Venner for livet

Noen vennskap har man hele livet. Man møtes, det er noe som sier KLIKK og så varer det livet ut. Man kommer seg gjennom hva det skal være sammen, fordi det er HOLD i vennskapet. 

En slik venn er bestisen, Anna-Lena. Vi har bodd sammen, jobbet sammen, reist sammen og hatt utrolig mye moro sammen. VI har grått sammen, diskutert, tullet og fjaset, eller hatt dype samtaler. Men jeg kan ikke huske vi har kranglet. Aldri.

Bilde under er fra vi var 19 år. En snartur hjemme fra folkehøyskole-livet vi levde da..

 

 

 

 

Holde hånden min
forsiktig og vart.
Side om side.
Ikke foran og bak
Ikke først eller sist

 

 

 

Holde hjertet mitt
forsiktig og vart
Slik jeg holder ditt

 

Side om side
Ikke foran og bak 
Ikke først eller sist
 

 

 

Vennskap
Som sommerfuglens dans
Lett, fargerikt, skjørt

 

Handle with care <3

 

 

 

Og så kan du få se det på tegnspråk.
Jeg oversatte det til tegnspråk, og gjorde det på tegnspråk i bryllupet til Anna -Lena. Fordi tegnspråk er vakkert for alle, døv og hørende… Og fordi det illustrerte vennskapet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#vennskap

12 kommentarer

Siste innlegg