Tankefull adventstid

 

Jeg blir ofte litt tankefull når det nærmer seg jul. I år kanskje mer enn noen gang. Men jeg var ikke så langt unna i fjor heller. For når pengene flyr på “gale” vinger i førjulstida…Når folk stresser på seg hjerteinfarkt og våkenetter… Når tårene spruter på grunn av for høye skuldre og tilkortkommenhet… Da begynner jeg alltid å tenke litt ekstra.

Det slo meg litt ekstra i år. At penger og rikdom helt “verdiløst” om andre ting ikke er på plass. Det er godt å slippe å tenke på økonomien, så klart, det er jeg enig i. Det er deilig å vite at ting “går rundt”, og at man unne seg litt ekstra om man vil. Men det har null og niks verdi om ikke helsen er god, eller kjærlighet i livet er på plass. Hvis man bor i et land hvor man må frykte for sitt liv, eller er kneblet fra å mene hva man vil, hva skal man med penger og rikdom da?

 

Jeg har mange ting på plass i livet mitt, og er veldig glad for det. Men ikke alle har det. Jeg fikk lyst til publisere dette lille diktet igjen, for å minne oss alle på å bry oss litt ekstra…Om det er advent, jul eller midt på sommeren..

 

Det er plass til flere

 

Vi er litt rare… alle sammen.
Både en og en …og alle sammen samlet.

 

 

Vi tasser rundt her, i landet langt borte.
Nok med oss selv.
Både en og en… og alle sammen samlet.

 

Her er det fullt. Her er det NOK.
Jeg trenger ikke flere.
Vi trenger ikke flere. 

 

 

Så dukker det opp noen likevel.
Du hadde ikke regnet med det.
Jeg hadde ikke regnet med det.
Vi hadde ikke regnet med det.

Likner ikke meg en gang.
Likner ikke oss en gang.

 

Gudskjelov!

Vi har alltid plass til flere. 
JEG har alltid plass til flere.

 

 

 

 

Hvis du vil lese noe mer “lettlivet”,  om den gangen Frodithen endelig fikk bli Lucia-jente, så gå inn HER 🙂 

 

 

#vennskap #hjerterom #tankefull #dikt #kjærlighet

10 kommentarer
    1. Det er så sant som du skriver her <3 Og et nydelig dikt <3

      God klem og gode ønsker for lørdagen og dagene fremover – OG gleder meg til å treffe deg i det nye året!!! kleeeeeem

    2. Ja det er sant. For vi HAR plass til flere! Og så nydelig lucia du var da! Jeg glemte hele lucia og lussekatteopppskrift og bilde av Bonnie på bloggen. Men men, overlever uten og. Skjønner du har hatt det litt “FM” i det siste. Satser på du får lagt inn DAB til uka. 😀 Gleder meg til å se deg. klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg