Spiller du hovedrollen i eget liv?

 

På livets scene
i mylderet av masker, kostymer og rekvisitter
tripper all verdens aktører
skuespillere, inspisienter, regissører

 

Og der
midt i en scene fra Livets teater
kommer DU dansende inn fra siden
Litt forsiktig, prøvende, 
Uten maske, med selvvalgte kostymer og alle de nødvendige rekvisitter

 

Noen prøver å dytte deg til siden
entre scenen FØR deg

Si DINE replikker, ta DIN rolle

 

Du må selv trå fram
Sette en albu i siden på noen
Kreve den rollen som faktisk er din

Du må sørge for at hovedrollen i ditt liv faktisk er din

 

 

20 kommentarer
    1. Flott skrevet 🤩 Dessverre er det bare de siste årene at jeg har skjønt at jeg har nok bare vært statisten store deler av mitt eget liv..men det er heldigvis aldri for sent å albue seg litt frem, trø ut i lyset på scenen og overta rollen fullt ut ☺️

      1. Ja, det kan skje. Jeg skjønner jo at man må bruke tiden sin på andre som trenger en, man kan ikke slutte med omsorg. Men hvis man ikke tar vare på seg selv nok, og hevder sin rolle, så kan man ikke gjøre så mye godt for andre heller.. Man må passe på seg selv <3

    2. Riktig kloke ord, men dog så vanskelig og skummelt. Det er nok ikke bare meg som synes det, det er tydelig når man leser andre blogger at flere lider av det samme. Vi er jo så indoktrinert fra vi var små at vi ikke skal fremheve oss selv og tro at vi er noe. Og så bruker vi resten av våres liv å avlære det 😍

      1. Jeg tror jeg aldri ble lært det jeg, det med å ikke tro vi er noe. Jeg ble lært til å være grei med alle, ha omsorg for folk osv. Men fikk ikke beskjed om ikke å like meg selv, eller å ikke tro jeg var noe. Heldigvis 🙂 Men man må passe på hele tida, lett å gå på akkord med seg selv, eller at noen albuer seg forbi, eller ikke lar deg skinne sånn du burde. Men det er vårt eget ansvar på en måte 🙂

    3. Hovedeolleinnehaver i litt liv deles med Baltazar & Henning🙋‍♀️ jsg tror vi lander greit🤗 selv med noen tumulter❤️

      Fra spøk til alvor. Godt innlegg! Det er nok et spørsmål det er mange svar på, hos mange. Spørsmålet er kanskje det viktigste. Å stille seg fra tid til annen😊💃

      1. Ja, jeg satt med masse tanker her på morgenen. Og tenker at det er ikke noen motsetning i å hovedrolle i eget liv, og å ha omsorg og prioritere andre også. Hvis man IKKE tar vare på seg selv, men undervurderer det med å passe på egen rolle, så er man ikke til stor “nytte” for andre heller. Og det er ingen andre som passer på at vi får den rollen i egne liv. Vi må passe på det selv. 🙂 Ha en fin dag Monica <3

      1. Nei, det med albuer er ikke greit. Man skal ikke gjøre det for å tråkke på andre, for å si det sånn. Men å passe på seg selv er viktig. Både for en selv, og de rundt seg. Og av og til må man da kanskje bruke en albu, passe på seg selv. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg