Ut å “riste av seg” ribbefettet?

Pøh!!

Her har det ikke vært så mye som en bitteliten svor en gang ned gapet…He-he.. Helt sant!

 

Familien har blitt syk. Så vi var bare her i går, Hr Frodith og jeg. Spiste kylling og annet godt. I dag blir det fisk. Så her har det ikke vært nødvendig med så mye “risting” ennå…

 

Jeg tok meg like vel en tur ut i dag, for å lufte snuten.

 

 

Men….skulle kanskje hatt noe av hundens “riste-egenskaper” i alle fall…for maken til snøfall er det lenge siden jeg har vært med på 😀
Gikk ikke mer enn 3 km tror jeg. Men føltes som 6. Det var som å gå i potetmel. I HAUGER!!.

 

 

 

Etter snøfallet tittet sola fram. Litt sånn forsiktig. Det laget vakker stemning i den lille byen. 

 

 

 

 

 

Kafeen “Anne på Landet” var åpen, men jeg var ikke innom der. Koste meg hjemme etterpå i stedet for. 

 

 

 

Har du vært ute og ristet på deg i dag? 😀

 

 

17 kommentarer
    1. fin tur du fikk deg ,og kylling er godt ,vi bruker ikke ribbe,her er det pinnekjøtt hvert år men vi har begrenset inntaket så vi ikke blir så stinn i magen :=) men ut og rista på oss har vi gjort i dag ja

    2. Jeg har absolutt vært ute og ristet av litt ribbefett i dag.😅
      Sykdom er jo typisk i jula altså!😨
      Håper julefeiringen ble fin tross alt.🎄🎁
      Fortsatt God Jul!🎄🎁🎅🏻🌟

    3. Her er det i grunn ikke julematen som må ristes av, men smultringene til naboen som har eget bakeri og verdens beste smultringer! Jeg trur ikke jeg overdriver om jeg siter at jeg la på meg 3 kilo i desember i fjor pga smultringene hans, så jeg var litt mer forsiktig i år, men jeg trur ikke det hjalp noe… Ha ha… Mange flotte bilder og det gjennom tunnelen var utrolig stemningsfylt 😀

      1. Oi, ja man kan gå på en smultring-smell 😀 Søsteren min får masse godt av sin nabo som eier noen tur-stuer i Oslo her 🙂 Tror det er sjanse for mer NORMALT vær i dag 🙂

        1. Stakkars Kristoffer hadde stått ute å måket en morgen her og nystekte smultringer bare oste i luften så han gikk på en liten smultringsmell og løp bort og kjøpte 20 stk. Ha ha 🙂

    4. Hihi, det ble nydelige bilder av “ristingen din”! 😀 Jeg hadde planlagt en liten tur på terrassen bare, men da jeg hørte og så ulende brannbiler utenfor, måtte jeg ut og riste av meg forskrekkelsen. Heldigvis ble brannen raskt slukket.

    5. Jeg gikk en ca 6 km lang tur på formiddagen igår, men idag har jeg bare holdt meg inne. Godt med en luftetur! 👌 Det er så koselig inne i Hønse-Lovisas hus! 🥰 Kos deg resten av 1. juledag! 🎅🌟🎄

    6. Jeg har vært ute og rista på meg idag – tre ganger faktisk (foreløpig)…….! Er så deilig å være ute når det er lyst! Og så spiste jeg jo ribbe igår da….. den er nok borte igjen nå, hihi! Viktig å lufte snuta litt – da er det 1000 ganger deiligere å ta på julepysj og kose seg etterpå! God klem <3

      1. Jøss, du var aktiv i går 😀 Ja, jeg må en tur ut hver dag. Spiller ingen rolle hva jeg gjør, men må lufte snuten. I dag blir det trening, de åpner 11. Og kanskje jeg finner en åpen kafe 🙂 Klemmer <3

    7. Var i skogen i nesten 4 timer i formiddag. Gikk opp til Haukåsutsikten(sjekk google), hvor jeg satte meg ned og drakk kakao. Måtte kun 3-4 stykker + en hund. Bra at folk nyter skogen nå i jula for det er fin trim mellom all den gode maten.. Vi hadde torsk i går mens jeg hadde laks til middag i dag. Ha en fin dag.

      1. Oi, ja da var du aktiv. I 4 timer 🙂 Koselig å ha med kakao da 🙂 Ja, lite folk midt i byen også. De holder seg inne og spiser tror jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg