Trender og moter..

 

Jeg er vel ikke akkurat noen moteløve.
Her er det egen stil som rår. Det har vel egentlig vært sånn helt fra jeg var tenårene. Det var kun pappa som jobbet når jeg vokste opp, og han hadde vel ikke akkurat noen “stiv” lønn, så det nyttet ikke å følge moten. Ja for det VAR mote og motepress da jeg vokste opp også.
Nå er jeg jo “godt voksen”, selv om jentungen i meg leker side -om- side med den noe mer “modne” Frodithen. Det er godt å bli voksen. Livet blir bare bedre og bedre på noen vis, jo eldre jeg blir.  Innsiden, selvsikkerheten, selvtilliten. Føler meg bra.

Det ytre gjør bare som det selv vil. Skallet. Noen “grep” kan man jo ta. Små uskyldige grep. Og det gjør jeg. Fordi jeg liker å føle meg fin. Håret. Bittelitt sminke. Småting som gjør at jeg føler meg som en fin jente. Ja…for jente vil jeg jo alltid være. Om ikke akkurat jentunge…

Jeg synes synd på de som vokser opp nå. Trender og moter skifter fort. Og noen unge strever alt de kan for å henge med. Dyrt for dem, og dyrt for foreldrene. Men mest av alt er det dyrt for selvtilliten tenker jeg. For når det meste av selvtilliten bygges rundt det YTRE, så blir den skjør. Det krever at man “oppdaterer” og “oppgraderer” den stadig vekk også. Så når f eks “ansiktsmoten” skifter fra mørke, tykke, buskete “mannebryn” for jenter, til i neste øyeblikk å skulle være bleket og nærmest “ikke-eksisterende”, så blir det krevende å henge med. Både på utsiden og innsiden vil jeg tro… (Jeg leste et sted at det blir skikkelig hot med blekede bryn nå)

JEG har jo ikke en gang nappet øyenbryn.. Jeg mener EVER!! Brynene mine blir mer og mer hårløse, og ikke skjønner JEG hvorfor 😀 Men en ting som er helt sikkert er at jeg kommer til å være GANSKE så moderne i ansiktet utpå sommeren. Med hårløse og blekede bryn.. 

 

 

 

Inni meg derimot er jeg den samme. Ikke så veldig moderne kanskje. Men en glad og lykkelig Frodith 🙂

 

#mote

 

 

 

22 kommentarer
    1. En får være seg sjøl – finne klær man liker og sminke seg om man vil! Og ja – jeg vil jo være jente – selvom jeg er litt guttete i skauen og med det at jeg liker best mannfolkjobber som ved og plenklipp osv….! Jålete kan jeg være uansett hva jeg driver på med! 🙂

    2. Hva klær angår, så har jeg i grunnen kun fokus på at fargen og snittet skal være kledelig. Hva som måtte være moten ofrer jeg ikke en tanke, for finnes det i butikken, så er det jo moderne, så hvorfor skal jeg gidde å sette meg inn i dette når butikkene allerede har gjort jobben, liksom!? *haha*

    3. jeg skulle ønske alle unge kunne være fri til å bare være seg selv uavhengig hva andre måtte mene og tenke om den saken ,jeg fikk ikke følge mote jeg heller ikke våre barn heller og det har gått fint for alle mine og det er jeg glad for

    4. Det er best å være så sterk i seg selv at man følger sin egen stil, og ikke ha nødt til å kjøpe merkeklær for å føle seg vel og likt.👍 Det at noen går med slike klær betyr ikke nødvendigvis at de har så mye penger og vice versa. 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin søndag! 🥰

    5. Det viktigste er nok at man er fornøyd med seg selv, og man trenger ikke å følge moten. Mye bedre å lage sin egen stil.
      Mine foreldre hadde heller ikke store lønninger, så jeg hadde heller ikke siste mote men var oppfinnsom og fant klær som lignet. Jeg brød meg ikke om jeg hadde rett merke.

    6. Glad og lykkelig Frodith er det viktigste 😊 Var ingen moteløve som ung jeg heller. Men liker slikt litt som voksen, selv om jeg ikke bruker så mye tid på det for meg selv.Tøft du ikke har nappet øyenbryn. Jeg er vant med det nå😊

    7. Det er greit å ikke bli mye påvirket av moten. I går hadde jeg på meg blomstrene mørk skjørt og søsteren min sa at man bruker ikke slik om vinteren. Men jeg synes den passer for meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg