Tusen grunner til å smile

“Når livet gir deg hundre grunner til å gråte, vis livet at du har tusen grunner til å smile”
( sitat: Ukjent )

 

 

Man kan alltid putte noe i vektskåla, slik at balansen i det minste blir lik. For joda, det kommer tider da man går på trynet så det holder!! Eller livet føles litt som en evig tur ned i “kjelleren”.

 

 

 

Det føles som ALT er feil, man er veldig veldig sliten….

 

 

…..og man føler at man har all verdens grunner til å gråte…

Sånn vil det være innimellom… Det er en del av livet. Og hvis man ikke vil bli VÆRENDE I DET, så må man sette fokuset på det som faktisk ER bra. For som oftest er det nok av det også, om man titter litt. Som regel kan det i alle fall være nok til å få likevekt..

 

 

 

Er du god til å “balansere livet”?
Komme på skinner igjen? 

 

 

13 kommentarer
    1. Heldigvis er jeg litt god til det…. men jeg har sliti noe innmari de siste tre ukene! Dårlig motivasjon til jobb……….. sliten……! Tror jeg har kvitta meg med dårlige følelser nå, så da er det vel bare å smiiiiile! Klem <3

      1. Det kan jeg være med å skrive under på.. Det er skikkelig tungt innimellom. Men det er jo vi selv som må gjøre jobben, uansett 😮 I dag har jeg kost meg ute i regnværet 🙂

      1. Det er bra, hvis man setter ned beina først så går det som regel bra 😀 Eller man setter i alle fall ikke HODET først, uansett hvordan kroppen ellers er. Men hodet bør være OPP, da går det som regel greit etter en stund 🙂 I dag er det kjoledag, ut på photoshoot. Jeg må føle jeg lever litt igjen 😀 Kafe og tur og photoshoot og blogging. Dette blir bra 🙂

    2. Viktige tanker og ta med seg nå i tiden før jul. Alt skal klaffe fremover liksom og gå på skinner. Forberedelser er viktig så jeg er litt stolt av meg selv. I slutten av oktober kjøpte jeg billett til en sak 17 desember i Oslo. Ikke alltid jeg er så flink men det lønner seg. Det er lørdag og det er stille før stormen blir en handletur i dag, håper på fortsatt salg – julegaver venter og det er viktig og tenke i de kreative baner. Desember er alltid er dyr tid. For etter festen kommer pesten og januar er januar. Ha en fin dag.

      1. Ja, jo nærmere jul man kommer, jo verre blir det å handle gaver i alle fall. Her er det å prøve å luske seg til å kjøpe litt i stille perioder. 🙂 Kanskje i dag? 🙂

    3. Jeg er i det minste flink til å stable meg opp igjen å begynne på trappa opp fra kjelleren.
      Vi snakket faktisk om det, halvveis i spøk i går kveld. At det var ikke så ille om jeg knakk et bein eller to for jeg var så vant til det.

      1. Ja, man må jo starte et sted, og å stable seg til å begynne på trappa er jo første skritt. Å se at faktisk den trappa går OPPOVER også. Ha en strålende dag 🙂

    4. Takk for gode ord på morgenen, – et viktig sitat å ta med seg! 🥰 Jeg har blitt flinkere til det med årene. Før kunne man kanskje bli lei seg for ting man opplever som bagateller idag. Dessuten har jeg blitt bedre til å finne ting å glede meg over og til. Ønsker deg en fin lørdag! 🤗

      1. Ja, da jeg var yngre var ALT et problem. Nå er det mest i forhold til jobb jeg blir litt “sliten”, og frustrert. Selv om det er verdens beste jobb også. Tar bar litt VEL mye krefter innimellom. Men jeg er god på å hente meg inn igjen også, og ikke bli VÆRENDE i det.. Fin lørdag til deg også <3

    5. jeg må innrømme att jeg er flinkest å balansere på våren og sommeren ,men jeg prøver så godt jeg kan nå i mørketiden også ,men det er ikke alltid like lett når en bor langt ute på bygda og omtrent ikke ser et menneske i løpet av uken

      1. Er nok flinkere da jeg også :-)På vår og sommer. Man sparke meg litt mer i rumpa for å skjerpe meg på vinteren… Ha en fin lørdag uansett <3 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg