Fingersprell 5

 

Siden vi har “hoppet” på andre siden av års-skille, og det nå bare blir lysere og lysere ute, kjenner jeg det kribler i lommen der det ligger to gummistøvler og venter. Klare til “forestilling” så fort det dukker opp litt regnvær eller annet som byr på “fingersprell”. Dette under er forventninger om  sol og sommer, noe vel flere enn meg lengter bittelitt etter . Her er:

Langbeint pike i sommersol

 

 

Langbeint og sommerbrun

I kort skjørt og gule gummistøvler

Vente på bussen 

Og reisen til sommerlandet

 

 

 

Klokken tikket

Ingen buss

Tungt sank hun sammen

På den forventningsfulle kofferten

 

 

 

Men DER

Borte i svingen

Var ikke DET hennes buss?

Som sto der borte – ventet

 

 

Gule gummistøvler

I full galopp

Redd for å miste bussen

Til sommerlandet

Igjen sto den forventningsfulle kofferten

Glemt i forfjamselsen..
 

Alene

 

 

 

Hvis du vil lese de andre fingersprellene så finner du de her:

Fingersprell 1-Sommer i byen
Fingersprell 2- Skrittene i parken
Fingersprell 3 – Med døren på klem
Fingersprell 4- På knærne i grusen

 

 

#dikt #sommer #fingersprell #fingre #støvler

7 kommentarer
    1. Et vårlig sprett 😀 med glimt av sommersol i tillegg 😀 Ja det er på denne tiden forskjellen fra nord og sør er mest merkbar 🙂

    2. Jeg gleder meg virkelig til lange lyser dager… Det er da jeg føler at jeg begynner å leve igjen. Kan allerede nå merke at dagene har blitt litt lenger, og jeg nyter det 😃

    3. Gleder meg til lysere tider. Selv om det er litt koselig med mørke kvelder også, stearinlys og innekos. Men når det blir mørkt klokka fire, så er det litt vel tidlig. Morsomme bilder, og tekst.

    4. Ja, det at vi går mot lysere tider er virkelig noe som motiverer 🙂
      Herlige forventninger her. Minner meg om da jeg dro til Rhodos hvor bl.a. Karidansen også var, og jeg hadde glemt det viktigste, bikinien 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg