “gått- i- søvne” i natt.. Ingen Frodith UT på gaten, med hendene fint plassert foran seg, mens hun krysser gater, og går sikk-sakk mellom fulle festløver..  Neida…det er mer at jeg har “lett” etter søvnen. 

Av og til sliter jeg fryktelig med å sove. Sovner greit, på sofaen.. Våkner i 00:30-tida, tusler inn på soverommet. Sovner av og til greit der, til i 4-tida… Da er det helt slutt som oftest. Null mer søvn. Men av og til får jeg heller ikke til å sove videre på soverommet, og må bare bli på sofaen. Hente dyna mi. Håpe på å kollapse etter hvert, mens jeg ser tv. 

Søvnmangelen er ofte knyttet til stressperioder på jobb. Det var det forrige uke. Men siden jeg er ferdig med det verste stresset skulle det gå “glatt” med søvn noen dager nå. Men nei… I natt ble det 3 timer søvn på sofaen, så et kort forsøk på litt søvn i senga, opp igjen og 3 våkne timer foran tv-en, før jeg sovnet litt igjen der. Ganske lei innimellom, og “traske rundt” å lete etter søvn…

I dag blir det mye luft. Ut på tur! Kanskje hjelper det på søvnen 🙂

 

Sover du godt om natten?

 

 

#søvn

12 kommentarer
    1. Veldig slitsomt å “lete” etter søvnen. Gjør sjelden det nå, men har opplevd lange perioder der senga ikke har vært min venn. 😵‍💫Ekstra ille når man vet at man “må” være opplagt og helst yte maks dagen etter.

    2. Stilig tegning. 😊 Ja, stress kan absolutt påvirke søvn. Det gjør det på meg også. Og noen ganger våkner jeg på natta. Men sjelden jeg står opp så tidlig som deg.. På morgenen sover jeg.. 😉 Håper du må lete litt mindre etter søvnen.. <3

    3. Jeg sover ikke alltid veldig godt, men……….. jeg tror det hjelper å være ute – bli litt sliten….! Likevel kan jeg lett våkne mellom 3 og 4 og ikke få sove mer…..! God klem <3

    4. Det er så slitsomt når søvnen ikke vil komme, og jeg kjenner meg igjen. Jeg kan være supertrøtt når jeg sitter i godstolen, men så fort jeg kommer under dyna er jeg lys våken. I natt har jeg heldigvis sovet godt og mange timer.

    5. Oj så kjipt å lete etter søvnen. For den er jo så viktig. Jeg sover stort sett som en stein. Masse luft kan sikkert hjelpe på. Så gøy med det skolemuseet. Har vært på sånt med barnehagen. Så spennende for barna å se hvordan det var i gamledager. Og nei, du hadde nok ikke latt ungen din vase rundt for seg selv på kafèen 😀 😀 Barn uten grenser blir ofte ganske ufordragelige, og det er ikke dems feil, men foreldrene. Og jeg skjønner ikke hvordan foreldre ikke ser det? At de er til irritasjon for omverden……vil de virkelig ha sånne barn… Hilsen hun strenge i Bergen 🙂

    6. Jeg sovner lett om kvelden, og våkner som regel tidlig på morgenen. Ser gjerne litt på mob.tlf. før jeg sovner for å få vekk evt. tankekjør. Best å legge seg i senga og ikke ha sovet i sofaen på forhånd. Før hendte det at jeg sov litt etter middag, men det har jeg sluttet med. Ønsker deg en flott søndag, og ut på tur i frisk luft hjelper! ☀️ Håper Ole Lukkøye kommer på besøk til deg til natten. 🙏😴

    7. De siste årene har jeg sovet lite. Kun 4-5 timer om natten. Men etter at jeg ikke stresser med at jeg må sove, sliter jeg ikke så mye. Jeg hviler og om søvnen ikke kommer er hvilen kanskje det viktigste? Ja altså hvis jeg klarer å holde tankekjør og sånt i sjakk.

    8. Føler med deg, for jeg har vært der MYE! Men i det siste har det gått mye bedre. Jeg er ganske sjokkert over å sove flere hele netter på rad. Det hjelper både på humør og helse å få nok søvn. Håper det bedrer seg for deg også etter hvert. Jeg måtte droppe kaffe, te og brus med koffein etter klokka seks og det hjalp betraktelig. Vanlig Grandiosa og Knorrprodukter har noe krydder som får meg til å ligge med vidåpne øyne også. Ut å gå i naturen hjelper, pluss ikke tillate meg å sniksove i stolen på ettermiddagen. Klemsiklem:)

    9. Det er slitsomt å ikke få sove.
      Rart det der, hvor lett jeg sovner på sofaen tidligere på kvelden om jeg tillater det, men så fort jeg kommer i senga, så våkner jeg liksom ☺️
      Håper du får mindre stress, og mer søvn snart 🥰 God søndag. Klem ❤

    10. Uffameg, det der er ikke greit altså. Har min kjære her som sliter voldsomt med søvnen, men det har med smerter og sykdom å gjøre. Jeg har nesten dårlig samvittighet, som sovner når som helst og hvor som helst, bare jeg lukker øya. Ha en flott dag der i sør 🙂 Gode tanker 🙂 Klem

    11. Oioioi, da sover du lite! Regner med du kan bli ganske utmattet av det. Jeg sover mye, kanskje ni timer i snitt per natt. Det hender jeg våkner på natta og ikke får sove på et par timer, men det er gjerne i forbindelse med tanker og funderinger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg