En twist!

Twist er godt, ikke sant?
Kunst med “en twist” likeså. 

At noen ting har en litt annen vri er veldig spennende. På Kistefos har de jo laget en hel park med en litt annen vri, spørs du meg. I tillegg har de bygget The Twist som ligger der over elven, og huser ulike utstillinger. 

 

Før vi gikk på innadørs-titting i ulike gallerier på området, så fant vi noe annet morsomt. Et slags kaleidoskop…

 

 

Man stakk hodet inni på ene siden. Og så sto den andre på andre siden og tittet 🙂

 

 

 

Det er flere ulike gallerier på området, og i et av dem fant vi dette..

 

Ulike små installasjoner laget i ulike metaller, som på fantastisk vis viser en helt annen form for “stofflighet”. Hvem skulle tro at puten og kjolen, som ligger henslengt på armlenet på bildet under her, er laget i metall. Helt fantastisk!!

 

 

 

 

I et rom fant vi denne figuren. Hele rommet var en slags installasjon. Jeg var usikker på om utstillingen var åpnet. Den så ikke ferdig ut. Og jeg forventet nesten at kunstneren skulle komme inn å fortsette. Det så ut som det var i arbeid.. Og det var hele poenget med installasjonen leste vi etterpå 😀

 

Til slutt kom vi oss inn på The Twist. En kunstner med eneste tema: Barbershops!

 

 

 

 

 

 

Ikke den meste spektakulære utstillingen jeg har sett. Men bygget i seg selv er verdt en tur innom 🙂

 

Bilder fra selve skulpturparken ute, finner du HER. 
Og det er der godsakene er spør du meg… 😀

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg