Min Afrika-reise…. ;-)

I livet generelt kan vi bli stilt overfor mange vankskelige valg.. VI må velge mellom ting,som vi slett ikke har lyst til. Av og til ønsker vi at andre kanskje kunne ta valgene for oss.. Og noen ganger vil vi bare ha begge deler, hvis valgene består av goder. Ja takk, både sjokolade og potetgull…  Gjerne litt både i pose og i sekken.. Noen valg er bare hypotetiske og morsomme som en lten lek.. Valget mellom å væe Super-Langbein eller Supermann, hvis man fikk velge, har de fleste klart  for seg, og her hos meg har folk hatt helt herlige grunner for å velge som de gjør 😉 Lo godt da!  LES HER

På osdag hadde jeg en ny: “Hvis du fikk velge-runde”, og det kom masse morsomme svar der også , og jeg lovte at jeg skulle svare også, selv om det er nesten umulig å velge 😀

Hvis jeg fikk velge mellom å bo 1 måned på Nordpolen i en selvbygget Igloo ELLER å bo 1 måned i en selvbygget trehytte i en av Afrikas jungler, ville jeg nok valgt Afrika. Selv med et snev av edderkoppfobi, og ganske intens frykt for andre ekle kryp, så liker jeg meg likevel bedre i et FOR varmt klima, enn i et FOR kaldt klima.. Jeg får et bilde av meg selv, ganske så lykkelig vandrende blant løver og leoparder,iført bare et laken,  med et spyd i hånda. Som du kanskje vet er jeg jo hysterisk ømfintlig i huden og oppfører meg innimellom som “prinsessen på erten”…. så et varmt lanld er nesten nødvendig,så jeg kan gå søm-løs rundtomkring..

. Med litt strev klarer jeg å kreke meg opp på en elefant, som tar meg avgårde til et sted hvor jeg kan prate med papegøyne og titte på de flotte sjiraffene.. Noe gjenkjennelsesglede vil det nok være, jeg med MIN lange hals og de med SINE 😉 Håret har jeg klippet helt pigg-sveis, så jeg skal slippe å klage over krusen og krøllene som naturlig kommer i en jungel, og ergo slipper å plage reisefølget mitt med mas etter en rette-tang..

 Reisefølget mitt er samboeren, fordi han er ganske så handy, i tillegg til at han er veldig kjekk å ha også på andre områder 😉 Han skal kunne bygge hytta, selv uten “Ikea-manualer”, og jeg skal sitte på en grein i et jungeltre, å titte på, som jeg gjør når det monteres møbler her i huset… Vel, her har vi ikke greiner, men en sofa da.. Mat kan jeg jo ikke lage, selv-utnevnt ” dronninga-av ferdigmat” som jeg er… Men jeg er flink til å lete, og plukke, så litt frukt og bær skulle jeg nok ordnet. I tillegg skulle jeg stått for en del av underholdningen på turen,, så da var den arbeidfordelingen unnagjort.. Jeg vurderer også  å ta med UNNI, som er en herlig blogger uten egen blogg 😉 Hun er nesten daglig inne på min blogg,  har hyggelige, morsomme og  lange kommentarer, og jeg føler jeg kjenner henne ganske godt etterhvert 🙂 Hun har lovet at hun skal ta seg av de ekle krypene i Afrika,som hun ikke er redd… Og i tillegg er hun også handy. Bedre med to handy -men/women i jungelen, en ingen.. (som Pompel og Pilt ville sagt det … 😉 )

Dette var en hyggelig reise, til Afrika, en reise i mitt eget hode 🙂 En liten fantasi eller drøm… Slike reiser er gull verdt for kropp og sjel 🙂

 

Drømmer og fantaserer du ofte i våken tilstand? 

 

32 kommentarer
    1. Siv: You can come 😀 Hvis du tar de ekle dyrene sammen men samboeren, Unni-min bloggløse venninne, sånn at jeg kan ligge i hengekøya og kose meg 😀

    2. Flaggermusvinger: Så bra at du drar til Afrika med mange av oss andre 😀 Ja, jeg trenger ha med en handymann, det er helt sikkert 😀 Jeg kunne nok gjort litt men JEG måtte fått beskjed hvordan jeg skulle gjøre 😉 Nå har jeg vært på konsert, så må pakke litt før vi drar 😉

    3. Hehe! Hadde også reist til Afrika, og mannen måtte nok blitt med. Vi hadde bygd hytta sammen, eller – jeg hadde kanskje mer stått og sagt hva han skulle gjøre, samt spurt hvorfor han jobbet så sakte. 😀
      Jeg har faktisk veldig, veldig lyst til å til Afrika. 🙂

    4. Unni: Jeg løp innomm og kjøpte et par flate sko likevel jeg, for jeg har ingenting å gå med, bare sandealer eller støvletter med for i : -D Ja, flyfilla kan være med 🙂 med Fjordlandmaten og flyet sitt 🙂 Hvis det blir fryktelig kjedelig med kollegene i dag, får du bare sige ut døra… stille stille og løpet ned til oss 😀 Du vet jo hvordan jeg ser ut hvertfall 😀 Ha en fin kveld Una 🙂 Klem <3

    5. Først må jeg TAKKE for at du VURDERER å ha meg med til Afrika 😀 Vi kan eventuelt få ‘flyfilla’ til å fly oss inn til base camp med all Toro- og Fjordlandmaten vår, hehe, han kan forresten få bli noen dager, han er grei og lett å holde ren 😀 Jeg er hjemme for å skifte til middagen med kollegaer. DAGDRØMTE om at jeg skulle innom Fiasco i kveld, men jeg bryter ALDRI avtaler, så jeg får henge med kollegaene i kveld 🙂 Ellers er jeg ikke god til å dagdrømme, hehe. Ha en flott kveld og hils til Ladyen og be henne ta’n helt ut 😀 Klemmer fra Una <3<3<3 Stiletthælene er klare til fest, hihi.

    6. Da kan jeg komme og beundre jungelslottet ditt når jeg har hatt mine to uker på Nordpolen 🙂 og kanskje få noen tips om hvordan jeg kan bygge mitt 🙂 Du skal se vi blir naboer 🙂

    7. Blunck: Jeg drømmer lite på natta jeg også, husker det hvertfall ikke… Og om dagen går jeg ikke sånn og tøyse-drømmer så ofte 😀 Men jeg tillater meg å gjøre det her på bloggen, det setter fantasien i sving å ha blogg, og jeg får utfolde meg på fantasi og drømmer i massevis 😀 Jeg er litt i stressmodus om dagen jeg også egentlig.. Ikke bra… Men i kveld skal jeg kose meg 🙂 Ha en fin og avslappende kveld du også 🙂

    8. inneuteferdig: Hvilken seng skulle du finne? En grein? Hi-hi, eller kanskej en hengkøye, det er lov å ta med 😀 Ja, jeg skal hilse henne fra deg med en klem 🙂 Ja, du skulle vært der du også vet du 🙂 Ha en fin kveld der du er 🙂 Klem <3

    9. mimmimor: Jeg gir av og til spesialtillatelser til avvik,og nisseverkstedet får være greit i ditt tilfelle 😀 Han kan kanskje trenge litt hjelp også 😉 Så da sender jeg billett til Nordpolen til deg, he-he 😀 Ha en fin dag Mimmimor 🙂

    10. Fru Stussli: Ja, det er mest her på bloggen jeg gir meg litt fantasien i vold jeg også,ikke SÅ mye ute ellers 😀 Men moro og deilig å gjøre det her 🙂 Og Afrika høres deilig ut 🙂 Når kryp-fangerene er med 😀 Ha en strålende fredag du også 🙂 Klemklem <3

    11. Ettersom jeg har vært i stress modus og ikke i blogg modus har jeg ikke fått med med dine onsdags valg..men enig med deg, uansett angst for insekter..elsker ekstrem varme… fryser støtt… dermed Afrika! Jeg er blitt sånn at jeg sliter med valg, selv de små… pga sykdommen min. Men det må jo gjøres likevel, mange ganger pr dag! Jeg dagdrømmer ikke, jeg er en såkalt “tenker” men da går det på å tenke løsninger for små el større utfordringer, og løse diverse puslespill.. men jeg drømmer ikke en gang om natta, har hatt drømmeløs søvn i mange år, har visst ikke den fasen i søvn som heter drømmefasen…savner det litt..men ikke marerittene..de er godt å være kvitt 😉 ha en flott fredag på jobb og konsert Frodith!

    12. Jeg sa det jo Afrika er plassen vet du. Handy er det greit å være uten tvil.
      Kunne faktisk tenkt meg en slik mnd. Langt borte fra mas og kjas. Ingen forventninger i det hele tatt. Må jo være deilig da. Så når det blir mørkt er det mørkt, og da er det bare å finne sengen..:)
      Kos deg super masse i kveld og gi henne en klem. Skulle vært der selv:)

    13. Afrika? Vel, tror ikke jeg blir med… Jeg har overhodet ikke edderkoppfobi, men det vil bli veldig slitsomt å sitte med beina høyt så lenge og være nødt til å sile maten for larver før jeg spiser den… Nei, da tar jeg heller Nordpolen. Har hørt at det i julenissens verksted er ganske koselig. MÅ det være en iglo?

    14. God tur!
      Jeg drømmer støtt jeg. Litt virkelighetsflukt innimellom tror jeg er sunt 😀 Det er derimot fryktelig skjelden at jeg drømmer om iglooer i vinterland og jungelhytter i Afrika.
      Her er det mer storbyferier, hageplaner, sy/stikke/hekleplaner eller en flukt inn i en bok:-D
      Ha en strålende fredag!!
      Klemklem

    15. ladyaugust: Nei, heldigvis kan vi velge BÅDE OG mange ganger 😀 og det er deilig 😉 Fantasien på blogg er min mest vel-utviklede bruk av den delen av hjernen. Her reiser jeg både hit og dit, og fantasien kommer i svivg. Ja, lørdag ettermiddag i stillheten og roen, med snop er ganske så lykke 🙂 Men i dag er det fredag og konsert, og gleder meg masse til å treffe deg igjen, og se deg på scenen. Sender deg en beskjed kanskjevnår jeg nærmer meg, så du kan bære meg inn 😀 Skal prøve høyhælte kanskje 😉 Klemmer og sees snart<3

    16. Good mornings, konsertdag og det er bra 🙂 Man trenger ikke velge mellom potetgull og sjokkis man tar bare smash i stedet, 2 fluer i en smekk. Jeg drømmer ofte om å sitte på en øde øy å skrive, bare skrive og ha en kiosk rett i nærheten og måkene som skriker og om havet som slår mot land <3 Både nordpolen og Afrika hadde vært skrekkblandet fryd, edderkopper, kulde og isbjørn, huttetu. Lykken er en stoor pose snop en lørdags ettermiddag <3 Gleder meg til å treffe deg 😀 Klæmme

    17. Helge: Ja, godt med litt drømmer, også når IKKE lotto-tallene slår inn liksom 😀 Det er fint å kunne fantasere litt enten bare i hodet, eller også litt på papiret 🙂 Ha en fin dag 🙂

    18. Drømmer kanskje mere i våken tilstand enn når jeg sover. Tror det ligger alltid en drøm eller fantasi om noe annet uansett hva man gjør. Tenk om jeg hadde kunne gjort ditt og datt nå…. Men slike fantasier har de fleste av oss i mere eller mindre grad. Tenk hvilken frihet man hadde hvis lottotallene hadde vært på min side, tenk hvor mye fantasier man kunne ha virkeliggjort ved det. Men det er godt at man kan ha drømmene og fantasien og koble inn når hverdagens krav blir for tøffe. Ha en fin fredag.

    19. Hanne: Ja, drømme og fantasere om strikking og hekling, det skal man ikke kimse av 🙂 Det er gode drømmer 😀 Jeg drømmer og fantaserer hvertfall litt når jeg sitter sånn og fabulerer 🙂 Da dukker det opp bilder, setter i gang fantasien det 🙂 Ha en fin dag i Heklandia, eller city om Knitting eller noe sånn 😀

    20. Hehe du kan drømme du.
      Ja jeg drømmer og fantaserer, men mest om strikking, hekling , sying eller rettersagt om hobbyene mine. Kan jo hende jeg drømmer og fantaserer om reiser også, men alt til sin tid.
      Ha en fin dag i Afrika..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg