Tanker

 

 

“Det viktigste er ikke de store tankene som andre har tenkt, men de små tankene du tenker selv.”
Sitat: Haruki Murakami

For meg er dette så sant! Joda, viktig med de “store tenkerne”, filosofene. De har nok snudd om og veltet om på mange folks verdensoppfatning opp gjennom tiden. Og innimellom synes jeg det er utrolig gøy å tenke over noen av de store filosofiske tankene selv. 

Men sånn alt i alt, så er de små tankene MINE vel så viktige. I alle fall for meg!

Og noen ganger tror jeg de har mer å si for folk nær meg også, enn en død og rimelig fjern filosofs tankegods.. Av og til innbiller jeg meg at mine små betraktninger og tanker her inne på blogg f eks får litt betydning for dem som leser det. At de kan få folk til å smile og le….kanskje være med å endre en litt crappy dag for noen. Ja…det tenker jeg av og til. Men mest av alt er de viktige for MEG 🙂 

 

 

 

 

#tanker #refleksjoner #ordtak #fiosofering

9 kommentarer
    1. Jeg tror du tenker helt flott jeg 🙂 Men tar et forbehold at jeg ikke har konferert med noen av de gamle filosofer. Begynte faktisk å studere Ex Phil etter jeg ble pensjonist, men hoppet over på noe annet…

    2. Du kommer i alle fall med mange fine filosofiske betraktnger og visdomsord. Jeg liker godt den lekne Frodithen. Så liker jeg også veldig godt den filosofiske, tankefulle siden av deg. Ja, takk – begge deler!💕

      1. Ja, jeg liker også å HA begge sidene 🙂 Jeg vil gjerne ha deg med ut på en lekeøkt med Salt og Pepper snart. Trenger til jobben 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg