Tilbakeblikk – tegninger 3

 

i 2019 skal jeg tegne enda mer Jeg har tegnet og illustrert masse til blogg-innleggene mine opp gjennom årene. Men fjoråret ble LITT mindre enn tidligere år. Jeg fikk noen RØKK og tegnet litt, men slet litt med dårlige mus/museplate å tegne med/på. 
Men i år skal jeg i gang igjen, for bedre meditasjon enn å la fingrene danse på museplata i Paint-programmet skal man lete legen etter.

Her er siste del av årskavalkaden med tegninger: 

 

Juli

I juli var jeg mye ute. Med lite klær og i forsøk på å være i aktivitet ble jeg klar over en del “mangler ” som har “meldt seg” eller blitt mer synlige i de siste årene:

 

 

 

August

I august begynte jobben igjen etter en herlig ferie, med late dager og full kontroll på livet i sin alminnelighet. 

Når jobben begynner er det ofte mye høye skuldre og ikke fullt så mye kontroll på saker og ting. I mitt hode burde jeg liksom gjøre ting enda litt bedre enn jeg allerede gjør.. Derfor er nye ting og situasjoner jeg ikke er SÅ vant med litt skumle…
Men jeg er egentlig litt LEI av den tankegangen. Lei av høye skuldre, lei av å være redd i nye situasjoner.. Så jeg bestemte meg for å “grisebanke meg selv” litt… Filleriste meg selv til å innse at jeg er bra nok i massevis som “passe flink pike”

 

For om man prøver igjen og igjen, og gir litt mer f…. i resultatet innimellom, så er det egentlig bare å kaste seg ut i det. Da klarer man nemlig å gå litt på snørra med det smil.. 

 

 

Jeg er langt fra flink nok ennå etter et halvt år. Men det begynte bra i august!

 

 

En annen måte å gjøre det på, er å ikke UNNGÅ situasjonene, altså gå på med dødsforakt eller “ta tyren ved hornene”. Jeg presset med inn i “ikke-liker”-situasjoner igjen og igjen. Sånn tenkte jeg mye i august. Og sånt blir det tegninger av..

 

 

September:

I september satte jeg litt fokus på, både for meg selv og for andre….

 

 

….at selv om ting kan se litt gråt og vanskelig ut….

 

 

…så går det an å synge litt likevel..Noen ganger skjer det nemlig underverker da…

 


…og man blir glad på innsiden av det….til slutt..

 

 

I september hadde Morsmiddag og Lillasjel bursdag, og det måtte jo illustreres…

 

 

Oktober: 

I Oktober reflekterte jeg over at folk til ALLE tider har vært opptatt av folks utseende, klær og ytre saker. Det er blitt “kastet terninger” før Jan Thomas startet med det 😉

 

 

 

November: 

I november tegnet jeg lite, men Atle Lundhaug hadde bursdag, og ble feiret med en tidligere tegning og litt tegnet kake til bursdagsinnlegget.

 

 

 

Desember: 

I desember hadde jeg ikke tid til noe særlig annet enn herjing med tøyrottene mine, Salt og Pepper. Men jeg børstet støvet av en tidligere tegning for å få fram et poeng..

 

 

Og på årets siste dag tegnet jeg disse tegningene, for å vise at livet både GIR og “tar”…

 

 

 

Det var noen tilbakeblikk på året som gikk, med illustrasjonene som ble brukt..

Ha en fin dag <3

 

#tegninger #tilbakeblikk #året

7 kommentarer
    1. Jeg er så glad for at du også begynte å tegne 🙂 Det er mye mer fargerikt og så får man jo utløp for en hel del i samme slengen 🙂 Herlig, fortsett søs <3 godklæmme 🙂

    2. Så herlig du er! Gjennom dine ord og dine tegninger finner i hvert fall jeg motivasjon til å slåss mot “okser”. Plutselig så ler jeg litt av meg selv og fortsetter. Tegn på vennen. Klem 🙂

    3. Du må huske på at du er bra nok som du er og at tingene du gjør er utmerket på dagens nivå. Ikke plag deg selv med perfeksjonering jaget.

    4. Du er så flink til å tegne, også i Paint da som er så vanskelig. Mulig øvelse gjør mester, hehe. Så fine illustrasjoner, og den med jordklodene er så nydelig. Ha en flott onsdag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg