Et bilde av håndskriften min

 

Håndskift? Finnes det fremdeles?
Har du tenkt gjennom hvor ofte du faktisk bruker hånden din for å skrive noe?

Jeg tror jeg KUN bruker hånden for å skrive signatur nå for tiden. Jeg har aldri vært typen som har notert med hånden i forhold til forelesninger etc. Jeg har mest sittet og hørt på, tatt inn og muligens vært med på diskusjoner i stedet for.

Jeg skrev mye brev tidligere, og i tillegg skrev jeg en del noveller og dikt.

Nå blir jo laptopen brukt til alt: noveller og dikt, mail, blogg og eventuelle notater til forelesninger. Så jeg lurte plutselig på om jeg HADDE en håndskrift fremdeles…?

 

 

Og det er jammen ikke mye å skryte av…Men det har den aldri vært…

Hvis jeg skriver sakte og konsentrerer meg for å få det fint, blir det egentlig bare små bokstaver, en og en pent etter hverandre… Ikke løkkeskrift, ikke stavskrift, eller hva nå disse halv-sammenhengende skriftene heter.

 

 

Dette kan vel knapt kalles en håndskrift….?

 

 

 

Mens hvis jeg skal forte meg, så må de liksom henge sammen litt. Da blir det noe som likner det vi kalte formskrift på barneskolen..

 

 

 

Like greit at jeg sluttet å skrive for hånd… 😉

 

 

Har du fin håndskrift?
HAR du håndskrift, eller skriver du kun på Ipad, lap -top etc…?

 

 

 

Her er listen jeg følger i denne 30-dagers-challengen:

 

Dag 1- Ditt siste innkjøp
Dag 2- 10 fakta ingen vet om meg
Dag 3- Noe eller noen du savner
Dag 4- Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5- En sang som får deg til å gråte
Dag 6- En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din

Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg
Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din

Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlings-vesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

 

 

 

Det er mye annet man fint man HELLER kan bruke hendene sine til, som f eks tegnspråk! Hvis du har lyst å se MEG gjøre tegnspråk, og ikke har fått med deg “urpremieren”,  så finner du det på denne linken: 

“Urpremiere!! Tegnspråkpoesi- by Frodith”

 

 

#challenge #håndskrift

10 kommentarer
    1. Jeg synes aldri at min håndskrift har vært så mye å skryte av. Din skrift er fin synes jeg.
      Det er nok noe som går litt ut på dato det der greiene der. Jeg skrev veldig mye før. Før dataen gjorde sitt inntog. Nå når jeg skal skrive noe for hånd, skriver jeg mye feil har jeg merket meg. Det går liksom ikke så fort å skrive for hånd som det gjør på PC, men det tror jeg jo, og dermed bytter jeg gjerne om på bokstaver. Det blir en del overstrykinger 😉
      Vi får skrive med den skriften vi har tenker jeg 🙂
      Klem ♥

    2. Har visst bilde av håndskrifta di 😀 ifm med en pakke. Jeg skriver enda en del for hånd. Særlig på ferie og når det ikke passer å dra frem pc 😀

    3. Vet ikke om håndskriften min er så pen, men jeg prøver å bevare den ved å skrive dagbok hver dag. Ellers blir det nok en god del skriving på mobilen og PC’n!! Syntes du har en fin og ren håndskrift jeg 😊

    4. Synes du skriver pent jeg, – veldig tydelig og ikke vanskelig å lese.☺️ Jeg skriver ikke så pent lenger, og det blir mest på handlelistet og når jeg skal signere noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg