Frodith gjennomfører utfordringer – Gammel og ung

 

 

 

“Mikkel rev- satt og skrev, på ei lita taaavle. Tavla sprakk, Mikkel skvatt, opp i pappas flosshatt!”

Ung og gammel stemme bladet seg sammen. En litt rusten damestemme ledet an, etterfulgt av to tynne, pipende barnestemmer.

 

“Mikkel rev – skrev et brev, sendte det til mååånen..”

Mormors hjemmesydde penkjoler, rene halvsokker og sko. Tidlig morgentur før verden våkner og små  små hjerner har fått tid til å planlegge små “rampestreker”.

 

“Månen sa -hipp-hurra- sendte det til Afrika”

Flekkløse kjoler. Smilende, runde og rene barnefjes. Liten hånd i mormors trygge store

Lykken er Mikke Rev på tidlig morgentur

Mens humlene surrer og små musefletter hopper sorgløse avgårde på støvete landeveier..

 

Gammel og ung 

 

 

Når man er blogger på sin hals, så er ofte bloggen MED selv om man er ute på tur. Man har den på en måte i bakhodet, selv om samtaler og tanker egentlig dreier seg om andre ting. Det vil si at det skal ikke mye til før den “hopper fram” og krever bittelitt oppmerksomhet. 

 

NÅ om dagen har en del av oppgavene/utfordringene ligget og vaket i bak i hjernen. Når en av oppgavene “kommer gående forbi”, så reagerer jeg på et øyeblikk. Fram med mobilen. Vente til ingen ansikter ser min vei, skal ikke være gjenkjennelige. Og så kjapt knipse et par bilder. 

 

Oppgaven er gitt av Utifriluft, tusen takk! 

 

Utfordringen er gjennomført! 🙂

 

 

 

Skulle du ha en oppgave til meg, så er det bare å legge igjen i kommentarfeltet. Jeg tar gjerne i mot flere 🙂 

 

Ellers kan du under her se hvordan jeg har løst noen av de andre oppgavene: 

 

Et eventyr (gitt av Helge)

Kaffekopp (gitt av Eliseamanda)

Havets dronning (gitt av Vestfrøken)

 

 

 

#utfordring #gammelogung

16 kommentarer
    1. Så herlig! Du er et fint menneske, du, Frodith! 🙂

      Jeg har forresten brukt “Mikken Rev” i fremmedspråkundervisning tidligere. Dvs. bare melodien, og med bilder av “båt og hus, bil og…”. 😉

    2. Flott utført løsning på utfordringen😃
      Jeg ble liten igjen jeg nå..barndomsminner kommer frem når du skriver om musefletter og støvete landeveier😍
      Herlig 😊

    3. Det er rart når man er en blogger. Til og med i nattetinen spirer ideer frem..i hvert fall for meg og hvor er jeg ellers:)
      Du er veldig flink med ord og bilder🥰

      1. Ja, det spinner på 😀 Jeg er litt mer TOM når jeg er på jobb. Før kunne jeg tenke blogg hele tida. Men siste par-tre årene på jobb har vært så krevende at jeg ikke rekker å tenke på stort annet.. LITT overdrevet, men noe sannhet 😀 For jeg blogger jo, så jeg har jo LITT å skrive om. Men ikke på sånn som jeg liker å ha det.

      1. Tusen takk <3 Jeg liker å lage stemninger. Situasjonen hvor jeg SER tingene, og knipser de, og hvordan det er når jeg ser bildene etterpå er to helt forskjellige ting. Bildet i seg selv gir ny inpsirasjon. Men bestemoren og barna SANG Mikkel Rev altså 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Ja, ny dag i alle fall. Det regner fælt men…Skal ut en liten tur å kjøpe meg kaffe likevel 🙂 Håper du har det bra i regnværet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg