Den gale dukke-makeren…. ;-)

Nå har de altså gjort det igjen!!! Hva da lurer du på? Vel, hvis du VIRKELIG vil vite det, må du gå inn å lese noe jeg har skrevet om det før(her    Her,   og HER ).  Dette er nemlig eventyret om “Den gale dukkemakeren”. Nei, IKKE  “Den gale hatte-makeren” fra Alice in Wonderland, og HELLER ikke Gepetto, pappaen til Pinnochio…. Dette er historien om en gal mann som lager Mannequinn-dukker som det lyser galskap av… for det meste… 😉  Og du som har kjent meg en stund har jo lest de andre innleggene, og vet at dette er en SYK, SYK mann… I det minste en mann med en litt for livlig fantasi.. For hvem er det som lager dukker som dette og forventer å selge klær med det? Vel, nå tror jeg denne butikken går ganske greit rundt, for å si det sånn,så noen mennesker må altså gå på limpinnen, og la seg friste av disse dukkene… og kjøper klærne de prøver å tilby.. Vel den forrige utstillingen var nesten normal… Og da var faktisk DET det rare… Dukkene hadde lyst langt hår med kun litt farge i tuppen, vi kunne se aat de hadde hoder, med nese øyne og munn, som helt allminnelige jenter.. Lurer på hvor mye de solgte DEN sesongen…. 

For det må jo selge mye mer, når damene er kledd i lampeskjermer….? Lurte i stillhet på om dette var den gale dukkemakerens mening om kvinner generelt… At kvinner er som lamper: Pene, opplyste, men passer best til å stå stille, ansiktsløse og ikke si noe… Sånt selger eller?

Så var det perioden med sauene…. Saue-damene… Er denne gale dukkemakeren vokst opp på en gård, og ser alle kvinner som dyr.. De er flinke til å “levere” mat, og sørge for klær på kroppen, men er ellers dumme som brød, og egner seg ikke til stort annet enn å stå å breke eller PEKE… HVordan er dette ment å selge? Igjen uten ansikter og hjerne ser det ut til…

 

Og er det ikke assosiasjoner til virkelige dyr, så er det jaggu meg assoiasjoner til tegneserie-dyr, Det jeg kaler Mikke-mus-perioden.. Her har de fått ansikter.. Og det har vel noe å gjøre med at Mikke-Mus var ingen dum fyr, og var faktisk nesten menneskelig. Så skal assoiasjonene gå den veien, må det gjøres skikkelig… 😉 Jeg trodde i denne perioden at nå hadde  “Den gale dukkemakeren”  roet seg.. og tatt til fornuft…Men det er bare sånne lure-perioder, for å få oss til å tro han er en helt vanlig mann, sånn som med dukkene på det øverste bildet… “jeg har da ingen skjulte, spinn-ville ideer om jenter…-kom og kjøp”..

 

 Og når vi er på vårt mest sårbare… Og har senket forsvaret..som det heter…… så dukker han jammen opp igjen, som en kanin av en hatt…. Og presenterer for oss: Fugle damene... Kvinner som hønsehjerner, kaklekjerringer på alle gatehjørner, sjelden fugler eller damer omtalt som fugler, blir snakket om i positive termer.. Han kan da ikke mene at vi damer bare består av et eneste stort NEBB?? Bortsett fra disse klærne da,som  han ser ut til å mene at vi er NØDT for å kjøpe oss. .;-)

Vel, noen som har lest disse tidligere innleggene mine før mente at kanskje han hadde roet seg nå, hver gang disse “normale” utstillingene med ansikt og hår dukker opp, fordi han har fått med seg innleggene mine og har lært seg en lekse ;-D Ha-ha…

Men hva er så det siste innspillet da? Siden jeg tar opp igjen tråden om dette mannequinn-dukke-marerittet? Jo, nå har han altså gått over streken og må jammen få seg en smekk på fingrene.. For at han har lest innleggene mine er det jo ingen tvil om, han har blitt en smule fornærmet og nå ska han hevne seg… For det er da ingen tvil om at disse dukkene skal forestille MEG, med det røde håret og panneluggen?? 😉  Og det er en fornærmelse etter alt styret med lampeskjermer, sauer og nebbdyr… Og så kommer liksom jeg… OG uten øyne.. Jeg skal vel ikke få se hva han holder på med…..Eller mener han at JEG ikke ser noenting??  “That I don`t SEE what he is up to?`… 😉

 

Ja, sånn kan jeg jo bare å sitte å fabulere over hva denne gale dukkemakeren har tenkt på da han laget til disse utstillingene.. 😉 

 

Tror du han har noen skjulte tanker bak disse dukkene? 😉 Eller er det KUN et pr-stunt for å få folk til å glane mest mulig…? (For DET gjør vi hvertfall )

 

 

 

22 kommentarer
    1. Siv: Noen tror det er MEG som har designet denn utstillingen 😉 For det er typisk tullet MITT 😉 hi-hi, ja rar utstilling er det hvertfall 😀

    2. cynaracardunculus: He-he, ja kanskje det er JEG som egentlig er den gale dukkemakeren 😀 Og har desigenet hele utstillingen 😉 Ja, og de er jo litt merkelig hvor mye jeg VET eller tror jeg vet om hva denne Dukkemakeren tenker, 😀 Ha-ha

    3. Therese Nybu: Denne butikken jeg går forbi, er inne på Oslo city, Vero Moda faktisk mener jeg… 😉 Og jeg har fulgt med på disse vanvittige rare utstillingene helt fra november tror jeg 😀 og hatt sikkert 4-5 innlegg om dette 😀 Har blitt en sånn føljetong 😉

    4. haha! Så vittig, jeg så de samme dukkene i skien på fredag, (er ikke ofte jeg er ute å shopper)
      Jeg stoppet helt opp og sto å så på disse dukkene lenge.. husker ikke hvordan klærne var, men resten av dagen gikk jeg og tenkte på disse dukkene 😛

    5. Helge: Jeg er nok glad jeg bor i blokk, for jeg er ikke kjempeglad i grressklipping, men gjør det for mamma,hun klarer ikke selv 🙂 Det er god trim da :-)Ha en fortsatt fin søndag

    6. Jo hadde bestemt for en sykkeltur til Svelvik og litt til før retur. Men da jeg hadde tråkka 17 km retning Svelvik var bakhjulet flatt. Hadde ikke reserveslange og pumpe med. Til alt hell var det bare 200 m til nærmeste busslomme, så jeg tok bussen hjem. Er det noe jeg liker så er det gressklipping – det er det beste jeg vet med hagearbeid. Ha fortsatt en fin søndag.

    7. Helge: Ja, det er sikkert sånn 😉 Og jeg ser jo inn der hver gang jeg går forbi.. Ha en fin dag! 🙂 Jeg klipper gress i dag, du skal vel sykle du kanskje 🙂

    8. Skal man selge mest mulig må man være litt kreativ. Så alle slike utstillinger må fenge folk mest mulig. Et godt pr-stønt er god reklame som blir en snakkis og dermed mere salg. Slik er det med meste.

    9. ladyaugust: Hei søs 🙂 Håper du har en fin solfylt morgen ja 🙂 Jeg er på vei ut til gresset hos mor, klippe, og så kommer broren min og henter oss, vi skal til Hvitsten å bade 😀 He-he.. ikke bade jeg kanskje.. 😮 kaldt. Ja, dukkemakeren har oppnådd å få fantasien min i sving hvertfall 😀 Stor skviseklem til fineste søs <3 <3 <3 Husk å smøre deg 😉

    10. Unni: Frodith er også på farta for å klippe hos mor 🙂 Der sier de at det ikke er lov, ET par som fikk trumfet gjennom. Vi bor ikke der mlr bor noen av oss søskenene, så vi kan ikke gjøre i uka, og lørdag skjer det jo at vi må gjøre andre ting, så i dag må jeg tyvklippe, før noen oppdager meg, og at det er søndag. Løpe med klipperen 😀 Ang. Dukkene: Rar utstilling er det uansett om jeg kanskje har litt tøysete og livlig fantasi om intensjonene bak 😀 Ha en knall dag Una 🙂 Jeg skal litt på stranda også litt. Klem <3

    11. Det er nok et stunt for å bli sett i jungelen av butikkvinduer og klær og han lykkes jo på et vis 😉 Tenke seg til å stille ut fineste søs og det var mange av deg også ! 😉 Bare at du er myyyye finere enn dukkene hans med rødt hår <3 Vet du det kjennes som jeg klippet gresset i går for det er jammen ikke lenge siden og nå er det 10 000 gule blomster på penen og over alt og det ser ut som jeg har ei tomt som er lite velstelt men i dag har jeg ingen planer om å klippe gress. Fikk en låsning i nakken og skal bare ta det med ro jeg. Sola skinner og himmelen er blå 😀 Det er bare å nyte en nykverna kopp kaffe <3 klæmmeflat

    12. Fru Stussli: He-he, ja kanskje det 😉 Tror mest han er sint på meg 😉 Men helt alvorlig, den butikken har fryktelig mye rart for seg, for å få folk til å stoppe opp 😀 Og det blir jo sånn at jeg må glane den veien hver gang, for å se om det er noen ny galskap i vinduet der 😀 Så vi stopper jo opp, mission accomplished..eller hva det heter 😉 Nå skal jeg på stranda snart 🙂

    13. Det ER en kvinne eller flere som står bak ‘dukkemakerne’, jeg leste det et sted, men husker ikke hvor, teflonhjerne, hehe. En av dem har nok sett deg i farta og laget Frodith-dukken 😀 I dag er jeg sprek og klar for gressklipping, men her i veien har vi en avtale om å vente til etter kl 12 på søndager, da har jeg god tid 😉 Guttungen har blitt flink med kantklipperen, så han skal få ‘kante’ i vei, så skal jeg henge etter klipperen å brumme 🙂 Ha en fin søndag, sola skinner på oss! Klem fra Una i farta <3

    14. WOW!!! Du er så kul at de lager utstillingsdukker inspirert av deg!
      Ingen tvil, dette er et pr-stunt. Ikke for å få kunder, men for å få deg til å komme inn og spre din glans over butikken hans. Klart han er superforelsket og skal lokke deg inn. Hver forsiktig når du tripper forbi det neste gang!

    15. Min matgale verden: Ja, jeg tror helt sikkert det er noen med et horn i siden til meg.. 😀 Han ble nok kraftig sur, eller som du sier, HÅPER at jeg skal gjenta ting her inne… enda mer pr 😀 og når du sier det … JO, kanskje jeg HAR settt noen stalker -aktige personer i sidesynet, lurende rundt med notatbokka si… 😉 Ha-ha 😀

    16. Wohoo! Så nå står du utstilt i Oslos gater. Klart dette er et stikk i siden til deg. Har du sjekket at ikke han var en av innsenderen i siste foto-konkurranse?? Mulig han ble sur fordi han tapte?? Eller er dette bare gratis pr for bloggen din?? Kanskje han er avhengig av bloggen din?? Har du sett om det står noen “stalker” lignende personer utenfor om natten??….At han er ute etter deg er jo helt klart….men på hvilken måte….spennende:)

    17. Hanne: Ååå,, det der var en skikkelig oppkvikker på morgenen her jeg sitter med litt sagge-øyne, og litt for tjukke legger som skal ut å gå i sommerkjole 😀 Også sier du at jeg er perfekt, selv på en tirsdag 🙂 Takk takk Hanne, blir skikkelig glad av slike komplimenter 🙂 Sånn helt alvorlig, ja kan godt tenke meg det er en mann som har designet utstillingen,mye menn som driver med sånt.. Men spørs nok om han har noen skjjult agenda ja 😉 Hi-hi.. Det er nok ikke SÅ gjennomtenkt som mine innlegg hvertfall.. Men lurer på hvertfall disse nebb-sakene og lampeskjermene.. Hvorfor han har tenkt SÅNN… hm… Han en dundrende fin dag du også 🙂

    18. Dette er et stønt for å få folk interessert…
      Tror du det er en mann som står for utstillingen?
      Panneluggdama er sikkert en utgave av deg. Velldreid, ikke tjukke legger, ikke store føtter og en perfekt hals slik som du, men bare så synd at øynene ikke vises, du er jo så perfekt både som dukke og som deg sjøl hver dag til og med på tirsdager.
      Ha en dundrende fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg