Valgets kval..

Jeg elsker å tulle og fjase, når jeg har tid til det. Livet mitt er nok ganske enkelt og sorgløst, siden jeg har lyst og ork til å bruke tiden min på sånt. Jeg er GLAD for at jeg har et enkelt liv. Jeg setter pris på det, og forteller det ofte til folk rundt meg. Jeg er takknemlig for å ha det så bra! Ikke tro noe annet.

 

 

Det å kunne tulle og fjase når jeg har tid og ork gir meg faktisk energi. Gjør meg glad. Hvis jeg får med meg noen andre i samme slengen på dette tullet er det bare topp!

 

 

Favoritt-leken som liten Frodith var når vi “presset hverandre” til å ta rare valg. Det var en muntlig og ufarlig lek, som laget mange morsomme tanker. Det var IKKE lov å avstå fra å velge, og det var IKKE lov å si “begge deler”.

 

 

Så her er jeg i gang igjen, med morsomme valg. Du skal velge noe innenfor hvert punkt altså, og skriv gjerne en forklaring på hvorfor du ville valgt akkurat de svarene du gjør. Jeg vil jo gjerne bli litt bedre kjent med deg 😉

Hvis du måtte velge, og det MÅ du, ville du da valgt: 

 

  1. Å være Super-Langbein ELLER Supermann?
  2. Å være Onkel- Skrue eller Petter Stordalen?
  3. Å være naken eller for mye kledd?
  4. Gull eller grønne skoger?
  5. Påske eller jul?
  6. Kjøtt eller grønnsaker?

 

Ok, da er det bare å komme med svarene. Jeg sitter her klar som et egg og venter!! Og mine svar kommer senere så klart 😊

 

 

 

17 kommentarer
    1. Skulle du få oss til å tenke litt nå da 😄
      Ok, her er mine valg:

      1. Å være Super-Langbein ELLER Supermann? – Super- Langbein…for har er litt klønete, som meg 😁
      2. Å være Onkel- Skrue eller Petter Stordalen? – Onkel Skrue, for med meg på innisiden, blir han ikke så gjerrig 😄
      3. Å være naken eller for mye kledd? – Helt klart for mye kledd. Da fryser jeg ikke, også kan jeg ta av litt om det blir for varmt 🙃
      4. Gull eller grønne skoger? – Grønne skoger 😍 Elsker å gå i en grønn skog 😊
      5. Påske eller jul? – Før ville jeg valgt jul, men nå tror jeg at jeg velger påske. Mindre vemod med den 😉
      6. Kjøtt eller grønnsaker? – Grønnsaker. Blir fort lei kjøtt 🙂

    2. Dette var ikke lett, men har omsider bestemt meg. 😀.
      1. Super-Langbein, fordi jeg liker best den tegneserien.
      2. Petter Stordalen, bl.a. fordi han skaper arbeidsplasser. Onkel Skrue er altfor gjerrig og tenker bare på seg selv.
      3. For mye kledd. Jeg liker ikke å gå naken, og har alltid brukt mer klær enn nødvendig. 😅
      4. Grønne skoger. Jeg er veldig glad i å gå i skogen, og går bl.a. på turorientering hver sommer.
      5. Jul. Elsker julen og ikke minst adventstiden.
      6. Der skulle jeg sagt begge deler, men velger grønnsaker. Der er det så mye å velge i og kan spises alene. Kjøtt trenger tilbehør.

    3. 1: Å være Super-Langbein ELLER Supermann? Det må være Super-Langbein
      2: Å være Onkel- Skrue eller Petter Stordalen? Ingen av dem, men om jeg må velge Onkel-Skrue for PS er bare for mye.
      3: Å være naken eller for mye kledd? Jeg er en frysepinne, så helt klart for mye kledd.
      4: Gull eller grønne skoger? Grønne skoger
      5: Påske eller jul? Jeg elsker jula, så det kan ikke bli noe annet.
      6: Kjøtt eller grønnsaker? Kan ikke velge, så ja takk begge deler.

    4. 1. SuperKVINNE – Det hadde virkelig vært noe!
      2. Petter Stordalen – Jeg er ikke den gjerrige typen. Stordalen er en inspirerende og raus mann!
      3. For mye klær – Jeg er blitt en skikkelig frysepinn!
      4. Grønne skoger – Både bra for miljøet, trivsel og helse.
      5. Påske – Slipper alt julestresset i forkant og varer passe lenge med påske.
      6. Grønnsaker – Jeg er skap-vegetarianer.

    5. Supermann (eller Superkvinne)
      Petter Stordalen (han er sexy, onkel Skrue er bare teit)
      For mye kledd (jeg er frysepinne)
      Gull
      Påske!!! (hater jul)
      Kjøtt

        1. Fff, jeg skal prøve…

          Supermann (men helst superGIRL)
          Petter Stordalen (han bruker i alle fall penger)
          Naken (fordi det betyr strand og fint vær)
          Grønne skoger (fordi det er best for oss alle)
          Påske (minst stress)
          Grønnsaker (fordi det er best for kroppen, og det hender jeg er fornuftig)

          Jøss, jeg klarte det! 😀

    6. Helt klart Supermann – Superlangbein er litt vel klønete…..!
      Petter Stordalen ville jeg vært – han er omgjengelig og dyktig!
      Garantert for mye kledd – jeg er litt blyg!
      Grønne skoger selvfølgelig – jeg er jo utifriluft!
      Jul – jeg eeeeelsker jul!
      Grønnsaker – det må jeg ha uansett!

      🙂

      1. Har noen av de samme svarene og noen forskjellige 🙂 Morsomt å lese dine, og grunnene 🙂 Jeg svarer senere 🙂 Nå må jeg komme meg ut på tur 🙂

    7. 1. Super-Langbein. Mini-meg hadde synes det var artig oppe i tynn luft.
      2. Petter Stordalen. Han har absolutt mer gøy enn onkel Skrue.
      3. Naken. Jeg kan ikke fordra å være for varm, og nå eksisterer bare sommer i mitt hode 😉.
      4. Definitivt grønne skoger. Skogen er min katedral – og supert spiskammers.
      5. Påske. Jeg ser det som feiring av at naturen våkner til liv.
      6. Vondt og vanskelig 🤣. Men velger grønnsaker, for de er lettere å være kreativ med, når man bare får det ene 😃.

      Masse gøy du finner på, altså ! Måtte du ha jevnlig overskudd 😘

    8. Jeg har alltid likt Langbein. Så derfor må det bli Superlangbein.
      Onkel Skrue eller Petter Stordalen. Den var verre. Jeg er ikke så glad i kapitalister som bader i penger. Heller ikke de som liker å flashe rikdommen sin på andre måter. Men jeg tror jeg velger Stordalen. De pengene skaper jo arbeidsplasser.
      Jeg ville heller være for mye kledd enn naken. Er litt prippen på den nakenheten.
      Vil mye heller ha grønne skoger enn gull. Gull blir som pengene i pengebingen til skrue. Skogen kan man vandre rundt i sammen med alle andre.
      Jeg er helt klart et julemenneske. Etter at jeg ble voksen er det ingen som maser om ski og snø da.
      Kjøtt eller grønnsaker…. Der har jeg lyst til å svare begge deler. Jeg liker grønnsaker, men en god biff er ikke å forakte. Kjøtt uten grønnsaker blir litt trist. Det behøver ikke grønnsaker uten kjøtt å bli. Så da blir det vel grønnsaker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg