Uanmeldt besøk..

 

 

Denne lille mannen hang på et galleri jeg har vært på i dag..
Som du ser står det:
“Kom på uanmeldt besøk”.

Da jeg så den tenkte jeg:
“Hah…det er også noe å ønske seg! Og BE om å få uanmeldt besøk liksom!”

For er det noen som ØNSKER det liksom? Det er kanskje det, men jeg er IKKE en av dem…He-he. Jeg vil gjerne vite i god tid før om jeg for besøk. Vet ikke om du skjønner hvorfor?? 😀

 

Men når jeg så nærmere etter på denne figuren, så er det jo ikke en bønn om å få uanmeldt besøk på denne mannen. Det er faktisk en mann som har fått en spiker rett i brystet FORDI han kom på uanmeldt besøk, slik jeg forstår det.. Og DET kan jeg vel nesten skjønne 😀

Ole Martin Skaug har mange rare figurer, og denne var ganske morsom. Hunden under her er også et av hans verk.

 

 

Liker du uanmeldt besøk?

 

 

16 kommentarer
    1. Stakkars mann!😱😅
      Han var ikke akkurat ønsket på besøk den karen.😱😂
      Uanmeldt besøk er bare hyggelig.
      Litt rot får folk tåle når de dukker opp uten varsel.🤗

    2. Hahaha… stakkars – hengt opp på veggen på en spiker lissom! Det var jo såå vanlig med uanmeldte besøk før, og det var jo såå koselig! Nå er det nok bare pappan min som kommer uanmeldt hit innimellom, ellers er det planlagt! Skulle jo egentlig ønske at det var litt som før jeg, men da må jeg øve meg opp altså! Liker best å vite…. og jeg skjønner hvorfor du også ønsker det! Klemmer <3

    3. Jeg må si både ja og nei til uanmeldt besøk… Ja for at det alltid blir veldig koselig når noen “bare” stikker innom, men samtidig får jeg litt angst også. Mest for jeg prioriterer ikke alltid tørking av støv, og fjerning av kattehår i sofaen. Jeg kan jo ikke påstå at det er et stort problem, for de jeg kjenner inkl meg selv er busy og besøk må som regel planlegges. Likte allikevel karen som hang på veggen. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    4. Stakkars type da. Han har vondt i hjertet av ensomhet,og ønsker at det dukker opp noen han kan snakke med. Samme hvem, bare det kommer noen. Det må være vondt det. Jeg liker uanmeldt besøk av mine, for da tar vi det som det er. Men er det folk som ikke jeg kjenner så godt, eller det er lenge siden vi var sammen, vil jeg ha beskjed litt før de står på døra!!!!!! Noen ganger trenger man å få summet seg litt først og ikke bli stresset. I dag får jeg besøk. En liten melding kom, og så er kaffen klar her! Klemsiklem:)

    5. JA, jeg liker uanmeldte besøk! Selvsagt litt avhengig av hvem som banker på døra. Og som Hanne Beate skriver, en melding litt i forkant for å høre om det passer er greit. Sånn at en får tatt vekk det verste rotet. Gi meg en halv time så går det greit.

    6. Enig med deg, vil helst vite om besøk, og jeg vet godt hvorfor jeg vil det :)… Figuren var nesten litt grotesk, kan tolkes på flere vis…var på en måte motstridende. Hunden likte jeg, den var krusedullesøt. Nyt mandagen <3

    7. hehehehe det første som slo meg var; hvem har kommet på uanmeldt besøk? 😀 hihihi
      Nei, jo av og til…. eller en sjelden gang… da får man ta det som det er… men jeg er en planlegger…. og liker å vite på forhånd 😀

      God mandag til deg 🙂 klem

    8. Det er så enkelt å sende ei melding, – ikke alltid det passer med besøk. Dessuten liker jeg at huset ser sånn nogenlunde ryddig ut (ikke alltid det er tilfelle her 😅) og at jeg har noe å servere.

    9. Jeg er ikke glad i uanmeldt besøk. Etter at jeg flyttet til Oslo har jeg aldri fått det heller. “I gamle dager” hendte det nok at jeg gikk på uanmeldt besøk, men jeg gjør det aldri nå mer. Det koster så lite å sende ei mld – eller ringe og evt avtale noe.😊Ja, den figuren kom trolig på uanmeldt besøk…og han var nok svært lite velkommen!😉

    10. Veldig fint innlegg! Enig med deg, liker ikke uanmeldte besøk. Men kommer veldig an på personene som kommer uanmeldt. Nøyer de seg med å prate litt ved inngangen er det helt ok, men forventer de å komme akkurat når det passer de og forvente at vi slipper det vi har for å prate i timesvis er det ikke greit tenker jeg. Mye kjekkere om det kan planlegges litt og det passer for alle parter, da blir det mye koseligere og avslappet 🙂 Før i tiden stakk folk gjerne innom ja, men da var vi også i en situasjon der det oftest var en husmor hjemme som hadde huset på stell og som var veldig klar for besøk og sosialisere litt ettersom de ikke var jo ordinær jobb.

    11. Aldeles ikke! Det jeg TENKER er at det høres koselig ut. Var jo vanlig før, stikke innom, ta en kopp kaffe, skravle litt. Det jeg FØLER med en innadvendt personlighet, er «værsåsnill-ikkegjørdet» !!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg