Vår-barn

Jeg er et vår-barn. Jada…jeg vet du mener jeg ikke er noe barn…Men i noen sammenhenger ER jeg det..Og uansett, du skjønner hva jeg mener??!

Jeg elsker våren! Kjenner det allerede i februar, at kjærligheten til våren kommer sildrende som en bekk i vårløsningen. Det kan ligge is på vannene sånn rent fysisk, og en kuldegrad eller fem nekter å slippe taket om verden.

Men JEG har varmegrader i massevis i magen, og en kropp full av vår…Så det spiller liksom ingen rolle hvordan det ser ut rundt meg..

 

 

Jeg hører ny-våknede gåsunger pludre fra grenene sine…De vil UT..
Jeg hører hestehover trampe nede i grøftekanten, og synes jeg kan skimte noen gule lugger som steiler og tramper med hovene på sin vei ut av mørket…

 

 

Jeg ser småjenter (og store jenter) i tjukke strømpebukser og skjørt hoppe fra sten til sten med småsko i en fremdeles isbelagt elv..

Jeg kjenner lukten av is…ikke fra elven, men fra alle landets butikker, som vil opp fra sine fengsler og ut i friheten….for å bli spist av meg!

Det er VÅÅÅÅR!!! 🙂 

 

 

#vårhyl

15 kommentarer

Siste innlegg