Vaniljeogpeppers ville sommer-ferd…. ;-D

Du husker kanskje denne lille damen?….

 …..som gjorde seg klar for en litten sommerturnè? .. De som har kjent meg en stund her inne vet at dette er Vaniljeogpepper. Hun fikk så fryktelig lyst på en ferietur rundt til ulike bloggvenner..Hun gjorde seg klar med briller, hatt og hamburger, øvde seg litt en dag på togreising og annet tur-opplegg (les HER ). Jeg ordnet med billett til forskjellige kanter av landet og posten har vært så grei å ta vare på henne på stasjonene mellom de ulike bloggerne.. Desverre kunne jeg ikke unnvære henne hele høsten., så jeg har ikke gitt henne billett til alle bloggvennene, men hun har fått billett til 11 forskjellige og hittil har hun vært hos 5 forskjellige bloggvenner, og jeg tipper hun er på reise videre snart til neste.. Jeg har mistet oversikten over hvor hun SKAL, har glemt rekkefølgen selv… Men sånn et par ganger i uka, har jeg sett hun dukker opp på bloggene rundt omkring, og viser hvor fint hun har hatt det.. Jeg velger å lage en kort smakebit over hva hun hittil har gjort i ferien sin, så alle bloggvennene mine som ikke kjenner disse andre bloggerne, likevel kan få se LITT av hva hun har bedrevet 😉 (bildene er lånt rundt hos de ulike bloggerne) Det som er litt å merke seg for de som har hatt besøk av henne, er at : Når jeg ser hvor fint Vaniljeogpepper har hatt det rundt om kring, så vet dere hvem som kommer på ferie-turne NESTE GANG? Dere skjønner det, ikke sant? Det er ikke lenge før Frodith banker på døra kanskje 😉

Første besøk var hos Stussli.blogg.no


Her opplevde hun mye kos ute i hagen, blant blomstene…

 
Og inne fikk hun være med Bente og lære litt om søm 😉

Så gikk turen videre til Kjerstisandnes.blogg.no


Dere som kjenner bloggen til Kjersti vet at hun er proff på baking og matlaging. Og her har altså Vaniljeogpepper fått kaste seg over en skål med det hun kalte mislykkede kaker… Eller var det Vaniljeogpepper osm hadde ødelagt dem…?


Vaniljeogpepper fikk seg selvfølgelig en fin venn i Bonnie 🙂 en mye omtalt hund, som jeg kjenner godt av omtale, men Vaniljen fikk altså treffe både henne og Kjersti før meg 😉 Selv om jeg treffer Kjerrsti om et par uker da..

Fra Kjersti gikk turen videre til Lisbethpedersen.blogg.no


Hos Lisbeth var det mange venner å få. Kaysa, hunden til Lisbeth tok seg godt av Vaniljeogpepper. Men det morsomste var jo at hun møtte en av sitt eget slag. Jammen godt hun hadde pyntet seg så mye før hun dro 😉

Disse var helt klart uadskillelige, og den lille sorte tok fint farvel før hun dro har jeg skjønt 🙂

 

Etter Lisbeth, måtte hun reise en liten bit lenger, og turen  gikk til Wotka.blogg.no: Hanne har tatt en liten bloggpause i sommer, men hun måtte inn med et lite innlegg om dette 😉


Her fikk hun hilse på både den ene og den andre, og hunden Wotka hadde lyst å sette henne litt på plass, og vise hvem som var sjefen… Men alt gikk fint før dagen var over..


Perlevenner til slutt..


Hun var og klatret litt i grillhuset til Hanne.. og fikk snust på litt av hvert….

 


Og hun fikk kost litt med både Gubbelure og HANNE, før hun dro videre til 

Flaggermusvinger. blogg.no


Hos Flaggermusvinger fikk hun en veldig spesiell opplevelse.  Hun ble smuglet i veska til min bloggvenn INN på en Opera!!! Tenk det da 🙂 Hun har sett Carmen, og det har IKKE jeg.. 

Det er ikke lov å knipse bilder på operaen Carmen, men Flaggermusvinger ventet HELT til slutt, og fikk knipset et lite bildebevis som Vaniljen kan skryte av når hun kommer tilbake hit.. For det er jo ikke til å ta feil av, hvem som stikker snuten opp av vesken her..

Takk til alle som har tatt så fint i mot henne SÅ LANGT 🙂
 

30 kommentarer
    1. Elin Slåen: Å ja, koser sesg hun 🙂 Jeg er faktisk spent på hvor hun dukker opp nå neste gang, jeg har glemt rekkefølgen selv.. men vet hun er på vei frra Flaggermusvinger til en eller annen.. Jeg har LITT på følelsen.. men ikke sett noe innlegg derfra ennå 😀

    2. Min matgale verden: Jepp, hun er i fyr og flamme, og gud-vet-hvor hun er nå 😀 Antagelig i postgangen, på vei et eller annet sted 😀 Kjempeklem til fineste Kjersti på Kreta <3

    3. Engla: Hi-hi 🙂 Ja, her kan man være spent… Komme hun…? NÅR kommer hun? 🙂 Hun koser seg hvertfall, og det gjør jeg også 🙂 selv om jeg må vaske hus i dag 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    4. Herlig <3
      Jeg hører at postmannen er her nå, så bare lykkeliten våkner fra suppen sin skal jeg bort å titte 🙂
      Like spent hver dag jeg, hihi

    5. Ja hadde det bare vært så vel så :p men til helga er det meldt sooooool igjen 😀 😀 Så det gleder eg meg til 🙂 foreløpig trosser eg regnet og drikker kaffe på verandaen allikevel :p
      klem <3

    6. MOONBEAMSCORNER: Hm… ja si det, om det var noe romansegreier der.. 😀 Det sa ikke Lisbeth noe om 😀 Men de så veldig sammnsveiset ut for å si det sånn 😉 Jada, til og med vært i opera 😀 Håper det er bra med deg Månestråle 🙂 Klemmer <3

    7. Lisbeth Pedersen: Neida, hun er ikke hjemme igjen ennå, dette er en underveis-oppsummering. Hun er bare halvveis ca 😀 Jeg bare tenkte at de som ikke har sett noe hos DERE så langt, kunne få en liten smakebit over ferien så langt 😀 Hun hadde det helig hos deg da 🙂 Ha en fin dag Lisbeth 🙂 Klem <3

    8. Livsrom: Nei, det ser ut som folk tar godt vare på henne rundt omkring 😉 Så det måtte i tilfelle være en halvgal postmann som stakk av med henne… men det satser vi på at posten ikke har i sine rekker 😀 Hun kommer nok hjem utpå høsten 😀 med masse fine opplevelser, og noen prospektkort muligens til meg 😀 Ha en fin dag .-) Klem <3

    9. Miriam: Uff, det var dumt at du har vært så svimmel, men flott å høre at du er på bedring og klar for verden igjen 🙂 Kos å se deg igjen 🙂 Håper du har litt godvær også 🙂 LITT hvertfall 🙂 Klem <3

    10. Ja det har vært stille ei stund. Har vært så svimmel at eg ikkje har klart å sitte foran pc-skjermen. Men no har det kommet seg litt så da er eg tilbake !! 🙂 No skal eg lese meg litt opp kva alle har gjort på den siste veka 😀 😀

    11. Kreativ er du, det skal du ha:D For et påfunn!!!
      Får håpe Vanilieogpepper kommer trygt hjem. Tenk om hun roter seg bort, eller blir utsatt for en kriminell handling…..Uff, nei ikke tenk på det!
      Ha en fin dag:) Klem<3

    12. Miriam: Ja, ikke sant? Hun farer rundt som en villmann 😀 Hvordan er det med deg? Koser du deg? 🙂 Vært litt stille på deg de siste dagene. Du nyter forhåpentlig sol og små turer 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    13. Lithanna: Jepp, hun er skikkelig i siget rundt omkring nå, og jeg har HELT glemt hvor hun skal NÅ, etter Flaggermusvinger.. Men jeg ser antagelig hvor hun dukker opp,og jeg får henne vel tilbake utpå høsten en gang 😀 Hun har hvertfall en herlig sommer, og jeg får vel bare ta reisen ETTER henne senere en gang 😉 Ha en fin dag Lithanna <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg