Tilbakeblikk -mai 2016

Mai:
I mai ble Frodithen 50 år, og reiste til Cinque Terre med søsters i den uken hun fylte år. Mye handlet om å bli 50 for meg, den måneden. Men  det ble så klart en del annet den måneden også 🙂

 

Foto


 

 

Skyggefotoer ble tatt både over og under vann…

 


Bergenstur 
Jeg var i Bergen med jobben, og traff igjen disse damene. Bildene tatt med mobil INNE, ikke bra, men viser hyggelige folk. Jeg fikk masse gaver, som jeg viste på bloggen 2. mai, som var bursdaggaver. Så bursdagsfeiringen startet allerede da 🙂 



Morsmiddag.blogg.no og minmatgaleverden.no


Inneuteferdig.blogg.no og Lisbethpedersen.blogg.no

Lisbet og Margarites.blogg.no


Meg og Kjersti

Tegninger 
Jeg bruker tegninger for å få fram noen poenger også denne måneden: 

 

Lykken er…

….å gå fra å føle seg bitteliten i starten av uka……

 

…til å føle seg SKIKKELIG “utvokst” igjen på slutten av uka…


…sånn at alle med dårlige hensikter kan stå der å mumle dumme ting i skjeggene sine…

Lykken er….

….når man klarer å snu dårlige dager som starter med et vræl…

 

 

…til å bli en dag som avslutter med et smil…

Lykken er….

…. når man etter en slitsom men spennende uke, med høye skuldre og lite søvn….

ser de glade ansiktene til alle elevene som får treffe hverandre, lære spennende ting og lære verdens meste spennende språk…i det de kommer for å gi deg verdens beste klemmer <3 Og du vet at du selv har vært EN av årsakene til at uken ble så fin 🙂

 

 

Bursdager

Elevele.blogg.no hadde bursdag dagen etter meg, 19. mai,  så jeg måtte stjele bilde, og lage innlegg på tur i Italia

 

 

Dikt:

Den gang DA- og NÅ

 

 

 

Han…

Han..

som før flakket med blikket, 

så i taket,.. 

stirret tomt ut i lufta…

ikke forsto meningen med å dele ord..

Søkte i dag øynene mine…

Med et forsiktig smil..

.. et nysgjerrig blikk..

Og hender som løftet seg ..

For å dele ord…


Jeg er heldig som fikk være en del av det hele.. 🙂

 

Hvorfor er det ikke sånn…:

 

 

..så hadde jeg sluppet dette tullet når jeg drar til Italia neste helg…

 

Challenger: 
Jeg ba om skikkelig utfordringer i å få skygge-oppdrag av leserne mine

Og her kom oppdragene på løpende bånd…

Jeg gjennomførte de fleste av dem , men her er hvertfall 3 av løsningenene...

Et skyggehjerte….

En katt med krum rygg…

Og et kjempeinsekt 

 

Cinque Terre og Frodithens lange bursdagsfeiring:
Fra 14- 21. mai var jeg og søsters i Cinque Terre, Italia, og feiret bursdagen min. Og det var en magisk opplevelse faktisk. Mye kos, moro og bilder så klart: 

Flott lys ved havna på kvelden

 

Litt tull og fjas må til…

 

Den ene byen vakrere enn den andre dukket opp på vår vandring…

 

Støvete vandring…

Godt at folk oppe i fjellet lager limonade til deg da… i en sving...

 

Vakker by..

Lokalbefolkning...

 

17. mai med champagne på mårran..

 

17. mai -tog måtte vi ha…

 

Så ble jeg 50, 18. mai, og søsters ordnet kaffe på senga på hotellrommet 🙂

 

Og dagen ble feiret som de andre dagene, med tur i berg og fjell...

Og pyntet på restaurant

Med nydelig dessert..

Pisa…

Dette var NOEN av bildene fra en uforglemmelig tur…

 

Og det var stort sett mai for meg. 
Har du ikke fått med de andre månedene….? Trykk på månedene, så kommer du direkte til innleggene

April
Mars
Februar
Januar

 

 

 

#foto #tegninger #reise #challenger #bursdag #måneder #tilbakeblikk #årskavalkade #mai

18 kommentarer

Siste innlegg