Kongen og Pippi Langstrømpe har egentlig mye til felles… ikke sant?

 Nå har jeg maret her på morgenkvisten, om vanskelige valg du må ta…  (les innlegget  her hvis du lurer) Du fikk 6 spørsmål å foholde deg til.Og jeg lovet at du skulle ikke gjøre det forgjeves, jeg må også gjøre disse valgene.. Jeg har hatt en veldig humørfylt dag med å lese alle svarene som kom, Vanilje&pepper vil ABSOLUTT ikke være verken hund eller katt f eks, men hvis hun MÅ, så får det bli KATT liksom.. 😀 Cassandraen synes det høres slitsomt og vanskellig ut å være president, og vil helst være konge og holde på inne på slottet for det meste, med SPA og spise druer etc. Jeg ler så jeg griner 😀 Lady August vil være Super-Langbein, faktisk (!!) pga den fine hatten han har super-nøttene sine i.. og Marit sier:” Selvsagt ville jeg vært Supermann, for om jeg hadde eid den drakta til Superlangbein så hadde den havna i søpla for lenge siden og da måtte jeg jo flydd rundt naken i all offentlighet! Det er liksom ikke like kult når en nærmer seg et halvt hundre år ..” En rikig fornøyelig gjeng jeg kjenner her inne 🙂

Så var det min tur da og spørsmålene lød som følger: 

1) Hvis du kunne velge ville du helst vært- Super- Langbein eller Supermann?

 Som du kanskje vet ville jeg helst være Super-Langbein. Og det er fordi jeg har ingen mål om å redde noen av stort format, slik som Supermann. Jeg er liksom mest interessert i den fly-delen jeg da, og kan i samme slengen redde en katt eller noe, hvis det passer sånn…( Den katten kan jo for alt jeg vet være Vaniljen ;-).) Dessuten føler jeg ikke at jeg har kroppen til den der supermann-drakta lenger… Ville nok trives bedre i den litt saggete fly-drakta til Super-Langbein , selv om den ser ut til å stikke helt forferdelig.. 

2) Hvis du kunne velge ville du helst vært  Pippi Langstrømpe eller Frodo i Ringenes Herre?

 Jeg tror jeg må velge Pippi her, hun ser ut til å ha det mer moro, enn stakkars Frodo. Jeg tror ikke jeg hadde orket alt slitet med den ringen.. Nei, jeg hadde egnet meg bedre med lange strømper og brus-fest ute i trærne, for alle som ville komme..

 

3) Hvis du kunne velge ville du helst vært  Månestråle ( i Sølvpilen-bladet) eller  Dolly Duck?

Her har jeg jo faktisk hatt et eget innlegg før, om min drøm om å være Månestråle tidligere, så jeg står ved den.. Vil fremdeles stå på side med dem som blir litt satt utenfor, og kjempe en sak for indianerne, med bein i nesa, langt, glatt svart flott hår, og rosa kjole, MOT de gulhårede blå-jakkene 😉 Men Dolly hadde vært en god nummer to for meg, hun vet å spille på de rette strengene hos gutta 😉

 

4)  Hvis du kunne velge ville du helst vært en hund eller ville du vært  en katt? 

Kunne gjerne tenkt meg å være katt jeg. De er selvstendige, men får så mye kos de bare vil. Det fine er at de velger selv, NÅR de vil. Og de slipper det ekle båndet rundt halsen.. jeg liker utrolig dårlig ting i halsen, spør folk som kjenner meg.. orker ikke skjerf… ingenting igjen i halsen.. Hadde egnet meg veldig dårlig til å gå i bånd ;-D 

5) Hvis du kunne velge ville du helst vært  president eller konge for en dag? 

Her må jeg sette likhetstrekk mellom Pippi og kongen på den ene siden MOT Frodo og presidenten på den andre siden. Pippi og kongen kan slappe mer av og drive med SPA, og kose seg, uten for mye ansvar.. og for presidenten og Frodo er det vanskelige og ansvarsfulle oppgaver på gang… Jeg svarte Pippi litt lenger oppi her, og av samme grunn som med Pippi-svaret, må jeg si at jeg nok helst ville vært konge også.. eller dronning… Slippe alt det ansvaret og leder-oppgaver jeg ikke tror jeg hadde vært klar for …

6)  . Hvis du kunne velge ville du helst holdt en forelesning på et universitet om et tema du liker, eller holdt en tale i et bryllup

Her svarer jeg sporenstreks tale i bryllup. Jeg er en gele-klump når det skal holdes forelesning om temaer, selv om jeg kan kjempegodt det jeg skal prate om… Blir allikevel helt kvalm bare ved tanken på å skulle stokke tunga, og virke seriøs, og begge deler på en gang… Er gele-klump når jeg skal holde taler også, men jeg kommer meg litt lettere og mer levende igjennom det.. Finner noen kreative løsninger på hvordan holde en tale, uten for mye skjelving i knær og stokking av tunge…

Konklusjonen på dette innlegget er egentlig at Kongen og Pippi har mange fellestrekk, og at store forsamlinger er skummelt uansett… om du er hund eller katt ;-D 

12 kommentarer
    1. Ja det er sant det at kongen og Pippi Langstrømpe har mye felles. De er streke personer begge to på hver sin måte.

    2. Anonym: Ja, det er lure triks du forteller her, har sett du fortalt om det før 🙂 Veldig lurt 🙂 Jeg kjenner deg igjen, selv om du ble anonym nå 😉 Synes det er smarte triks, og jeg har brukt rekvisitter i talene mine, og faktisk også ARK jeg da, som jeg har lest fra. Jeg synes det er fælt å holde tale også, men gjør det, fordi det er hyggelig også på en måte 🙂 Holde en forelesning er nesten BARE fælt :-/

    3. Marit: He-he, så koselig å høre 🙂 Dere er jo god hjelp da, du og disse andre 😀 Blir mye moro da 😉 Jeg har hatt en fornøyelig dag sånn ellers også, men du og noen andre gjorde den litt ekstra fin 😀

    4. Ja, sett på deg en hatt når du holder tale, da har du kledd deg ut og alt blir lettere eller tenk på meg, jeg har essensiell tremor, dvs jeg skjelver på hender og føtter men likevel spiller jeg revy:)) Jeg må bare gjemme beina bak noe så publikum ikke ser dem og så må jeg ikke holde i noe, men hvile hendene og vips så kan jeg spille revy. Når jeg skal holde tale da tar jeg på meg en hatt, jeg står sånn at jeg har ryggen mot en vegg for da har jeg bordet foran beina mine og så beveger jeg meg litt så jeg ikke fokuserer på hvor mye de skjelver. Ingenting kan stoppe meg fra å kunne få snakke uten at noen avbryter meg,hhihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg