“Stamkunde” i barneavdelingen

 

(Ikke verdens klareste bilder i innelyset, men det får duge enn så lenge til Kari er ledig 😀 )

 

Her står motsetningene i kø om dagen liksom…
Ene dagen skriver jeg om “hamsterkinn”, “grevinneheng”, skummel gammeltante-fakter osv… for dermed neste dag å fortelle om shopping i barneavdelingen. 

 

Men sånn er altså livet. Man blir eldre, på utsiden.. På innsiden er mange av oss den samme som når vi var 30… Eller 14. KLÆR derimot kan du kjøpe både i barne -og voksen-avdelingen. Ingen spør om bevis, verken den ene eller andre veien. Og heldigvis for det 😉

 

I går var jeg på en billigkjede som har alt fra Bamsemums til fine festklær. Jeg har lenge hatt lyst på festdrakt. Ikke bunad, for jeg klarer ikke å “oppføre” meg som “bunadspolitiet” krever, og dessuten er det ingen skikkelig bunad fra der jeg kommer fra. Kun en konstruert festdrakt, som liksom skal tilhøre plassen. Da ville jeg heller velge en fin og billig en selv. En som kler meg. 

 

I voksenavdelingen var de billige, 1500,- er ikke noe å si på en festdrakt. Hvis den de har der er den du vil ha. Jeg synes ikke de er fine, ikke til meg i alle fall. 

 

I barneavdelingen derimot hadde de en farge som er fin til meg. Og atter en gang tenkte jeg: “Jeg kan jo prøve! Får jeg den ikke på, og den ser helt “noldus” ut, så er det bare å ta av å gå ut igjen!” Som sagt så gjort. Prøvde den største størrelsen så klart, likte drakten, og selv om den var litt trang over brystet og bittelitt for kort, så er det noe jeg fint kan leve med 😀 Det er jo en festdrakt. Jeg bestemmer selv! Med army-boots/ankelstøvler og en fin hatt kanskje, blir jeg så fin atte 😀 Og prisen i barneavdelinge var bare 700 kr 😉

 

Hadde du trodd at JEG skulle kjøpt meg “bunad”/festdrakt noen gang? 🙂
Ønsker du deg bunad eller festdrakt?

 

#festdrakt

 

 

22 kommentarer
    1. Men jøsses. Nei, jeg hadde egentlig ikke tenkt at du skulle kjøpe noe bunad eller festdrakt, men der ser man. Kjempefin, og du er jo bare barnet så hvorfor ikke barneavdeligen 😀 😀

    2. Nydelig til deg. Helt rett å gå i barneavdelingen. Jeg var mye der da jeg var yngre. For er man liten, så var det slett ikke lett å få det man ønsket deg i damebutikker. Jeg slet med at jeg alltid måtte legge opp bukser og skjørt, men i barneavdelingen satt de som bare den. Jeg har også sett på den der en del festdrakter, helt enig i at de til barn er mye finere i fargen. Jeg er jo heldig og har mine egne sydde festdrakter. Søsteren min overtok en av dem i høst. Koselig å føle seg pyntet. Jeg har tenkt bunad mange ganger, men klarer ikke å bestemme meg, pluss at det er så dyrt. Tenk om jeg ble lei? Da er det bedre å fikse en ny festdrakt etter hvert. Kos deg med din. Du ble som en ekte prinsesse! Klemsiklem 🙂

    3. Ja den var virkelig flott til deg 🤩 ..hmmm…trur aldri jeg har kunnet shoppe i barneavdelinga, jeg..ikke engang da jeg var en unge, sia jeg nesten bestandig har vært overvektig frem til for 8-9 år sida.. 🙈

      1. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle få den på heller. Jeg er jo lang, og ikke tynn, men vanlig slank. Men største størrelsen er 164 (høyden regner jeg med), og jeg er jo 177 cm, så den blir litt kort. Og puppene ble LITT skvis, men ikke for ille 😀 Så da satser jeg på at denne holder. Billig ble det 🙂

    4. Åh, så fin, – den kledde du veldig bra! 😀 Jeg har en Ringeriksbunad som moren min sydde til meg. Den passet veldig lenge, men nå har den dessverre blitt for liten, – burde ha slanket meg såpass at det går, for den betyr mye for meg. 🙂 <3 Mulig den kan utvides på et vis… Ha en fin 1. mai! 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Ja, de utvider vel noen også? Hørt det før 🙂 Jeg har styret med hemmeligheten min. Nå er den snart klar 😀 Altså i kveld 🙂

    5. Jeg ønsket meg bunad engang, og en Øst-Telemark er dyr. Så da lærte jeg meg å brodere, gikk på kurs for å montere. Veldig stolt av bunaden jeg har sydd hvert eneste sting på selv 😊. Nå har jeg lært brikkevev, og lager bånd til å vippe håret 😃.

    6. Så morsomt. Ser for med du blir veldig fin med det tilbehøret, eller mer riktig, tøff. Da jeg var yngre likte jeg ikke bunad, syns det var et “dødt” plagg. Nå er det mye flere variasjoner, så tanken har vært der… men verken de kroppslige eller økonomiske musklene er på plass. Tenkte tidligere jeg skulle designe meg en drakt, men det blir nok ikke. Kos deg i bunaden :).

    7. Så fin du er i festdrakten, og fargene er perfekte 🥰 Jeg ville nok ha valgt festdrakt fremfor bunad, for jeg måtte ha gått for Telemark og med alt som hører med koster den alt for mye penger. Så er det jo det at jeg har så få anledninger å bruke den. Da blir det et dyrt plagg som bare skal henge i skapet mesteparten av året.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg