De hersens bh-ene!!

Du leste kanskje innlegget mitt om “De hersens trusene”?
Vel…her er på en måte oppfølgeren..

For det er jo sånn med bh-er også, som med truser.. Det finnes jo INGEN som passer.. Og jo eldre man blir, jo verre og vanskeligere blir det… FØR kunne jeg frekk og freidig gå inn i en hvilken som helst butikk å kjøpe en bh som passet… Alt satt liksom SCHMACK!! Uansett!! Kjøpe bh- til 100 kr på REMA… eller kjøpe noe fjongere…Spilte ingen rolle.. Satt som limt på, hvor enn man kjøpte den…  
Poenget var vel egentlig at man trengte jo strengt tatt ikke den bh-er på den tida… Kroppen “satt” som den skulle uansett den..

Men NÅ,  når man har rundet 50, og muligens LITT før det også…så er det en helt annen sak dette med kropp…
Jeg er nemlig STADIG inne i de “vanlige” butikkene…med et lønnlig håp om at det er bare å kjøpe som før i tida…Hva som helst… Det SITTER så klart… Jeg drar med meg den ene bh-en etter den andre hjem, til 125-130,-  kr, men SÅ feil kan man ta altså, av egen kropp….

 

 

 

Enten er de for løse, og halve puppen tyter ut på ned-siden, samtidig som INGENTING ser fint ut på oppsiden. Så er det å dra seg avgårde til H&M og levere den igjen da…eller gjøre som med de fleste andre bh-ene…Legge den i skuffen hvor den bare blir liggende å ta opp plass..

 

 

 

Eller jeg får tak i stikk motsatt type bh… Samme størrelse som den forrige, men den oppfører seg som den var noe HELT annet… Alt for trang…lager dype søkk, og noen “bilringer ” jeg ikke visste jeg hadde har dukket opp både her og der, og gjør bh-en HELT ubrukelig. For ikke å snakke om VOND..

 

 

 

 

 

Så av og til går jeg til anskaffelse av noen bh-er så dyre at man skulle tro det var GULL de beskyttet…Og det ER det vel for så vidt også 😉
Makan til valuta for pengene skal man hvert fall lete lenge etter!

Bedre med 2 bh-er som er gode på, som man kan bruke i hvert fall 5 år, og som gjør “jobben” sin….enn 10 bh-er kjøpt på H&M, som INGEN bruker her i huset hvert fall..

 

 

Har du problemer med å få tak i BRA bh-er..? 
Er du villig til å betale mye for bh-ene dine?

 

 

 

 

(nok en liten reprise på en oppfølger…)

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Jeg var langt bortimot 50 år før jeg endelig fant en BH jeg var fornøyd med, og siden har jeg bare kjøpt den typen. Kjøpte faktisk en slik idag, for det var 20% rabatt, – på Lindex (hvite av merket Swegmark). De er litt dyre, men veldig behagelige, uten spiler og innlegg.

    2. Ja da, det er så gjenkjennelig. Jeg var til og med i en sånn dyr bh-butikk. Ble målt opp og ned og målt igjen, før jeg fikk prøve det som skulle passe. Prisen var grusom, men jeg kjøpt to stykker som penbh`r. Den ene gikk spilene i etter et halvt år, så noe fem års varighet var det ikke der heller. Jeg klagde, for den var bare brukt til pent, og det var ikke ofte. Men nei da, den var slitt og ferdig med det liksom. Den andre har jeg enda etter to år, men den gnager seg inn under armen, så jeg orker ikke bruke den noe særlig. Nei, da er det bedre å prøve seg gjennom noen her og der, bomme litt, men noen ganger finne bh`r som fungerer. Ingen av oss er jo like, derfor kan man ikke finne en standard som passer alle heller. Men her går det bedre nå, for det hadde visst litt å si med vekta! 🙂 🙂 🙂

    3. Å ja da, kjenner meg igjen i den… Syntes det er nesten umulig å finne en god BH, og når jeg finner en type kjøper jeg gjerne flere. For da slipper jeg kjøpe noen på en stund 😉

      Kjøpte BH i London en gang i en litt mer eksklusiv butikk, og kom ekspeditrisen inn i avlukket nesten før jeg hadde fått BH’n på meg. Det var visst helt vanlig at de kom inn å sørget for at man hadde funnet en som satt som den skulle, noe min ikke gjorde og damen kom med en annen. En veldig uvant situasjon.

    4. Haha, ja, sånn er det. Jeg har for lengst gitt opp å kjøpe billige bh-er. Det ble forresten bare en kort periode, siden jeg ikke følte meg voksen nok til å begynne med bh før jeg var ca 30. For meg er det bare triumph som gjelder, men uten spiler. Og ellers “topper”. 🙂

    5. Joda… hehehe
      Jeg kjøpet mine BHer på CUBUS TRIUMPH merket…. dyrt men av og til på tilbud. De er gode! Både med spiler og ikke spiler og innlegg og ikke innlegg. Jeg har sluttet med puter i BH men har spiler. Jeg finner gode BHer der – og truser – joda på CUBUS – med blondekant i front, men typ høye i livet. Stringtrusa er ute for lenge siden 😀 Her er det snakk om komfort fra ende til annen 😀
      De billige kan være gode… men…

    6. her kjenner jeg meg igjen ,og det er ikke mange dager siden jeg tenkte att nå må jeg få kjøpt men en god bh eller to ,men som du skriver det er jo omtrent umulig.Jeg hadde 3 stk jeg verdens beste ,men så sluttet dei å ta inn den bhen på butikken ,jeg måtte kaste den siste av dem nå for den var helt oppbrukt og begynt å gå i oppløsning,men å finne en ny god har jeg ikke klart ennå

    7. Ja, tidene forandrer seg. Men jeg har alltid måttet ha BH. Mine fikk oppmerksomhet allerede på slutten av barneskolen da de andre hadde ørsmå forhøyninger var mine allerede blitt overmodne. Jeg synes det er bedre nå. Jeg kan faktisk finne BH på Lindex. Har kjøpt flere der. Men sånn ellers må jeg i de dyrere butikkene ja. Og sånn har det vært i mange år. Jeg kjøper også heller et par dyre som faktisk kan brukes, enn de der billige som bare ligger og støver ned.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg