Venner for livet

 

“Det er bare en ting i verden som er bedre enn å få en ny venn, og det er å beholde en gammel.”
( Sitat: Elmer G. Leterman)

 

 

 

Er ikke det sant da?
For meg er det i alle fall veldig spesielt å ha en venn som man fikk da man var helt liten…Eller i alle fall mindre…

Min første skikkelige venn fikk jeg da jeg var 4 år. Hun var 3. 
Det kom et flyttelass kjørende, til huset tvers over gata.

Jeg sto der med stramme fletter, briller, litt skjeløyd, hjemmesydd kjole, halvstrømper og småsko..Med litt svai i ryggen og magen rett ut ble jeg stående på min side av veien der å stirre. Ut kom det mange barn. Alle kledd i fargeglade klær. Og lykken var stor da jeg så: det var en som var HELT perfekt for meg.

Hun kom bort til sin side av veien. En hode mindre enn meg minst. Lita og nett. Med lapp på øyet. Og på hver vår side av den lille grusveien ble vi stående å stirre på hverandre. Ingen ord ble sagt. Men jeg tror vi visste. Det skulle bli OSS.

Vi var bestevenner i mange år. 
Det var dype spor mellom de to husene våre.
En dag flyttet de igjen. Hun var 9 år og jeg var 10. Men vennskapet bygget i disse årene var solid. 

Vi har fremdeles kontakt. Jeg ser fremdeles på henne som min venn. Jeg vet hun er der om jeg trenger henne, selv om vi ikke sees så ofte.

 

 

Har du venner du ble kjent med som barn?

 

 

 

#vennskap #førstevenn #barndom

 

6 kommentarer
    1. Fint bilde av dere, – ligner litt på Stina og Tjorven (men du er ikke så lubben da, hihi). Jeg fikk flere venner som barn, men det er bare et par jeg har kontakt med idag.

    2. Fikk jo mange venner på skolen som liten. Men alt forandres med årene så det er sjelden jeg treffer de i dag. Ha en fin dag.

    3. veldig kjekt å få en bestevenn .Jeg fikk mange bestevenner da jeg kom fra usa til norge,jeg hadde dem helt til jeg ble gift og flyttet,jeg prøvde å holde kontakten men den abbet sakte av,det er synd,men om vi treffes tilfeldigt har vi alltid masse å snakke om,så noe ligger der inne som aldrig blir borte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg