Tull og fjas!

 

I dag er det søndag…
Ja…ikke en ekte søndag, men en mandag god nok som enhver søndag.. Eller dårlig nok…? 

Noen ganger er fredagen på en onsdag, det kommer helt an på… På om dagen etter plutselig er en fridag.

For meg er ikke navnet på dagene bare noe man har for å holde orden på verden. En hver dag innehar en hel masse følelser, selv om den så vidt har trukket dyna vekk og stukket en varm fot ned mot et kaldt gulv. For meg ligger det en hel masse forventninger til de ulike dagene, pga tidligere erfaringer.

 

 

 

  • Søndag er en blank og fin dag. Ofte ganske lang. Det betyr at man har mye tid til å fylle den med deilige gjøremål. MEN…man har også en del tid til å begynne å “grue” seg til jobb igjen. For selv om man har en jobb man elsker, så elsker man kanskje friheten til å gjøre akkurat det man vil enda mer?

 

  • Mandag kommer som forventet, med alle sine krav og alt sitt stress. Men på en måte liker jeg den, når man først er i gang.  Det jeg elsker med jobben min kryper inn under huden igjen, og så bare går det slag i slag.

  • Tirsdag er garantert den kjipeste dagen i uken. Den er null og niks. Ikke var det NETTOPP helg, og det er evig langt til neste helg. Tirsdager kunne godt avskaffes.

  • Onsdag har dette “lille-lørdag” -stempelet ved seg fremdeles. Vet ikke helt hva jeg legger i det lenger. Den likner ikke SÅ mye på en lørdag akkurat. Som yngre hang det vel sammen med en liten fest midt i uka, sånn NESTEN som den man hadde på lørdager. Men DET er lenge siden for min del, både når det gjelder fest på onsdag og på lørdag. MEN onsdag er i alle fall halvveis til målet…HELG… Så den er god å ha.

  • Torsdag er bare en liten overgang for å komme til fredag. Og duger fint som “lille-fredag” eller noe sånt.

  • Og fredag kjenner du jo til her hos meg. Feiring av at det SNART er helg, og da feirer jeg alltid med kjole. Derav navnet “kjole-fredag”. Man må pynte seg på jobb, og gi fredagen den oppmerksomheten den fortjener.

  • Lørdag trenger jeg vel ikke å fortelle om? Den er liksom selve målet. Friheten på alle måter. INGEN haker ved den.

 

 

Så når man noen ganger plutselig får to fridager, på en torsdag og fredag, så blir altså onsdagen fredag den uken. Den HETER fremdeles onsdag, men “følelsen” og alle godsakene som følger med en fredag er til stede. 

 

I dag er det mandag, sånn blant folk flest….Men for meg er det søndag. Så ergo blir den litt kjipe tirsdagen borte denne uken. Bortevekk!! For i morgen er det nemlig mandag i mitt hode….. 😉

 

 

#dagene

9 kommentarer
    1. Hørte akkurat på en podd, hvor de snakket om å finne en ting hver morgen ved dagen som man gledet seg til. Jeg tar for eksempel middagen. Og går hele dagen og gleder meg til og planlegger hva jeg skal lage. Men det kan jo være alt mulig. En ting hver dag, som du gleder deg til. Sånn at dagene ikke bare skal “skubbes avgårde” i påvente av helg. Mindfull vettu 😀

    2. Ja, litt sånn er det. Denne uka blir kort, og nå framover er det mange fridager i motsetning til om høsten. Kos deg siste fridagen i påsken! 🐥

    3. Jeg ønsker flere ukedager, ikke færre. Men så er jeg jo egentlig pensjonist og kunne hatt søndager hver dag.

    4. Hihi, en bra oppsummering – og sånn er det faktisk – som du skriver! Dette er en søndag, god som gull! Men for meg er det tirsdag i morra, for mandag er en dag som jeg jobber overtid, og DET slipper jeg i morra… juhuuu….. ! Kos deg med denne siste påskedagen da! Klem 🙂

    5. godt oppsumert ,tenkte det selv i går kveld når vi satt med hjertet langt opp i halsen og det gikk i 30 over Strynefjellet i en lang kolonne bak brøytebilen ,jammen godt det var helg på en mandag så kommende uke ble en kort uke for mannen sin del :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg