Grue seg til!

 

Du har kanskje fått med deg at jeg er superflink med fokus på positive ting? At jeg innimellom har innlegg i kategorien: “Glede seg over og glede seg til!”

Og jeg MENER jo det, at fokus på det positive er superviktig her i livet. Det finnes alltid NOE i løpet av en dag som er veldig bra. Gi det den plassen det fortjener, så kanskje noe av det negative blekner litt. Dette er min erfaring altså. Vet ikke hvordan andre har det. 

MEN….Viktig å grue seg litt også!!
Neida… ikke så viktig akkurat, men jeg er ganske så “flink” til det også.

Kommende uke er det TO ting som får sommerfuglene til å flakse allerede NÅ!! Ja, de grå og ekle sommerfuglene snakker jeg om nå altså..  Jeg begynner altså 4-5 dager før det er nødvendig med gruingen. Snakk om å være flink til å grue seg!!

Onsdag skal jeg nemlig på mammografi:

 

Det er jo overhode ikke noe gøy!
Skikkelig vondt er det også. Men ganske så nødvendig, så jeg gjør det likevel. 

 

 

Torsdag, altså dagen etter, er det tannlegen: 

 

 

Snakk om å plassere alle ekle ting på en uke liksom!!
For tannlegen er om mulig enda verre enn mammografi. Jeg håper jeg ikke har hull. Jeg har selv bestemt at jeg må kalles inn hvert år, så jeg VIL til tannlegen. Men FY hvor jeg gruer meg!!

Verdensmester i gruing!
Og verdensmester i gleding!!

 

Så jeg kan jo glede meg til at alle disse tingene er overstått. 

 

I dag skal jeg møte Lady August.  Veldig lenge siden nå. Og det BARE gleder jeg meg til!! Masse til og med 😀

 

Ønsker deg en dag full av gleder!

 

 

Gruer du deg lett til forskjellige situasjoner?

 

 

 

8 kommentarer
    1. Gjett om jeg gjør! Det er såpass at jeg ikke tør å gå til mammografi og livmorhalsprøve engang! Vet det er dumt altså! Tannlegen går jeg til to ganger i året, og gruer meg hver gang, men det var verre før. Nå får man jo bedøvelse, så det er mest lommeboka som skriker om det er hull. Lykke til, greit å bli ferdig med begge deler! 🤞🍀 Prøv å gjøre masse glede seg til – ting før du skal dit, – det hjelper 👍

    2. Jeg er skikkelig griseflink til å grue meg altså….! Mammografi var jeg på i våres, men tannlegen venter jeg på innkalling til å trekke den siste visdomstanna…. grøss og GRUUUUUU 🙂 Lykke til – det ordner seg sikkert kjempefint! God klem <3

    3. Mammografi er aldri noe godt, og jeg forundres hver gang over at puppen kan bli så flat 🤔 Tannlegen derimot gruer jeg meg aldri til lenger, men det var en god del år hvor jeg gjorde det. Håper du får en fin lørdag sammen med Lady August, klem 🤗

    4. Mammografi er vondt og også jeg gruet meg til timen. Etter at jeg fylte 70 blir jeg ikke innkalt lengre. Jeg gruet meg også for spørsmålsjemaet som skulle fylles ut. Mange nærgående spørsmål.
      Nå er det sånn at jeg gleder meg over det meste. En god følelse.

    5. Å, ja! Grue seg er man god på.😅
      Jeg var hos tannlegen i går og jeg må dit 2 ganger i året. Lettelsen er stor hver gang det ikke er noe å reparere.🤗
      Mammografi er jeg ikke begynt med enda.
      Der er veldig fint at vi har en slik ordning, men det er også en ting å grue seg for.
      Håper begge deler går kjempefint for din del.💕🤗

    6. Ja, der er vi to! Jeg gruer meg så jeg blir kvalm. Men jeg også går til tannlege og mammografi uansett. Så lykkelig jeg er når jeg har gjort det. Jeg kan dessverre grue meg til masse, både det som skal være koselig og det som er dumt. Men det er ikke lett å slutte med det heller. Jeg er meg, og du er det. Lykke til! Kos deg med Ladyprat! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg