Fysjamei- gamlinger i dag

 

 

Fysjamei, ungdommen i dag! 
Forpeste lufta rundt oss med skrik og skrål..
Dundrende musikk fra alskens bærbare remedier
Sniker seg inn i hver pore i huden vår
Og truer med å sprenge oss fra innsiden

 

Heh! Jommen sa jeg smør!

 

 

 

Fysjamei, gamlinger i dag!
Noen ser BARE seg selv..
HØYTLESING av Wikipedia i 15 minutter sammenhengende
Monoton surrende stemme som surrer og går
Trenger inn gjennom ubeskyttede øreganger

Maler på…

Lydforurensning..

 

Du er fanget på et begrenset område
Kan ikke flykte  –  tog i fart

Rett før jeg reiser meg og skriker: 

Gamlinger i dag!!


Da stilner det…Jeg slapp skjenneprekenen i retur

Fra en gråhåret dame med munndiare

 

 

 

 

Vil du lese om en ellers så herlig dag, kan du lese: Rektor med “hanekam” ELLER Hverdager med “sukker på”.

 

 

 

#dikt #ungdom #gamlinger

7 kommentarer
    1. Ja, sånn er det. Noen ganger skulle man ønske seg langt vekk fra både unge og gamle kanskje. Men du har humor som skriver om det her og det er finfint! Klem fra meg som er ganske så stille i dag…… Forkjølet, stakkars meg.

    2. Nei, å se og høre seg sjøl (sett fra andres ståsted), det er ikke så lett. Det gjelder jo oss alle, mer eller mindre. Jeg er ei
      MEGGE når jeg sitter på toget. Ikke fordi jeg leser høyt eller skravler noe særlig, men fordi jeg vil ha ro og fred. (Reiser som oftest alene!)😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg