Stor ståhei for ingenting?

 

Når man har bodd i Oslo gjennom hele pandemien er det ikke SÅ mye man reagerer på når det gjelder tiltak lenger. I går var det “stor ståhei” i mediene på grunn av de “veldig strenge” tiltakene som skulle settes i gang i hovedstaden. Vel…det som settes i gang er jo nesten sånn vi har hatt det hele perioden, bortsett fra en liten pause i sommer.  “Farge-nivået” på skolene har jo skiftet som et løpsk trafikklys i månedsvis, og lærerne der ute har “beveget” seg så godt de har kunnet i forhold til dette. 

 

 

For en måneds tid siden så det ut som smittetallene gikk nedover, så man slapp opp LITT. Det betydde at man åpnet noen få butikker og kafeer igjen, altså de som ikke var inne på kjøpesentrene. Og det var vel muligens et par andre “institusjoner”/aktiviteter som fikk åpne igjen også. Deilig var det jo at NOE var åpent her i byen, men det er ikke akkurat noe SJOKK for oss som bor her at det et par uker etterpå må stenge igjen. Nå er det ikke så mange flere tiltak igjen å sette i gang, Oslo er rimelig lukket fra før. Så jeg kan i alle fall si at JEG ikke reagerer så mye lenger. 

 

Jeg er glad det er vår, og at vi får lov å være ute. Så lenge vi har den muligheten er jeg veldig fornøyd. Det blir vel sånn her i byen til vi er vaksinert de fleste av oss. Når man bor tett, som vi jo gjør her, så blir det vel sånn da.

 

 

Her venter hjemmekontoret på å åpne, så det er bare å få i seg litt frokost. Skifte ut pysjen med en noe mer “kontor-aktig”, og komme seg i gang. 

 

Ha en strålende mandag! <3

 

 

#corona

16 kommentarer
    1. Mens andre åpner opp, stenges det ned her hos oss. Til nå har veldig få brydd seg så mye, derfor har jeg stort sett holdt neg hjemme, eller på tur med Jonas. Har nesten ikke vært et munnbind å skue i mils omkrets. Og enda smitten eskalerer og ant for mange har ukjent smittevei er det ingen som pålegger oss å ta munnbind på. Det er et ønske, om du ikke klarer å holde avstand. Hjelper ikke en dritt å ønske! Jeg er ganske lei selv nå. Men har jo dette syke barnebarnet og må derfor være ekstra forsiktig. De trenger virkelig litt avlasting innimellom.

    2. Mm, høres ut som stor ståhei for ingenting, ja. Nå har de “åpnet opp” litt i Trondheim igjen. Det er ikke kjempepåbudt med munnbind i butikker, men absolutt anbefalt. Varer vel ikke så lenge før det blir strengere igjen her også, men jeg rekker nok en luftetur i kveld før det skjer. 🙂

    3. Ja er det ikke godt det er vår 🙂 I går satt jeg ute med min mor og spiste kake og kaffe i solen. Her har heldigvis ting åpnet igjen, for vi har jo ingen smitte. Så jeg fikk ny telefon i gave på lørdag, og vi var ute og spiste, Gubben og jeg. Denne uke skal jeg faktisk BÅDE på kafe og teater! Ville tilstander her i Bergen altså 😀 😀 Synes dere burde fått litt flere vaksiner jeg 🙂 Sånn at jeg kunne kommet over en tur 🙂 klem

    4. Kjempegodt å få frisk luft da, og sikkert godt også.

      Skjønner dette med hjemmekontor altså.

      Kjedelig at det ble økt smitte igjen slik at det ble nye restriksjoner.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    5. Lett skal det ikke være og nåde dem som er fargeblinde. Men alt ordner seg – hjemmekontor er en kjip men god base, matbutikkene kan man gå i. Men det er rare tider men dette må til, og produsentene av munnbind tjener seg rike mens man må holde avstand. Og boten blir stor hvi man tar seg en fest sammen med andre. Så hold ut og tenk gode tanker.
      Ha en fin dag.

    6. Så bra det ikke _føles_ som det er enda mer inngripende tiltak nå.
      Vi har det jo omtrent på samme måte ute i Asker, bortsett fra at her er kjøpesentrene åpne, foreløpig. Var stengt noen uker her også, men merket ikke så mye til det. Holder meg unna sentrene om jeg ikke _må_ et eller annet ærend.
      Og ja! Så lenge vi kan gå ut, så klarer vi dette!
      Ha en fin kontordag👋🥰

    7. Jeg likte godt metaforen med løpsk trafikklys.😉Det er jo sånn det er. Neimen ikke lett å følge med på hva som gjelder til enhver tid , men jeg holder meg til strengeste regime hele tida, så er jeg sikker på at jeg ikke gjør noe “gæli”. Rart hva vi venner oss til etter hvert.😊

    8. for meg høres dette ut som noe fra en annen planet,jeg har jo ikke merket stort til hele pandemien og her inne i fjorden er alt ved det gamle vante ,jeg håper virkelig att dere som bor tett snart får fortgang i vaksineringa ,for dette påvirker jo mange ,i mellomtid får du lage deg en god dag på hjemmekontoret ditt

    9. Veldig bra vi får gå ut og nyte frisk luft uansett. Og jeg er enig med deg, skjønner ikke helt hvorfor det blir så mye ståhei. Vi vet jo at det vil øke når det åpnes litt, og etter ferier. Fortsatt et godt stykke igjen til mål. Derfor er vi så glad vi har Huset ved sjøen 😀
      God mandag. 🙂

    10. Det er det som er fint at det er fritt fortsatt å ferdes ute i naturen. På Filippinene har ungene ikke har fått lov å være ute i snart ett år nå. Så trist…den nye normalen. Men ” this too will come to pass” min kjære Frodith:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg