Tornerose sov i hundre år…

 

Stemmer ikke det?Tornerose sov i hundre år? Eller var det bare noe HUN følte? Hun så i alle fall rimelig godt “preservert” ut. Og det bare etter et lite stikk i fingeren av en torn liksom…

Vel…nå er det JEG som er Tornerose! Du synes kanskje jeg har mye “prinsesse-fakter” om dagen? Ene dagen Prinsesse Blåhette, neste dag Tornerose liksom. Innbiller jeg meg at jeg har “blått blod” eller noe?

 

 

He-he…Neida…Jeg har bare begynt å sove om nettene. Skikkelig lenge også.Nesten som Tornerose. Sover hele natta gjennom, uten å stå opp for å tisse en gang. Sovner i 21.30 -tiden og sover helt til kl 06.00. Det er MANGE timer til meg å være. Føles som 100 år. Og ser så klart ut som en prinsesse når jeg våkner…Eller var det en heks? 😉

 

 

 

Jeg har fått oppleve hvordan søvn, prestasjon og humør henger sammen de siste månedene. Lite søvn gir dårlig prestasjon på dagtid. Dårlig prestasjon gjør meg trist og lei meg og gir meg dårlig selvtillit. Det å være trist og lei seg, og slite med vonde tanker gir igjen dårlig søvn.

 

-Så hvordan bryte sirkelen?

 

Jeg startet IKKE med å sove godt, for det klarte jeg ikke å styre. Men det handlet vel om at jeg bestemte meg angående humøret. Og det funket. IGJEN! Jeg har gjort det mange ganger før. Bestemt meg! Endret fokus. Vridd en dårlig dag til en god en. Noen ganger er det mye mye tyngre enn andre ganger, og jeg har liksom ikke funnet “verktøyene” der jeg trodde jeg la dem. Men det GÅR! Alltid! Det gjelder bare å ikke gi seg. Og plutselig er man “i flyt” igjen.

 

 

Den siste tiden har jeg følt som Tornerose på flere enn en måte. Som om jeg har “våknet” etter en slags “søvn”, selv om jeg har vært litt søvnløs….om du skjønner?

 

 

 

 

 

#søvn #humør #endring #livet

3 kommentarer
    1. Jeg tror god søvn er nesten alfa og omega her i livet, – stor forskjell på dagsform ut i fra hvordan jeg har sovet. Og det der med å “tenke seg glad”? Ja! Enig, – det går an. Det krever litt trening oppi topplokket, – men det går så absolutt an!
      Ha en deilig fredag, Tornerose 👸😍

    2. Godt at du sover bedre! 😀 Bekymringer og annen tankevirksomhet jobber i hjernen om natten også, og forstyrrer helt klart. Lurt da å snu om tankesettet, – skal prøve det jeg også. 🙂 Ha en fin fredag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg