Takknemlig

I dag tenker jeg på at jeg er glad for at jeg bor i et land med fred.
I dag tenker jeg på at jeg er takknemlig for at jeg har det så bra som jeg har det
I dag tenker jeg på at jeg er glad for det livet jeg har 
I dag tenker jeg på at jeg er glad for at jeg lever

Dager som i dag gjør meg ofte litt tankefull. Nyttårsaften, 17. mai, slike dager:  feiring av dagen i dag, samtidig nye begynnelser på et vis. Forskjeller, likheter, alt blir så tydelig på sånne dager. Fargene blir sterkere, følelsene større. 

Samtidig er jeg MEG, sånn som jeg alltid er. Og veldig glad for det. Fordi jeg HAR mye å være glad for!

 

Jeg hadde bestemt meg for at den nyinnkjøpte festdrakten skulle luftes, selv om vi ikke hadde planer om å farte ute i dag. Oslo er som regel stappet med folk på 17. mai. Og etter to år med folketomme gater så regnet jeg ikke med at det i år ville være tomt akkurat.

 

 

Så her ble det en snartur i gatene der jeg regnet med det var tomt. Var innom noen butikker. Kjøpte meg god kaffe og rundstykker til lunsj.
Ellers kost meg hjemme.

 

 

Blir nok en aldri så liten middag ute i dag. Hvis vi får “plass” noe sted. Har ikke bestilt..

 

 

Håper du har hatt en fin 17. mai-feiring. Enten hjemme i sofaen, ute i gatene, på frokost med venner, i telt alene, på båten, i garasjen, eller hvordan du nå enn har valgt å ha dagen 🙂

 

#17.mai

 

9 kommentarer
    1. Flotte du :), og nesten utrolig at bildene er fra Oslo, slik vi så det var, og jeg har opplevd et par ganger. Men det er byen din, som du kjenner, og den kjenner deg. 😀 Men når det er sagt…

      “Du vakre og fine, som også kan mime.
      Med uttrykk og hender, du tenker på venner.
      Du drar oss inn i fantastiske ting.
      Skaper en glede der du er tilstede.
      Nå skulle vi feiret, gledet og hedret.
      Slik blir det ikke, men please – ikke klikke!
      I tankene sendes det gratulasjoner.
      Fra alle kanter – hør som det ljomer:
      GRATULERER MED DAGEN KJÆRE FRODITH!”

    2. Vakker i den festdrakten din. Ja, det var jammen folksomt denne festdagen. Vi droppet å spise ute, men ordnet det hjemme med en diger gryte med lapskaus. Gratulerer så masse med dagen din i dag. Håper du får kake i dag også. Klemsiklem:)

    3. Så flott festdrakt! Og du er jo bare flott uansett 🥰
      Høres ut som du er litt lik meg når det gjelder tanker og følelser på slike dager som i dag.
      For oss ble det en litt annerledes dag ettersom vi ba naboene på grilling. Veldig koselig å være litt flere enn 2 for en gangs skyld 😀

    4. Så flott du er i festdrakta! Jeg har vært masse ute blant folk idag – helt uvanlig for meg, veit du….! Det har vært en vakker dag! Klem <3

    5. Så nydelig du er i festdrakten din, flotte bilder.
      Håper du/dere finner et fint sted å spise. Mye folk her i byen, så det hadde jeg ingen planer om i dag!
      Klem.

    6. Så fin du er i den nye festdrakten din! 🥰 Godt å kose seg hjemme også, – slitsomt med mye folk og stå/gå i kø. Håper dere får plass, så dere får middag ute, – koselig det på en slik dag. 🇧🇻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg