Telting 40+ – idyllisk?

 

Telting er ikke helt det samme når man er 20 + som når man er 40+. Eller for å være helt ærlig 50+….

Før holdt det med et liggeunderlag, en sovepose og fravær av regn. Så var det bare å legge seg ned og sove til mårran.

Nå hadde vi vårt svare strev med å få luft i en madrass som absolutt ikke ville.. Teltet manglet litt plugger, og laget veldig mye blafrelyd når vi endelig fikk det opp. Så da soving skulle prøves så var det Ikke så lett som “før i tida”. Madrassen lakk luft, så rumpa lå nedi hele natta..noe isjasen merket 😉 Tisse må vi jo hele tida, men jeg synes det er alt for slitsomt med den krabbinga i teltet, så jeg knep sammen og ventet på morgenen.

Joda, jeg har sovet.. til og med kanskje noen timer. Men like idyllisk med telttur er det ikke som da man var 20+ 😂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, forresten, vi er i Moss! Jeløya 😊

 

 

#telttur

27 kommentarer
    1. Hehe. Jeg sluttet med teltturer da jeg var… tja litt over 40?
      Søstrene mine fantaserer om hele storfamilien på hengekøyetur, selv om jeg ikke er eldst føle jeg at jeg er for gammel. Noe de selvsagt ikke vil høre på.

    2. Jeg sov i telt for etpar uker siden , på vidden i Bergen og er helt enig med deg… tror jeg sov 3 timer. Ble en heftig tur…:) men nan tåler det hvertfall…

      1. Ja, fremdeles “tåler” jeg det, men det er bare så vidt 😮 Nå fant søsters den riktige pumpen når hun kom hjem, så da blir det nok en tur til en gang. På GOD madrass 😀

    3. Du verden. Telt tur, slett ikke verst. Har et variert spekter av minner fra slike turer. Kunne vært moro å prøve igjen. Men har en sterk følelse av at det artige hadde bleknet fort. 🤗

    4. Ha, ha, ha 😊 Kjenner igjen dette ja 😊 Det er kjempekoselig å være på campingtur, men nå må jeg ha et liggeunderlag om er godt å ligge på hvis ikke får jeg vondt i ryggen. Tynt underlag kan jeg bar glemme.

      I tillegg er det litt godt med å ha dusj/bad i nærheten da…. Likevel koselig med camping 😊

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    5. I Moss ja, tippa retning Fredrikstad i går så det var hvertfall den veien. Tror jeg har et telt i boden som jeg aldri har brukt. Er bare 2-3 år så det kan brukes. Telta mye før, dro alene fra vest til øst i Finland på ferie med telt på 1980-tallet. Det var kult syns jeg men kunne være klamt. Fine bilder fra en fin plass. Ha en fin dag.

    6. Jeg har ikke sovet i telt de siste 20 åra i hvert fall. Allerede da jeg var knapt 40, merket jeg at det hadde skjedd noe med ” komforten”. Dere er sporty som går på med friskt mot.😊

    7. god morgen ,og sola skinner hos dere ,da glemmer en alt som var når natten skulle overta.Nei å telte når en er 50+ er nok ikke det samme som da en var 20+ ,det fant jeg ut da vi etter år med telt kjøpte campingvogn ,og når vi så kjøpte bobil kan jeg virkelig ikke tenke meg noe annet ,der har vi alt i et rom ,toalett,varmt vatn ,kokeplater og oppvaskkum ,kjøleskap og en liten fryser ja også tv ,trenger ikke mer vi da,ha en fin fin dag da på Moss

    8. Hehe, ja er så enig! Jeg var med i speideren i barne- og ungdomsårene, og lå stadig i telt og gapahuk, og null problem liksom. Nå er det jo helt håpløst, – mulig det hadde gått med ei campingseng (husker moren min brukte det når vi en sjelden gang lå i telt). Godt dere fikk sove litt da! Mye vind, selv her i innlandet. Jeg skjønte det måtte være Moss, da du skrev at dere skulle mate kråkene. 😃 Kos dere videre! ☀️

    9. Hehe, nå måtte jeg le…elska å telt før, men nå fortrekker jeg seng og dusj og leppestift 🙂
      Men fin fin opplevelse å våkne da….bade og hoppe rett uti ….deilig..

    10. Hahaha, kjenner meg igjen.. Var på overnatting i telt forrige helg. Litt samme opplevelse. Men det har sin sjarm, en sjelden gang 🤪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg