Synsvinkler

For meg handler mye om måten jeg velger å se ting på. Eller vinkelen jeg velger å se ting fra.
Sånn rent konkret så er det jo stor forskjell på om man velger å se en ting ovenfra, eller om man velger å se en ting nedenfra.

 

 

 

 

Men spøk til side… Jeg snakker så klart egentlig om i litt mer overført betydning.

Som jeg fortalte her om dagen, så har jeg det HELT TOPP! Frisk som en fisk, både mentalt og fysisk. Ikke en ting å sette fingeren på. Har det bra på jobb, har det bra hjemme. Kroppen fungerer. Og ser man bort fra Coronaen så er jo verden en lekeplass og livet en lek.

 

Men….
Hadde jeg valgt å sette fokus på andre ting, og latt de “overta”, så hadde nok livet sett litt annerledes ut.

-Jeg har egentlig øresus(men tenker jeg ikke på det, så “eksisterer det ikke”)
-Jeg har floaters (svarte prikker i synsfeltet, som beveger seg rundt)
-Jeg har veldig mye vondt i hodet (i hverdagene stort sett annenhver dag)
-Jeg har trøbbel med menisken (“brusken” i knærne), som gjør at jeg sliter med å gå nedover lenge av gangen og har måttet slutte helt å jogge.
-Ryggen/nakken er HELT stiv, og er nok årsaken til at hodet er vondt så ofte.
-Jeg er overlangsynt, og har verken dybdesyn eller samsyn. Så skjem-jobbing er ikke akkurat midt i blinken.

 

Og ikke nok med det: Jeg har jammen begynt å få ruglete negler og litt hår i ansiktet også…

Ja, en ting er helt sikkert: For meg handler mye om hvilken måte jeg velger å se det på.
Så lenge det ikke får for stort fokus, så eksisterer det faktisk ikke.

I dag skal jeg ha en flott dag har jeg bestemt meg for! 🙂 

 

#synsvinkler. 

12 kommentarer
    1. Det er veldig fort gjort å fokusere på plager, skavanker og alt som er “feil” her i verden. Vi gjør det vel mer eller mindre alle sammen. Men om det er der hovedfokuset ligger nesten hele tida, så blir vi slitsomme både for oss sjøl og andre.😊

    2. Søkki ta, Der ble jeg litt usikker på om du skrev det innlegget bare til deg selv. Sånn helt i starten. Men skjønte fort at du har overbevist deg selv for lenge siden. Nå er jo jeg mest vant til å se ting nedenfra, men det har jo selvsagt litt med avstand fra føtter til øyne. Men det har aldri bekymret meg. Men skal jeg bevege meg inn på det overførte… så er jeg helt på linje med deg. Jeg har en viss allergi for å fokusere på det negative. I alle fall det man ikke får gjort noe med… 🙂

    3. Så sant, så sant. Jeg også er helt frisk. Men jeg også kan ramse opp tilsvarende og andre ondter. Sånn må det bli med årene.
      Fortsatt god jul.

    4. Ja, det er viktig å fokusere på det som er bra, for ellers kan man grave seg helt ned. Det er viktig å ta seg tid til å sørge og snakke om det, når det er tilfelle, men bør etterhvert tenke på de gode minnene. 💕 Viktig å ha noe å glede seg over og til. Ha en fin dag med Karidansen og fortsatt god jul! 🌟🤶✨

    5. God morgen og fortsatt GOD JUL!

      Ja det er slik som du skriver her. Det er måten man ser ting på…. slik man velger å ta sin situasjon eller andres situasjon…
      Det er når man henger seg opp i alt dette….. alle vondtene… at det blir hakk i plata og man graver seg nedover og nedover….
      Jeg liker å løfte blikket og tenke at det kunne ha vært så mye verre 😀

      Men, det er lov å synes synd på seg selv når det stormer som verst…. bare ikke begynne grave :_D

      klem

      1. Helt enig, Man har lov å synes litt synd på seg selv. Og man har lov å sørge når det trengs. Men å GRAVE og DYRKE det er i alle fall ikke noe JEG vil 🙂 Blir sjelden noe bedre av det 😀 I dag skal jeg treffe Kari, det blir koselig. Klemmer <3

    6. Helt enig, man må fokusere på det positive og det man får til. Tenker man for mye på det negative, kan det noen ganger henge seg litt opp, og man kommer i feil spor.
      Liker å lese dine betraktninger, om Salt og Pepper, fredagskjole som jeg ofte bruker nå☺ og mye annet.
      Ha en fortsatt fin jul Frodith ☺🎄.

      1. Hei Elisabeth 🙂 Ja, jeg tenker sånn i alle fall. Jeg har vel ikke det meste å klage over egentlig. Og føler meg heldig som har hatt et godt liv så langt, med lite problemer. Men jeg har jo LEVD jeg også, og har ikke gått HELT fri for å si det sånn. Men i de fleste situasjonene hvor det har stormet litt, så har jeg selv fått meg tilbake på sporet pga det er det man må. Og jeg har hatt en klok mor som lærte meg å se det positive i nesten enhver situasjon 🙂 Så koselig du liker å lese her hos meg. Jeg har noen “bloggløse” bloggvenner, og det setter jeg så stor pris på. Så av og til feirer jeg “blogg-løses dag” her på bloggen 😀 He-he. Du har fredagskjole du også ja 🙂 Herlig! Det må man ha 😀 God jul til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg