Ting som betyr noe


Det falt plutselig ned en setning i hodet mitt. Kanskje på grunn av at det er så mye som ikke er så viktig her i livet., men som likevel nesten ser ut til å OVERTA folks liv. Det er mye folk rundt om kring bryr hodene sine med, som gjør dem lei seg. Det er mange ting i verden som får FEIL fokus. Det er mange ting som får et fokus det absolutt ikke fortjener.. 

 

Så hvorfor er det sånn da? At vi går rundt med nesene i helt feil retning? I retninger vi VET er feil…I stedet for å sette fokus på ting som betyr noe? Noen ganger trenger vi en puff i riktig retning. Noen ganger trenger vi å bli vekket litt, for å komme ut av det “sporet” vi har forvillet oss inn på. Noen ganger trenger vi at noen hjelper oss å sette “spot-lighten” på de ting som betyr noe: 

 

 

Ting som betyr noe: 

  • Å ha engasjement og lidenskap for noe
  • Å kunne kjenne samhørighet med noen
  • Å få mulighet til å være en venn
  • Å kjenne kjærlighet for noen
  • Å ha evnen til å glede seg over små ubetydeligheter 

 

#glede #engasjement #betydningsfullheter 

9 kommentarer
    1. Liker ikke ord som “feil retning”, i alle fall når det er andre som på død og liv må bestemme hva som er “riktig” retning. Hvorfor er det så mange som føler trang til å dømme andres retninger? Det har jeg lurt på hele mitt liv. At man undrer over sine egne valg tror jeg er både klokt og riktig, men på sosiale medier ser jeg lite av akkurat det, for det er nemlig ANDRES valg og retninger som diskuteres.

      Personlig er jeg er antisosial surpomp som trives best i og med min aller nærmeste lille krets, og kunne ikke i min villeste fantasi valgt å dra ut på byen i helgene lenger, men det betyr jo slett ikke at folk som velger annerledes enn meg velger velger feil.

      Mulig jeg misforstår deg, men hvorfor er det viktig for deg avgjøre hva som er viktige og riktige prioriteringer i andre folk sine liv?

      1. Ja, jeg føler vel jeg ikke nådde fram helt med det jeg skrev, om du oppfattet det sånn. 🙂 Jeg mener ikke noe om hva som er viktig for ANDRE. Alle definerer hva som er ting som betyr noe for dem. Det er IKKE opp til andre å definere. Det jeg tenker er at vi alle av og til “går oss bort litt” i ting som “drar oss NED”, i stedet for å fokusere på de tingene som FOR OSS betyr noe. Jeg er sånn selv i perioder, lar de negative tingene i livet mitt få større fokus enn det fortjener. Så det er like mye enn spark bak til meg selv. Men jeg tror jeg ikke er den eneste som er sånn, derfor en mer generell “folk”. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg