Vi kan ikke “ikke gidde mer”!

 

I dag sitter Corona-politihatten veldig hardt og stramt.  Enda jeg bare har vært inne og jobbet fletta av meg, kjenner jeg bare på en liten tur ut at hodet nesten vil sprenges pga FOR stram hatt…

 

 

Ja, du husker meg som kjenner på Politi-følelsen innimellom: Corona-politi-følelsen altså… Det er ikke det at jeg tror jeg vet BEST men jeg vet i alle fall NOE: Vi følger ikke Corona-reglene for “regjeringens skyld”! Derfor blir jeg litt matt når jeg hører kommentarer som: “Ja, nå har DEM plaga oss lenge nok med denne nedstengningen!”. “Nå var det jammen PÅ TIDE at DEM slapp opp litt….”

 

Det er en GRUNN til at vi har vært innelukket og gjemt bak gardinene våre i ukesvis!

Det er en GRUNN til at vi skal holde avstand, vaske oss til flasset spruter, ikke være mange sammen og ikke drive med lagidrett hvor spytt, snørr, svette, og hud stadig bytter eier!

 

Vi gjør ikke dette fordi Abid Raja blir så glad av det, eller bare for å oppføre oss pent en periode fordi det TAR SEG UT når Erna Solberg ber oss om det!! Så når regjeringen nå maser i vei om at vi må fortsette med mange av “reglene” så er det ikke fordi de er glad i å plage oss…Og det er faktisk IKKE LOV til å si at nå “gidder vi ikke mer”, og “jammen …nå har det jo vart så lenge”.

JA!!! Hallo!! Det kan hende det varer i massevis mer også, men det går ikke an å bare “gi seg” når man velger det selv liksom! For da må vi kanskje hjem å “sette oss” igjen, alle mann.

 

 

Det er ikke det at jeg VIL ha denne hatten, og jeg skal love at jeg har lyst å ta den av… Men jeg har minst like lyst til å “sladre til noen” om det jeg ser når jeg er ute og går:

På noen få kafeer følges reglene. På andre ser jeg folk sitter tett i tett. Det er null merking, og det er dyttet sammen bord så folk sitter rygg i rygg, og med knappe halvmeteren til avstand både her og der.  Jeg kommer IKKE til å gå dit skal jeg love deg. Hvis jeg skal gå på restaurant eller kafe med det første blir det garantert på en hvor de har teipet over stoler som ikke skal brukes.

 

Inntil folk klarer å oppføre seg som man BØR, så holder jeg meg hjemme. For her hjemme KAN VI nemlig oppføre oss 😉

 

 

#corona #regelbrudd #holdninger #

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Nettopp! Vi gjør det ikke for Ernas skyld! Det handler om å ta ansvar til det beste for fellesskapet. Her kommer “bortskjemten” i oss fram. Vi har hatt lite å klage over- sammenlignet med folk som har hatt bortimot totalt portforbud i mange uker!

    2. Kunne ikke vært mer enig, jeg har mang en gang lyst å blande meg borti mye jeg også. For det er MANGE som ikke syns dette er så farlig lenger. Det ER viktig og vi SKAL overholde regler. For oss selv og de rundt oss. Stå på, behold lua på <3 <3 <3

    3. Jeg er så enig! Det er for vår egen skyld, og til vårt eget beste! Det er noen utfordringer å være mamma til en på 7,5 år også- når andre barns foreldre både inviterer til leketreff og sier direkte til han at det er lov og helt greit! Han blir jo kjempelei seg, når han øyner håp for lek og moro, som før. Og vi her hjemme sier nei, fordi vi vet at de som inviterer er sammen med mange forskjellige familier og at avstandene ikke holdes. Jeg tåler å være upopulær, så lenge jeg vet det er riktig. Men jeg synes det er leit at noen er så slappe og treffes med både kos og klem og sier til mitt barn at det er helt greit. For han blir forvirra og lei seg.

    4. Så veldig enig med deg. Ser det på butikken når jeg må dit, og jeg går tidlig.
      Så her fortsetter vi å være hjemme, og bare ut for å lufte hode og kropp på steder med lite folk. Mange dumme kommentarer ja 😳
      God mandagskveld. 🙂

    5. desverre er det slik,ser bare nå i helgen under barnevelsignelsen,det var mange som glemte seg litt,men trekte hånden til seg i tide,noen bryr seg ikke andre rett og slett tenker ikke på det,særlig som i helgen når vi bare var slekt omtrent tilstede,men vi må holde ut ,for vi ønsker ikke att det skal bli innstrammet igjen nei

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg