Speiling av virkeligheten?

 

En liten refleksjon om du vil…

Når verden “kastes tilbake” som bilde, eller en aldri så liten speiling, kaller vi det en refleksjon. En refleksjon av virkeligheten her da..

 

 

Men speiler dette faktisk virkeligheten på mer enn en måte? 

 

 

Er det ikke sånn verden har blitt, at vi er mer opptatt av å fyke rundt med disse duppedingsene mellom fingrene, for å “avbilde” virkeligheten eller oss selv, via selfier eller via speilet…

 

 

 

….enn å faktisk VÆRE i naturen, eller være tilstede i naturen og oss selv, her og nå?

 

 

Der fikk du noe å reflektere over!
For det er nemlig OG en refleksjon 😉 En liten ettertanke, en liten betraktning, en refleksjon..

 

 

#refleksjoner #speil #bilder #betraktninger 

16 kommentarer
    1. Jeg hadde en venninne en gang som sa at hun aldri tok bilder på tur for det var viktig for henne å være til stede i nuet og bare nyte.
      Det er viktig for meg også, og når jeg ser noe vakkert eller rart eller morsomt og ønsker å ta bilde av det, er det fordi jeg er så tilstede og virkelig reflekterer over det jeg ser.
      Men et bilde gjenspeiler jo ikke alltid virkeligheten… Det er viktig å huske i blant:)

      Har aldri vært på Kistefoss, – det ser utrolig kult ut der!

    2. Viktig å være tilstede, men samtidig fint å ta bilder av ting man liker som man kan ta frem og se på seinere. Denne installasjonen er blant mine favoritter, for man kan gjøre så mye i den. Den er som en labyrint man kan gå i, mange speil som skaper mange artige motiver og så gå inn i fontenen og prøve å unngå å bli klissvåt. Det siste synes junior er mest spennende, – om å gjøre å hoppe over før det spruter opp! 😀

    3. Du kan spørre!! Hjelpes meg, hjernen min spinner her nå, ble for dypt så sent på kvelden. Men lev i nuet og fang det gjerne med duppedingsen, på den måten reflekteres en del av ditt liv til oss om ikke stod ved din side og reflekterte.

      1. Det var godt sagt 🙂 Og det er det jeg prøver på 😀 Og jeg fikk vært ganske så mye I SITUASJONEN også, for vi var lenge der. Og tok bildene i tillegg til all annen opplevelser og refleksjon og tanker 😀

        1. Skulle gjerne vært der, liker å reflektere og oppdage nye tanker og følelser, kanskje bli litt “jordet” når jeg glemmer hva som betyr noe. Vi speiler oss hele livet, ofte i andre, slik lærer vi å fungere sosialt. Henger man da med feil folk kan speilbildet fort bli uklart, men sammen med de rette ser man tydelig.
          Hjelpes meg, nå var jeg faktisk litt dypere enn en suppetallerken <3

    4. Reflekterte litt over det samme etter at jeg hadde løpt etter Svigermor rundt hele Kistefoss en augustdag for to år siden. Hun klarte å løpe rundt hele området og ta bilde av samtlige installasjoner, skulpturer i løpet av45 minutter.
      Jeg kan bruke en halv time på enkelte av de installasjonene bare for å reflektere over kunsten…

      1. Ja, vi var der over 4 timer, skravlet, glante, diskuterte, tenkte OG tok bilder 😀 Blir sliten etter en stund, og da klarer jeg ikke flere inntrykk. Må dit senere igjen også, det er sikkert. For å se MER 🙂

      1. Ja, vi ble gående å gape nesten. Og vi var der i 4 timer sikkert 😀 Glante, skravlet, tok bilder, spiste, så mer osv 🙂 Veldig flott opplevelse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg