Synet av vår..

 

Synet av vår

Barn som henger opp ned etter beina 
i trærne

Støvler som truer med å falle av

Blide barnefjes
røde av engasjement, glede og 7 varmegrader 

 

 

Tjukke ull-strømpebukser og skjørt
Stukket ned i gummistøvler
Erstatter boblebukse og cherocks

 

Skygger i vannet
Av hun som danser vårdansen

 

 

 

Ringer i sølevann
Dråper av snøen som tar farvel
Speiling av hun som vandrer hjemover
Mens det fremdeles hoppes paradis i bakgården

 

Synet av vår <3

 

 

 

Et vårdikt…

Siden det er VÅR, og jeg liker å hente fram diktene mine innimellom, og la de få luftet seg litt. 
Siden det SNART er søndag, og jeg ville minne om at fristen for å bli med i “danse-vår-dansen”-utfordringen er I MORGEN!!! Og diktet inneholdt vårdans…. 😉

 

Vil du være med i utfordringen? Her er det du må gjøre: 

Send meg et bilde der du danser våren inn. Om det er i svart-hvitt, en skygge-dans, vanlig eller utkledd, med sko eller barbent, i snø eller i gresset,  spiller ingen rolle. Det viktigste er at du danser på bildet. Gjerne med en kjole så klart…men her KAN gjøres unntak for mannlige bloggere eller lesere. Send bildet til [email protected] så skal jeg lage en liten utstilling i “Galleri Frodith”.

Bildet må sendes meg innen I MORGEN/ SØNDAG 17. april  kl 21. 

 

 

Så: “Ut med deg -og dans vårdansen” 🙂

 

Jeg har fått noen bilder fra fine bloggere som spinner rundt i vårdans, men jeg trenger jo så klart MAAANGE flere bilder. Spre det gode budskap, så blir vi skikkelig mange som henger på utstilling i “Galleri Frodith” på mandag!

 

 

 

#dikt #utfordring

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg