Veien til lykke..

 

 

Veien til lykke..
Er det EN vei? Og det er bare å finne den liksom. Lete godt, så dukker den opp? Og så sette i gang å gå?
Vil veien være rett i så tilfelle? Uten avstikkere? Vil den være uten humper, glatt som is, men UTEN å felle bein under deg likevel?

Vil man i så tilfelle KOMME fram noen gang? Man rusler og går…leter etter lykken, og plutselig en dag så står man der og er FRAMME? Hva da liksom? Er man “ferdig” da? Lykkelig for EVER?

Eller er lykke noe man må skape? Igjen og igjen? Skape selv, fra innsida? Bittelitt hver dag om så…?

Det tror jeg…

 

 

Til jul fikk jeg en bok: “Veien til lykke” av Bjørg Thoraldsdottir. (Hun har en egen blogg også, sjekk  linken).
Jeg elsker denne kunstneren. Hun har små, flotte bilder med fine ord og leveregler på. Ord som gjør en lykkelig, bilder som gjør en lykkelig.  Og hun snakker om akkurat dette, med å skape sin egen lykke.

Så nå er det bare å sette i gang- å skape sin egen lykke. Finne sin egen vei, uansett hvordan den ser ut 🙂

 

#lykke #kunst #livet #hverdagslykke #thorhallsdottir

 

6 kommentarer
    1. Lykken er vel ikke noe som bare blir servert til oss. Jeg tror nå at vi må gi litt av oss selv, og kanskje prøve å finne lykken i de små tingene i hverdagen 😊

    2. Lykke ja 🙂 Hva er nå det egentlig ? Slett ikke enkelt og veldig forskjellig fra person til person. 🙂 Jeg har ikke lest eller hørt noe om den dama 🙂 Men det dere nevner høres veldig fornuftig ut. Lykken er ikke andre steder enn der du er 😀 til enhver tid 😀

    3. Tror på at man må skape sin egen Lykke. Velge å se og kjenne Lykke til tross for noen ganger også.
      Jeg kan velge å ” grave” meg ned i vemod og tunge tanker, men jeg velger å gå ut av dem så fort som mulig! 🙂 <3

    4. Enig med Deveny: Lykke er ferskvare. Vi må skape følelsen igjen…og igjen. For lykke er jo en følelse! Tror du hadde en veldig god fotograf med deg her altså… 😉 Eller så var det motivet som var bra. (Eller kanskje begge deler?)

    5. Ikke sant, har trua på dette jeg…elsker den dama. Var på foredrag i fjor. Full av energi og herlig latter. Viktig å skrive litt ned hver dag, vi gjør jondet her på bloggen vi. For det er mye LYKKE å finne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg