The Waterboys holder koken!

 

 

Var på konsert i går. The Waterboys.
Ikke hørt om dem? Vel, er du under 40 så kan det være du har misset dem. Men for oss som vokste opp på 70-tallet, og var “ungdommer” på 80-tallet så var dette et av de bandene som “gjaldt”. Topp-navn på masse festivaler og et band som lagde fres gjennom høyttalerne på de fleste fester på 80 og 90-tallet.

Før jul var jeg så heldig å få skaffet billetter i julegave til Anna-Lena (og meg 😀 ).

I går var dagen kommet. Sentrum Scene var stappfullt. Konserten var utsolgt og vel så det. Det var kanskje 4 stykker under 40 år der, men de så ut som ihuga fan også.

 

 

Vel..”gutta” som er blitt over 60, noen  av dem i alle fall, holdt koken de! En time med fullt trøkk. Før en liten pause. Det er jeg litt uvant med, pause midt i en konsert… Men de guffa på med 1 time og vel så det ETTERPÅ også..

Og da var det noen “jenter” som ikke holdt fullt så koken lenger…

 

 

Det er fordelen med å bli voksne “jenter”. Vi bestemmer selv når vi vil gå hjem! 😀
Jeg DIGGER musikken til Waterboys, men når konserten begynner å gå inn i sin 3. time, da er jeg liksom ferdig 😀 For det er ikke “pusemusikk” de spiller, men full guff. Og det kjennes både i ører, kropp og øyne for den saks skyld..

 

 

Mike Scott, vokalisten, er liksom noe eget. Og det er på en måte han som ER bandet. Startet bandet, og eneste som har vært med siden starten også. Han ER Waterboys.  Men jammen må jeg si at Paul Brown, som har vært med siden 2013, mannen med synthen, var noe ganske EGET også! Han hadde futt og massevis av utstråling. I tillegg til å kunne spille. 

Veldig gøy å se igjen Waterboys, så mange år etterpå. Og se at de fremdeles har “trøkk”. Litt småsliten i dag, men det var det jammen meg verdt!

 

Legger ved en en video med musikken fra tidligere tider, som de jo fremdeles spiller,  så kan du høre selv: “The whole of the moon”

 

 

 

 

 

 

 

Liker du Waterboys?

 

 

16 kommentarer
    1. Aaaa, eksisterer de ennå -. Har aldri vært på konsert med gjengen, men likte godt å høre, tror jeg har dem på vinyl. Det er vel denne låta som er mest kjent…
      Voksne jenter gjør som de vil :D…men i høst, da jeg var på konsert med Manu Chao, som også hold koken i to-tre timer. Og jeg hoppa opp og ned og glemte av at jeg var en godt voksen dame 😀 :D.

    2. Jeg hørte mye på Waterboys back in the days, og har fortsatt noen CD’er i samlingen et sted. Enig med deg, 3 timer og vel så det lang konsert, er nok litt i meste laget. Selv om man digger musikken aldri så mye. Ønsker deg en fortsatt fin midtiukendag, klem 🤗

    3. Artig å gå på slike konserter – men tre timer! Det var jo voldsomt 🙂 Ja både for kropp og sjel og hørsel 😀 Husker gruppa ja 🙂

    4. Jepp! Det gjør jeg!🤩🥰🎸🎤
      Det var sikkert en flott opplevelse.🤩👌🏻
      Utrolig at de klarer å holde på så lenge! De må jammen være spreke.👏🏻👏🏻👏🏻

      1. Ja, jeg skal helt klart gå mer på konserter igjen. Men IKKE midt i uka, hvor jeg har seriøse oppgaver dagen etter 😀 Jeg liker ikke å være trøtt og sliten på jobb 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg