Vente på sjelen..

 

«Den som har vært travel lenge må stoppe opp og vente på sjelen.»

(Sitat: Ukjent)

Sånn kan vi alle føle det litt innimellom vil jeg tro. At livet går litt for fort…At hverdagen herjer med en… At man løper litt etter seg selv….At man ikke er helt til stede inni seg...

Ikke at man her mistet sjelen sin akkurat. Det skal vel vanskelig gjøres..Men at noe er litt FEIL på innsiden.. Man har noe svart og krøllete på innsiden. Og hodet og resten henger ikke helt sammen. 

Da er det viktig stoppe opp litt. Tenke seg litt om. La hodet og hjertet og hele seg selv få sjansen til å henge sammen igjen. 

Det går som regel fint, om du står i ro lenge nok.. og da begynner det å gro blomster der det svarte og krøllete var.

Er du god på ikke å stresse?
Er du god på å være til stede i øyeblikkene?

 

 

(En liten reprise på et tema jeg synes er viktig )

 

 

#stress #travelhet #mindfulness #tilstedeværelse 

21 kommentarer
    1. DU er flink til å leve i nuet, og til å passe på deg selv <3 Det er bra 🙂 Håper dagen har vært topp. Det har min 🙂 Klemmer <3

    2. Jepp. Reiste på hytta for å rydde litt opp innvendig 😊på vei til overtakelselse middag med nye eiere på jobb. Fin sjømatrestaurant. Gleder meg, skal ta båt ut, og jeg kommer rett fra jobb 😅 klemmer

    3. Hanne Beate: TAnkestress er det verste 🙁 Jeg er dårlig på det altså :-/ Må jobbe med det..Håper ting går greit for deg, og at du kommer gjennom det likevel 🙂

    4. Jeg har endel tankestress for tiden, og gruer meg til ting som skal skje. Da er det viktig å være tilstede her og nå, for akkurat nå er det bra. Viktig å ha ting å glede seg til, for det er det også.

    5. Helge: Ja, flere typer stress. Å ha MYE å gjøre gjør meg ikke så mye. Men å ha “vanskelige” ting å gjøre, som krever mye av HODET Mitt er verre…

    6. annebe: Nei, det er tankestresset som ødelegger…:-( Men vi blir vel flinkere med tiden 🙂 Håper du har tatt det INN igjen nå <3 Klemmer <3

    7. Tror stress kan takles bra med litt planlegging. Men det er mange stresstyper man kan bort i. På en åe er jeg litt stressa for tiden men på en anna måte er jeg ikke det. Ha en fin kveld.

    8. solliv: Åå, har en Murakami sagt det 🙂 ? I den sitatboken jeg fant det står det Ukjent. Jeg kjenner bare til en kunstner Murakami jeg 😀 Så en utstilling på AStrup Fearnly av japansk kunstner 🙂 Ha en flott kveld <3

    9. Jeg er god på «Ole Brum» Hehe. Kan nok stresse, men sjelden. Veldig veldig sjelden, nytter som regel ikke – og jeg blir enda mer klønete. He he. Håper dagen din er rolig og bedagelig så langt, uten stress :-))

    10. Kan nok ikke si jeg er god på å ikke stresse…selv om det er det jeg prøver hele tiden..Men det skal ingen ting til, før jeg heiser skuldre og får en krøll i magen…OG om jeg er tilstede…tja…føler veld det også går litt meg hus forbi…Håper du får en fin kveld!

    11. Ukent og ukjent, men å vente på sjelen sin så har han japanske forfatteren skrevet om akkurat det. Murakami heter han…tror jeg. Lest denne boka jeg 🙂 ha en topp toppers kveld….

    12. Kjenner følelsen ja..Prøver å unngå stress , men ikke alltid det lar seg gjøre, i alle fall ikke tankestresset…Deilig di gangene man føler man er til stede på en god måte :)) Stor klem til deg..<3..og så håper jeg du snart kan kjenne på den fine roa inni deg igjen ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg