Englenes Pippi Langstrømpe

Enda en Pippi sier du? Ja, her inne på blogg er det mange Pippier.. Og alle som kjenner seg litt som Pippi, kan værsågod få være det. DET er helt i Pippis ånd!  Noen er sterke som Pippi, og andre er Pippi i tanker og sjel. Og HER har du en Pippi Langstrømpe som  helt klart er det i sjelen. Engla har fått bursddagsinnlegg hos meg før også, les HER, men litt nytt er å si, og en tegning har hun fått i år 🙂 så her kommer hun igjen: 

For denne Pippien var i fjor for det meste en ENGEL for meg, og det passer bra, for hun heter Engla og er en av de mer engle-vakre menneskene jeg kjenner. Hun er vever og vakker i vesen, og har noe litt stillferdig over seg.  MEN, nå har jeg også blitt bedre kjent med Engla, og har møtt henne et par ganger LIVE, og bak den rolige, gode Engla er også englenes Pippi Langstrømpe. For hun er rød i håret, har fregner, er rampete og masse sterk vilje. Hun har stoler i alle farger, og et sinn like fargerikt. Hun har et Villa Villekulla, som mange vil misunne henne. 

Hun har mental styrke som selv  Pippi ville misunt henne. Og hun er god og snill som dagen er lang. 

Jeg har som sagt møtt Engla to ganger før, og det var herlige treff. Vi heklet og skravlet og timene føk avgårde, siste gangen. Jeg traff Lykkeliten sist(sønnen) Og katten til naboen 😉 Engla gir av seg selv, på blogg og in real life. Og for meg føles det som jeg har fått en ny venn <3

Vi møttes første gang til jul :-)… og fant tonen som du vet…

 …da hun lekte seg litt med Vaniljeogpepper, rotta, som drev julekalenderen min forrige jul….

Og her er vi hjemme hos Engla og  koser oss i solen i påsken 🙂

Og som du skjønner, har Pippi-engelen bursdag i dag! Her er det bursdager  på løpende bånd, og i dag er det Englas tur.

Gratulerer med dagen min venn<3

Håper den blir aldeles nydelig og at du få kose deg slik du vil. 

Så håpe jeg vi sees snart, i sommer helst 🙂 Og da skal jeg ha med EKTE kake. Men i mellomtiden får du nøye deg med denne kaken fra i fjor, den har stått kaldt, og har holdt seg fint 😉 

 

Stor diger bursdagsklem til deg!!! <3 Og sees snart <3 🙂 🙂

Og til deg som leser dette: 

 

Har du Engla som bloggvenn?

Er du også litt Pippi ?

Hva er dine planer denne mandagen?

Når har du bursdag? (hvis jeg ikke har den fra før da…;-) )


 

 

 

 

#bursdag #bursdagsinnlegg #blogganbefaling #pippi #engla #engel #snill #vever #ramp
51 kommentarer
    1. Therese: Så koselig du kom en tur da, ja her må du bare titte og komme på besøk. Velkommen og slå deg ned 🙂 Engla er verdens fineste <3

    2. For en flott bursdagshilsen til verdens fineste Engla. Herlig tegning og kake også. Og bonusen er jo at jeg ble vist veien til din blogg også. Gleder meg til å titte rundt her inne.

    3. Ja den gjorde det ^^
      Har hatt det kjempeos! Det ble mye shopping på oss og noe av det er nå satt igjen i Oslo. Deilig å komme hjem til litt mat 😀 Og nå har jeg fått hentet filmen 😀 Gleder meg til å få satt meg ned å sett på den <3 Hihi

    4. Susns sang og smurferi, fjoll : Er så kos med Engla, har jo møtt henne et par ganger nå,og blir nok en gang til i sommer håper jeg. Trives med henne 🙂 Vi likner nok på noen måter 🙂 Takk for det og ha herlige sommerdager du også 🙂 klem <3

    5. Tattavkvinnene: Ja, og endelig har hun også fått tegning 🙂 Tok sin tid, men denne liknet litt også .-) Har du hatt det kos i Sverige? 🙂

    6. Det er alltid like koselig å lese disse bursdagsinnleggene for du skriver så mye fint og har med så mange fine bilder 🙂 Dere var skikkelig søte på det øverste må jeg si, hihi ^^
      Har vært innom bloggen hennes flere ganger, også har jeg jo leset om henne et par ganger før. Hun virker som en herlig person 😀
      Gratulerer med dagen til henne ^^

    7. ladyaugust: Ja, og JEG har jo så mye føflekker, så jeg trenger jo IKKE, hvit med BRUNE prikke jeg og du med RØDE…det blir bra 😀 Og hvis ikke har jeg jo en sjiraffmønstrete heldrakt 😀 apropos dyr….Jeg så en grevling på Helsefarmen ….Hi-hi Kosemose kveldsklemmen <3

    8. Miriam: Ja, Engla har mye fint på gang, og det er kjempefint hjemme hos henne, jeg har vært og sett 🙂 Koselgi LIVE også, både hun og huset 😀 Klem til deg <3

    9. Har ikke prøvd den ennå, men kanskje jeg ikke trenger den engang for jeg har prikker men litt motsatt, hvit hud med røde prikker hihi <3 Klæmmeflat <3

    10. Hurra for Engla ! 🙂 Eg har vore på sightseeing inne på bloggen hennes og vannvittig masse fine ting ho tryller fram med sprayboksen sin. Det liker eg !! 🙂

    11. ladyaugust: Så brra, får du på deg den prikkete fremdeles? 😀 Hvertfall innen noen dager, da passer den perfekt igjen 😉 Klemmeflatere <3<3

    12. ladyaugust: Hei søs 🙂 Ja , her har de bursdager i kø omtrent nå 😀 Men nå blir det et lite opphold, hvis jeg ikke tar feil 😀 Velkommen hjem igjen da lille-søs. Er det deilig å være hjemme igjen 🙂 ? Gjør deg klar for årets bad snart da 🙂 Med meg <3 klemmer i vei <3

    13. mimmimor: Ja, tror hun satte pris på den, hun har nevnt den på bloggen sin og likte tegningen 🙂 I år ble det endelig en tegning 🙂

    14. frustrertfrueihouston: He-he, ja NOEN må jo holde orden på bursdagene 😀 Og det ble MEG. Ja, skynde deg inn å synge bursdagsangen 🙂 Og stor klem til deg 🙂

    15. Helge: Ja, det tar tid med blogging, det er helt sikkert 😀 Skjønner godt du velger deg NOEN når du ikke har egen blogg selv også 🙂 Uff, slitsomt med oppoverbakker i varmen :-P. Men cola er litt hjelp ja, får litt sukker-shot også 😀 ny giv liksom 😉 De morgenbadene er sikkert topp, og sikkert fint fotolys sånn om morgenen og mye å ta bilder av også? 🙂 Ha en fin kveld Helge 🙂

    16. Gratulerer til Engla, har lest bloggen hennes litt men er ikke av de faste. Det er så utrolig mange fine blogger men det kan bli for mange og alt tar tid. Planer for resten av mandagen er og slappe av, sykkla hjem fra jobb idag og pga veiarbeid ble det litt omvei, tro opp en bakke på ca 1 km i varmen. Hadde cola i sykkelflaska mi, vanligvis drikker jeg vann men cola fønka bra i dag. Mulig det blir et grytidlig morgenbad i morgen igjen. Ha en fin dag.

    17. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Så kos du har vært hos Engla, du blir sikkert bloggvenn om du vil 🙂 Hun er flott som bare det, både på blogg og LIVE 🙂 Og lett å prate med 🙂 Og vi har heklet i hagen hennes 🙂 Ja, litt Pippi har vi vel i oss, mange av oss, og det får vi jammen lov til 🙂 Vi trenger folk i alle farger og former <3 Nei, ikke lenge til jeg blir 50 egentlig heller, men er så leken ofte at jeg føler meg ikke sånn akkurat. Moden når det trengs, og resten leken og glad 🙂 Kos deg masse du også 🙂 Stor klem <3

    18. Her er jeg igjen, har såklart vært inne på bloggen til Engla og gratulert henne med dagen, det går helt fint an, selv om hun ikke er min bloggvenn 🙁 ennå i alle fall, følger henne på Instagram da 🙂 men sender en hjertelig gratulasjon til henne igjen, hun er en inspirasjon for meg, og takket være henne har jeg begynt å leke meg litt med farger (spraybokser) og tenke i nye baner når det gjelder gaver 🙂 og sånne kreative mennesker setter jeg stor pris på 🙂
      Er nok litt Pippi i meg også, selv om det seg uttrykk på andre måter 🙂 kan vel gå for å være litt opprørsk på ekte Pippi vis, i hvert fall når det kommer til sosiale normer ol, er ikke akkurat kjent for å være ett A4 menneske, håper jeg, og kan nok bryte med dem til tider, men verden trenger spesielle mennesker også tror jeg 🙂
      Selv har jeg ikke fødselsdag før i slutten av oktober, så det er leeeeenge til ennå, men selv om jeg fyller rundt neste år, er jeg nok til tider fjortiss i hodet, og det håper jeg alltid jeg kan være, man er ikke eldre enn man føler seg, og der har dattra mi tatt meg igjen flere ganger, hihi
      Kose deg masse i dag, Klemmer <3

    19. Engla: Ja, det er lov å si 🙂 Og glad i deg også 🙂 Mye moro i vente på oss to, det tenker jeg 🙂 Både her og på utsiden 🙂 Og kos deg masse, og håper du ble fornøyd med tegningen 😉 Endelig har du fått en skikkelig tegning også 🙂 Tar nok en tur til Spydeberg snart ja 🙂 Stor diger bursdagsklem <3

    20. Åh, snille gode frodith <3
      Jeg har fjorårets innlegg frisk i minnet enda, for du rørte meg til tårer da og i dag klarte du det igjen.
      Du er jo så snill og god og skriver så fint <3
      Tusen, tusen takk verdens beste frodithvenn <3
      Jeg er glad i deg <3
      Er det lov å si det?
      Ja det er det, for jeg har blitt glad i deg i løpet av den tiden jeg har lært deg litt å kjenne.
      Jeg setter pris på deg her på bloggen, og jeg setter stor pris på de stundene vi har hatt sammen. Gleder meg gjør jeg også, til de stundene jeg tror vi skal få 🙂
      Ønsker deg en fantastisk fin sommerdag min venn og husk, du er hjertlig velkommen hit til Spydeberg 🙂
      Stor klem til deg fra meg <3

    21. cathrinehenriksen: Ja, hun er flott 🙂 Er jo bare å spørre om å bli bloggvenn det 🙂 Nei, ikke stort med planer her heller 🙂 Litt deilig også,vært litt full fart hit og dit, og mer står på planen senere i uka… Så godt med noen fridager 😀 Klemmer masse tilbake <3

    22. Engla virker som en fantastisk dame og morsom Pippi jente , fargerik frøken <33 Og heldig som har henne som venn i virkeligheten også da , flotte bilder av dere <33 Jeg har dessverre ikke Engla som bloggvenn nei 😮 Har bare lest om henne her hos deg , ett par ganger :)) Ja og jeg føler meg også litt Pippi det vet du jo , hehe ;-D
      Denne mandagen har denne Pippien trent og nå skal jeg gå inn å gratulere den andre Pippien med dagen ;-D Flere planer har jeg vel egentlig ikke foreløpig da .....Men håper du får en super mandag Frodith vennen =) Klemmer masse til deg <33

    23. annebe: Ja, ikke sant, mye herlig innhold, og damen er like flott LIVE 🙂 KOS jente å prate med .-) Stor god klem til deg også Annebe <3

    24. Ha ha, jeg glemte å gratulere! Takk for påminnelsen. Jeg ble bare helt lost i bloggen hennes, addet henne og stakk liksom 😛
      Gratulerer med dagen, Engla! Håper du får en fin bursdag 😉

    25. Mona: Ja, og Engla har MYE fint på lager. Hun lager ting og har enn VEEELDIG kreativ blogg 🙂 Ta deg en tur, gratulere, og få deg en ny venn, hun vil SIKKERT 🙂 Pippier er fine venner 🙂

    26. Fru Stussli: Ja, ALLE har bursdag i Juli tror jeg 😀 Hi-hi. Ja, du skal nok få treffe begge en gang, men FØRST meg 😀 Jeg venter i spenning her 😉 Klemmer tusen klemmer <3 Minst <3

    27. Et julibarn til 😀 Skal sporenstreks løpe inn å gratulere fineste Engla med dagen <3
      Jeg vil treffe dere begge!!! Nå må jeg bare få til å treffe fineste frodith først 😀
      Mange mange klemmer

    28. Lithanna: Hi-hi, ja skikkelig like på de bildene der 😀 Og nå er hun et av julibarna, mange av dere altså 😀 Ha en fin dag Lithanna <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg