Herlige verden… :-)

Når man våkner etter vinteren, enten som en blomst eller som et menneske rett og slett, så er det som å se verden nesten gjennom et spedbasns øyne igjen… Alt virker så nytt og rent… Alle fargene er så klare, som de gjennom babyenes øyne.. De smiler og hikster, hvis det kommer en fargeklatt farende forbi, i form av et kosedyr, en bamse eller bare rett og slett en fargerik klut.. Farger er deilig… Og våren åpner sansene våre litt føles det som, etter noen måneder i dvale.. hvor vi mest av alt prøver å la være å sovne hele tiden… Vi er vel LITT som bjørner…? Går LITT i dvalemodus?.. Så kommer våren og sansene åpnes, og som spedbarnet lar vi oss forhekse litt av det som farer forbi, en liten pjokk på et rullebrett, en hestehov-eng i solskinnet, en foss som sprenger seg vei nedover steinene, en skjære med en loffskalk i munnen eller en and som står og sover.. Fine farger, fine lyder, fine ting å åpne sansene våre med igjen..

Dagen i går ble tilbrakt med min herlige venninne og hennes liile pjokk som heter Lille Supermann,( her inne…) Han fikk navnet etter jeg var og kjøpte en fin liten Supermanndrakt til han, da han var ganske ny i denne verden. (les om det her om du vil 🙂 ). Han er Lille Supermann, fordi han er liten og tøff, og kommer helt sikkert til å redde noen på sin vei, bare med å være den han er.. Fra å være LITEN og tøff, har han nå blitt litt større, og med HELE seg får han oss rundt til å se verden på en LITT annen måte 🙂 bare ved å væe en helt vanlig, skjønn liten baby. For babyer gjør nemlig det med meg, som våren gjør…  De får meg til å se verden enda litt klarere, gjennom enda  litt friskere øyne… De får meg til å se fargene på trærne på en litt annen måte… De får meg til  høre bulderet fra fossen med en litt annen lyd enn før… De får meg til å ville smile ENDA bredere , bare fordi man ER TIL, fordi det er akkurat det DE gjør.  

Og Lille Supermann får smilet mitt enda bredere, for han er jeg litt “tante” til…  Mammaen til Lille Supermann er ikke søsteren min, men min venninne god som gull, som jeg er veldig glad i, og da blir vel jeg litt “tante” til Lille Supemann. Når man ikke har barn selv, får man kanskje ikke disse “oppvåkningene” eller “klarsynet” HVER dag, men jeg skal si de treffer med et SPOING! i hjernen de gangene man treffer på disse små påminnerne og får være litt sammen med dem 🙂


Lille Supermann og mammaen hans har  felles fokus om mammas fargerike mat


Bulder og brus ved Akerselva

Verdens  fineste Lille Supermann 🙂 og “tante” som er helt smeltet og” fanget” 😉

 

Hva gjør din verden og hverdag litt ekstra stas? 

Hadde du en fin dag i går?
 

18 kommentarer
    1. dottehaseinarsonhasarvidiosadn: Ja, et smil fra noen varmer opp, og han lille her så oss rett inn i øynene i går, 4 mnd gammel, og viste sitt største smil. Og da skjønnet man at verden er ganske fin, fargerik og verdt å ta fatt på med et smil hver dag, hvis man kan 🙂 Ha en flott dag Dotte <3

    2. Her er det absolutt ikkje vår da det høljeregner og blåser, men du fikk meg til å hente fram følelsen eg får når eg oppdager den førtse hestehoven i veikanten på våren 🙂
      Så koselig med supermann 🙂 Du er heilt sikkert supertante 🙂
      Eg synes at smil fra andre mennesker er noko av det fineste som finnes. For meg tyder det på at dei har det bra og når andre har det bra føler eg meg også litt bedre 😉

    3. Takk for fineste dagen i går 🙂 Ingenting slår en hel dag med supre Frodith, bare vandrende rundt omkring i byen, slentrende innom kafeèr, skravlende, utvekslende, verdens-problem-løsende, erfaringsoverførende, dikkende og smilende 😀 GLAD I DEG 🙂 Lille Supermann sender masse koser og susser til tante Fsjjibrrrr 😉 Og en skikkelig god latter til onkel Langemann

    4. Unni: Klart det et lov 🙂 Alt går jo ikke alltid på skinner. Ikke for meg heller. Lurt at dere dro hjem sikkert da 🙂 Sikkert som du siet mye hormonet ute og går. Håper at du kan få en fin dag i dag, er jo tross alt en arbeidsuke som kommer også. Håper du får en fin dag i dag da Una, jeg er hos mamma en tur i dag med niesen min 🙂 stor klem til deg <3

    5. Du har hatt en kos helg skjønner jeg og det gjør godt å lese om hvor positiv du er til mangt 🙂 Bare en helt vanlig dag kan være stas for meg, når alt går på skinner, hehe. Men det har det ikke gjort denne helga, hittil 🙁 Vi dro på hytta fredag ettermiddag, ungene var i kranglehumør, med hverandre, allerede da. Lørdag slepte de seg ut og var med å rydde stranda og fortsatte å krangle 🙁 Da bestemte jeg at vi drar HJEM, orker ikke ‘trøbbel’ etter en slitsom uke på jobb, så vi var hjemme kl 22 i går kveld. De har sagt unnskyld i kor, men det er vel hormonene som raser i den alderen :- Satser på en bra søndag med felles frokost og turgåing på meg, når ungene våkner 🙂 Det er lov å skrive hvordan man har hatt det, selv om det ikke var bra, eller? Ha en god søndag, Frodith 🙂 Søndagsklem fra Una <3

    6. Heldige lille supermann og heldige “Tante” som har glede av hverandre. Jeg er enig med deg at våren gir oss ny energi og da synes alt mye lettere og sansene skjerper seg 🙂
      Ha en fin søndag og kos deg goe knib <3

    7. Bente og Lars O: Ja, det er fint å fortelle dem rundt oss hva de betyr, jeg glemmer det litt jeg også innimellom. Jeg skal også fortelle MINE det i dag, for jeg har også som deg en Mr med mye kunnskap, og som får meg til å se verden på en litt annen måte. Mange rundt meg bidrar i det store og hele til at livet er fint <3 og det skal de få høre 😉 Ha en fin dag Bente, det er kjempekos å kjenne deg litt 🙂 Klem <3

    8. Så nydelig bilde av dere <3 Han var en flott supermann 🙂
      Ungene min og Hr Stussli gjør alltid dagene mine ekstra bra. Er ikke alltid jeg passer på å fortelle dem det, men hvis jeg stopper opp og tenker, er de alltid involvert i det som er ekstra bra 🙂 Hr S med all sin fornuft og kunnskap, han kan alltid legge til noe til opplevelser fordi han kan og vet så mye. Steinar med sine tenåringsøyne som er veldig svart og hvit, eller heeeeelt dere oppe eller heeeeelt dere nede 🙂 Så selvstendig og stor, men så avhengig av oss likevel.
      Emma med sin helt egne måte å betrakte verden på. Så opptatt av å lære, nyte, prøve og gi.
      Takk for at du minnet meg på det. I dag skal jeg huske å fortelle dem det 😀
      Ha en strålende søndag fineste frodith og kos deg med mammaen din.

    9. Helge: Ja, når man holder på med tapetsering og sånt så kommer man vel stadig på noe nytt man må ha 😀 Konsert hørtes herlig ut, med litt forskjellig innhold. Ja, disse små tingene gjør hverdagen fin 🙂 I dag er det visst meldt litt regn og overskyet her, men jeg tror det ikke førr jeg ser det, he-he, og kose meg skal jeg uansett 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    10. Det var en skjønn pjokk det. I går var det bra, fikk kjøpt inn resten mtp tapesering til lørdag, blir alltid noen ekstra innkjøpt i så måte, så jeg dro kortet 3-4 ganger i går. Dårlig planlegging br..
      Ellers så var jeg på konsert i går med vårlige toner, pakket inn av jazz/klassisk musikk, trylling og humor. Det er små gleder i hverdagen man husker, vant 50 kr Vinglotto sist onsdag. Så nå blir det mere og mere varme ute håper jeg men i skogen er det fortsatt endel snø enkelte steder. Ha en fin søndag.

    11. Min matgale verden: Jeg går for en sluddfri dag her i dag. Ja, da var det godt du fikk plantet i går 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂

    12. Åh, så nydelig. Ja, vi “oppdager” liksom naturen igjen om våren, i går plantet jeg, det var sol og fint vær. Idag sludder det nesten, så da var det jo bra jeg plantet i går da:) Ha en fin søndag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg