Tilbakeblikk- februar 2016

Februar
Februar inneholdt også mye av foto, dikt, tegning,  utstillinger og en mengde challenger både fra meg, og fra andre. Og sånt må man være med på. 


Foto

Jeg tok mange bilder i februar også, og her er noen: 

Jeg laget en
Farge-foto-challenge. Alle skulle følge listen under, og legge ut foto som tolket listen, legge ut på egen blogg. Underveis ville jeg plukke ut bidrag de la på egne blogger, og lage utstilling av det.
Bildene under her er noen av MINE bidrag i challengen, før utstillingen. 

 

rød

 

blå

gul


grønn


lilla

 

Foto-Utstilling:
Jeg hadde fargeutstillingen i Galleri Frodith. 
Her var antrekket på utstillings- dagen.


 

Og vil du se mer, må du gå inn HER, og se bidragene fra de andre som deltok, og selve utstillingen.

 

Bursdager: 
Kjersti hadde bursdag, og fikk dette diktet blant annet: 

 

Kloke, kreative, knasende kjekke Kjersti

Kokk, “kake-kriger”, kunstner og kåsør..

Knisende kreerer Kjersti kreative  og komiske kåserier..

Kyndige Kjersti kjevler  kakemenn og knar kaker….

Koselig kjennes kafe-turer  i kameratskap med Kjersti.

Knisende kakler og kvitrer kjerringene , kjøper klær, klunker kaffe og klekker kreative og komiske krøll..

Knuseklemmer kommer kastende Kjersti!! <3<3

 

Mer Challenger:


Daddaogveien.blogg.no hadde en challenge, hvor man skulle finne sitater til forskjellige temaer. Jeg laget en del selv til denne utfordringen. Jeg valgte meg ut temaene: sykdom, trening og kjærliget for å vise deg noen av oppdragene.

Missmommy.blogg.no hadde også en challenge, hvor man skulle gjøre mye fint i løpet av en uke, både for seg selv og andre.

 

Og en av de tingene jeg trekker fram her er en ting som jeg egentlig gjør HVERT ÅR.
GI et kompliment til noen. 
Vel, vet ikke om det er et kompliment, men jeg feirer “De bloggløses dag” hvert år…. Viktig å feire dem, og dagen kan falle på forskjellige dager hvert år, i år er det jo en HELT annen dato enn i fjor. 
Her er bilder av mine bloggløse venner , som jeg feiret i  februar. Bildene er fra “Frogge-toget” i 2015: 



Hanne Beate


Helge


Oslopadda

 

Foto-oppdrag:

Jeg mottok foto-oppdrag fra leserne mine, etter at jeg selv har bedt om å få det.


Og noen av oppdragene kommer under her: 

-Jeg fikk i oppdrag om å ta bilder av “noen som klatrer i et tre”… 

Og det kan man da alltids få til…

Selv om det ikke blir …


…så høyt opp…

-Jeg fikk i oppdrag om “å fotografere noe: blått, gult, grønt, lilla, oransje…osv”. Og da er det jo lov å jukse litt, og ta med rekvisitter ut 😉


-Jeg fikk i oppdrag om å fange en dråpe på bilde, og jeg prøvde jeg. Og det ble et dikt ut av det i tillegg…

 

Dråpen…

Fanget i kulden…
Sammen med millioner av andre..

 

Trangt…vil ut… ut i solen….

Prøve å slite seg løs…vekk fra de andre…

La seg virvle ned en glatt bakke…

Kjenne det kile i magen…


 

Men …HEI…

Er det noen god idè??

Lande med et plask i bakken…

For siden å “dø”….

Som en våt flekk på asfalten…?

 

Tegninger: 
Jeg fikk nesten juling av en liten, kraftig, slem jente…. Da jeg ikke tolererte at hun snakket stygt til alle de ansatte med utenlandsk opprinnelse på posthuset…

Jeg MÅTTE bare si fra…og var stor og tøff da jeg startet…

Men var bittelitt redd etterhvert, for hun var kraftig og slem…

Og sånt blir det jo tegninger av…

 

Jeg synes stadig tidligere og tidligere jeg hører VÅR-fuglen gale og plystre i vei.. I fjor allerede i februar..
 

Outfit:

Fordi jeg trodde det var vår, kjøpte jeg meg en t-skjorte fra Desigual og feiret med en foto-shoot ute i kulda 

Ja…slik gikk februar… 😉

 

Har du ikke sett tilbakeblikk Januar? Det finner du HER

 

#foto #dikt #tegninger #utfordringer #challenger #utstillinger #outfit

26 kommentarer

Siste innlegg