Vennskap

Hvor viktig er ikke vennskap?

Alle ønsker vi å ha noen å føle samhørighet med. Samboer, venner fra barndommen, nye venner. Følelsen av å se og bli sett. Man får mange forskjellige venner, fordi folk ER forskjellige, og fordi mangfoldet også i vennskap er gull verdt. Ulike vennskap bringer fram ulike sider hos meg også. 

Men noe er kanskje likt, for meg i alle fall. Dette har jeg beskrevet i et dikt for mange år siden. Du får det både på norsk og på tegnspråk i denne lille reprisen. 

 

 

Holde hånden min
forsiktig og vart.

 

Side om side.
Ikke foran og bak
Ikke først eller sist

 

 

Holde hjertet mitt
forsiktig og vart
Slik jeg holder ditt

 

Side om side
Ikke foran og bak 
Ikke først eller sist
 

 

Vennskap
Som sommerfuglens dans
Lett, fargerikt, skjørt

Handle with care <3

 

 

#vennskap

11 kommentarer

Siste innlegg