Tanker i en hektisk tid….

 

 

Lille julaften!
Tid for å tenke gjennom viktige ting: Er juleduken strøket? Har juletreet nok centimeter mellom greinene? MÅ et av kakeslagene “ryke” i år, sånn hjemmebakt-messig, og byttes med kjøpekaker? Har jeg gått ned nok kilo før julaften, så jeg kan fråtse meg gjennom jula?

Ha-ha…bare tuller! 

Du vet jo at jeg ikke verken pynter eller steller stand så voldsomt til jul. Tørre kaker er jeg ikke glad i, og hadde jeg vært det så hadde det blitt kjøpekaker uansett. Jeg liker å spise, så absolutt, men bruker lite energi på så ordne med maten. Prioriterer annerledes. Juletre har vi ikke. Og jeg spiser stort sett det samme i jula som ellers. Det betyr at jeg koser meg sånn akkurat passe hele året (litt i overkant etter andres hode, men legger ikke så voldsomt på meg heldigvis)

MEN…jeg liker å feire julaften. Jeg er glad i gaver så det holder! Både å gi bort og å få! 
Jeg liker å tenke på hvordan venner og familie reagerer på mine når de åpner. Og jeg liker å ligge under juletreet å rote etter egne..
Jeg liker å være sammen med familien, og spise god mat. Og jeg er glad jeg har verdens beste søster, som steller i stand til jul hvert år, så bortskjemte lillesøstre kan komme på besøk og kose seg. 🙂

 

Jeg er heldig!

Jeg liker å gå turer, godt påkledd, ha med mat, kjenne den friske luften jeg sjelden får tid å kjenne på ellers i en travel hverdag, slappe av.. Og alt dette kan jeg gjøre i juleferien!

 

Jeg er heldig!

Jeg har venner å gå tur med, bein som fungerer, nok klær til å være ute i timevis, penger til å bruke på å holde leiligheten varm, evnen til å slappe av når det er tid for det. Jeg er heldig! Og jeg er takknemlig for det <3

 

4 kommentarer
    1. Heldig <3 Det er godt å komme hjem til storesøster og feire jul 🙂 Og det er herlig å kunne glede seg over jula – glede seg over dette å gi og motta gaver 🙂 Jeg gleder meg også <3

    2. god morgen ,koslig innlegg og vi er mange som er heldige ,vi er bare ikke like flinke alle til å si det høgt,synes eg ser deg ligge under treet og rote hi hi ,det gjorde jeg da jeg var lita jente:=) kos deg på din måte julekvelden ,her blir det meg og mannen til middag så blir det nok en kaffekopp og kaker ilag med svigermor tenker eg :=) men vi koser oss det er sånn vi vil ha det,ønsker deg en riktig god jul og hils din søster

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg