“Frodiths lille januar-moro”- 23. – Omsorg

 

OMSORG

Jeg synes dette lille diktet jeg skrev for noen år siden passer for å belyse temaet omsorg. En tidligere blogger her på blogg.no rørte oss alle med sin omsorg for sin kone som ble tidlig rammet av Alzheimer. Da skrev jeg dette diktet til han/om han om det jeg så. 

 

 

Med hjertet på utsiden

 

Han hadde åpnet opp døra
Tatt hjertet sitt forsiktig ut
Og gitt henne det

 

Hun hadde tatt varsomt i mot
Snudd og vendt litt på det
Ikke helt visst hva hun skulle gjøre med det

 

 

Der ute
I luften ble det vanskelig å banke
På vanlig vis

Han kjente det snøre seg sammen i brystet
Kjente klumpen i halsen 

 

Hun så tårene i øyekroken
Løftet hjertet hans tett opp mot brystet sitt
Knuget det inntil der hvor hennes banket varmt

Da smilte han igjen

 

 

 

Hvis du lurer på hva jeg holder på med her, så er det en liten januar-utfordring, og du må lese på “Frodiths lille januar-moro” for å finne ut av opplegget og hva oppgavene går ut på 🙂 Fremdeles mulig å bli med. Si gjerne fra til meg hvis du har begynt, så jeg kan legge deg på listen med linker 🙂

Og hvis du får lyst å se hvem andre som er med, så finner du de på linkene under her.

 

Heidisverden

natheless

livetmedvesla

Mettejosteinsdatter

Pensjonistgunna

happy

friluftsheidi

kjerringtanker

elevele

zoeticworld

utifriluft

bunny

Skogfruen

Solliv

Fruensvilje

Gryende

BforB

Kariengesvik

audmarit

Lenalykke

kvardagsengel

Allansverden

Lindasakseide

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg