Tenk å være en måke…

 

 

Tenk å være en måke
En stor, feit og fin måke…

Som elegant spankulerer
på lange tynne bein
Det ene forsiktig foran det andre
Som en prima ballerina
Med vingene høyt i været
I ekte Svanesjøen- stil

 

For så å nå enden
Lik en linedanser når sitt vende-punkt
Lik en trapes-kunstner når sin avsats..

 

 

 

For deretter å kaste seg ut i det tomme rommet
Uten sikkerhetsnett
En forestilling hvor publikum holder pusten
Mens de spent venter på avslutningen
Et kvalt gisp hos akrobaten
Der han svever litt i det uvisse…

 

 

For så å lande silkemykt
På avsatsen under

La føttene ta seg for på de isete underlaget
La vingene bremse farten
La kroppen hente seg inn etter kilingen i magen

Tenk å være en måke
En stor, fin og feit måke…

 

 

Skulle du gjerne kunne fly?

 

#måke #dikt

11 kommentarer
    1. Det hadde jo vært fantastisk å kunne fly, nå som jeg ikke har noen konebil lengre! 😉 Men å være en måke, forhatt av de aller fleste … det frista ikke så veldig. Jeg liker måker jeg da, bare de holder seg vekk fra terrassene mine når de skal skite! 😀 De minner meg om sommer og sol. Fine bilder.

    2. Fuglebilder våger jeg meg ikke på. Disse var fine. Jeg tenkte på em melodi og Finn Kalvik med måken da jeg leste teksten din så den får jeg finne her nå.

    3. Så fin, og så fine bilder du fikk tatt! <3 🙂
      Ja, tenk å få være en måke, eller ha vinger – og fly akkurat dit det passer seg, og se verden fra både høyt og lavt.
      Jeg ville gjerne hatt vinger 😉 Klemmer

    4. Så fine blinkskudd, – ikke lett å ta bilder av fugler i bevegelse! Det hadde vært fint å kunne fly, – tenk så raskt man hadde kommet fram da og for en utsikt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg