“Stuck” i fortiden?

 

Det kan enkelte ganger være lett å bli “stuck” i fortiden. Særlig om man har en god dose fortid å snakke om, for å si det sånn… Jo eldre folk blir, jo lettere maser de om hvor mye bedre alt var før. 

Er man i en litt kjip fase i livet, kan det være lett å tenke at fortiden var mye bedre. Og jeg skal jo innrømme at jeg også noen ganger ønsker at enkelte ting kunne være som de var.. Jeg snakker IKKE om Corona, jeg snakker om generelt i livet..

 

 

Det å forholde seg til alt annet enn akkurat NÅ er vi verdensmestere på mange av oss. Det å leve akkurat NÅ ser ut til å være rimelig vanskelig, uvisst av hvilken grunn…. siden det er HER og NÅ vi egentlig ER…

 

 

Men skulle det være grunner som gjør at NÅET er litt vrient, så burde det være mulig å tenke FRAMOVER i det minste. For tar man tak HER og NÅ, i det som sliter,  rister litt skikkelig i seg selv, så kan man få den framtiden man ønsker tror jeg. Jeg er en ukuelig optimist, og tror at det meste går an å endre til det bedre hvis man bare tar tak. 🙂 

Så jeg tror på å ikke se seg for MYE tilbake. Bare bittelitt på de små øyeblikkene du kan bruke til noe nyttig, i jobben med å forme den gode framtiden..

 

 

#fortid #framtid #nå

7 kommentarer

Siste innlegg