Valgets kval.


Det er ikke alltid lett å ta et valg. Veldig ofte ønsker vi oss litt for mye, og vil ha både i pose og sekk…Andre ganger vil vi slett ikke velge, og svarer “ingen av delene”, fordi valgene er lite appellerende eller rett og slett alt for skumle..

Men av og til er valgene bare hyggelige, som når noen har en utfordring på blogg og bare vil vi skal legge ut noen bilder ut fra hva vi liker best. Og jeg klarer alltid å velge en… når jeg vet jeg “må” 😀

Og Margrethes helgeutfordring denne uken er faktisk 3 x valgets kval:

 

Strand eller fjell?

Jeg liker ikke å bade lenger. Kun innadørs i svømmebasseng. Jeg liker IKKE å ligge på stranda å sole meg. Kjeder rumpa av meg… Så her er valget lett som en plett: FJELL. Jeg elsker fjell! Deres massive litt “truende” natur. Det at de er så store! Jeg skulle gjerne klart å klatre. Å ha LITT bedre knær. Så skulle jeg vært mye mer på fjelltopper enn jeg er. Men jeg HAR vært da! Fjell er bra. Og jeg har vært på noen 🙂

Som f eks Bitihorn, i fjor (1607 m o h)

Ved starten

 

 

Og på toppen

 

 

Morgen eller kveld?

Helt klart morgen. Jeg står jo opp med glede kl 5 omtrent 😀 Og her er hvorfor:

 

 

Morgengry

Stille stille lister natten seg ut døra
I sokkelsten, med små trippende føtter smyger den seg ut
Ikke en lyd høres
Man ser kun en strime lys fra dørsprekken
Og aner at noe er i gjære

Stille stille lister dagen seg inn
Nærmest umerkelig har hun puffet døren litt mer på gløtt
Står der
Fremdeles i nattkjolen, i den halvåpne døra
Smiler – med bustete hår
Ønsker oss velkommen

 

 

 

Bil eller båt?

Har veldig lite forhold til begge deler. Ikke kjører jeg bil. Og ikke har jeg båt. Men hvis jeg MÅ velge noe, og det skjønner jeg jo at jeg må. Sånn er reglene i sånne valgets kval -greier 😀  Vel… da blir det BÅT tror jeg.. Absolutt ikke det mest nyttige framkomstmiddelet for meg, men så kommer det jo an på hva jeg skal VELGE ut fra… Nytte eller kos. Så hvis KOS…så må det bli båt:

 

 

 

 

6 kommentarer

    1. Veloverveide valg – så gøy å se hvorfor du tenker valga sånn! Fjell er stas – og Bitihorn er en flott tur! Morgenstund har gull i munn…. og båt er noe jeg ikke har særlig forhold til, er litt engstelig på vann egentlig….! Tusentakk for at du tok utfordringa – stor klem <3

      1. Ja, litt forskjellige grunner til å velge som jeg gjør. F eks har jeg jo mye mer forhold til biler jeg også 😀 Og liker å komme meg fram med søsters med bil. Men mest nyttig. Kos, sitte i en båt, ro, være med på båttur. Deilig duving. Men må ha flytevest 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg